VEGA!

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx » za apr 14, 2007 10:10

Oh ik hoop dat ik hem vandaag krijg dan!!!
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

marjan

Bericht door marjan » za apr 14, 2007 10:23

Het zou voor degene die de opmaak doet (Suzan) leuk zijn als ze daar eens wat vaker reacties op krijgt. Het is voor haar nogal eenzaam nvv-werk en als ze eens wat terughoort is het voor haar makkelijker om zich betrokken te blijven voelen bij de nvv als vereniging. Dus al jullie hier nu wat dingen neer zetten op dat gebied dan zorg ik dat ze het te lezen krijgt!

Zelf moet ik ook nog steeds beginnen met lezen want er is steeds iets anders wat me ervan weerhoudt...

Of zal ik eerst het stapeltje Vega!s wat ik hier voor de natuurvoedingswinkel gekregen hebben die kant op brengen? Hoe eerder dat daar ligt hoe meer kans dat mensen hem kopen misschien...

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » za apr 14, 2007 11:19

Whoei, zal zo m'n postvakje eens bekijken, d'r schijnt een leuk vega-groentje in te staan 8)

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » za apr 14, 2007 11:33

Alleen wel met een verkeerde achternaam volgens mij... (en anders staan jullie niet goed in de administratie van de NVV).

veglife

Bericht door veglife » za apr 14, 2007 12:16

marjan schreef:De nieuwe Vega! is hier net weer op de mat gevallen. Mooie voorkant in elk geval. Ik ga hem nu lekker in de zon lezen. :) Hebben jullie hem al gelezen? En wat vinden jullie er van?
Te dun, niet aktueel(en dat terwijl de ALV net is geweest, je zou verwachten dat hiervan een verslag was terug te vinden), te weinig kleur.

Ik denk niet dat veel mensen hiervoor dik 3 euro willen neerleggen. Was er haast met deze Vega! ?

marjan

Bericht door marjan » za apr 14, 2007 16:05

Ik weet niet of er haast was met deze Vega! maar weet wel dat ik hem ook wat aan de dunne kant vind. Ik mis de produktinformatie :( En inderdaad jammer dat ALV en nieuwe bestuur er niet al in konden.

Positief vond ik dat nu eindelijk het witte sporen-artikel wat al zo lang in de planning zat er in gekomen is en de info over de twijfelachtige objectiviteit van het voedingscentrum en de gezondheidsraad dus breder beschikbaar komt. Ook vond ik de "Lieve Kim" leuk (zowel de info als de foto) en de recepten geslaagd. Foto van Mave in het gras liggend voor de piramide op Venwoude doet me al weer verlangen naar de veganistische zomerweek en brengt me dus in wat meer vakantiesfeer. (Het mooie weer helpt ook goed mee). Leuke boekbespreking van Vegan Feak! En die diervriendelijke postzegels van pagina 5 (Gescharrel) lijken me wel aantrekkelijk voor zowel mezelf als voor de NVV.

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » za apr 14, 2007 16:13

Vond 'm hip.
Wel wat dun ja maar er stonden leuke dingetjes in en Eva en d'r broertje waren ?berschattig :)

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » za apr 14, 2007 16:13

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Het is een kleurenfoto.
Net lag hij in de thee. :(
Er staat inderdaad Akerboorn ipv boom, nouja, dat valt toch bijna niet op, 't is dat ik het hier lees, anders had ik het niet eens gezien :lol:
Ik vind hem nogal dun, lijkt wel of ie steeds dunner wordt? Wel leuke stukjes hoor, verder...

marjan

Bericht door marjan » za apr 14, 2007 16:29

en via de genoemde info op pagina 9 nog even op de website van lekkervega.nl gekeken. Ohhh, al die heerlijke Plamil-mayo-smaken. Erg gevaarlijk! :)

veglife

Bericht door veglife » za apr 14, 2007 16:50

Annika schreef:Vond 'm hip.
Wel wat dun ja maar er stonden leuke dingetjes in en Eva en d'r broertje waren ?berschattig :)
Dat is wel zo, maar zou je de Vega! kopen als "buitenstaander" als je begrijpt wat ik bedoel? Er had wat mij betreft meer info in gemogen en mooie kleuren foto`s. Als je het blad snel door bladerd krijg je niet direct de aandrang om 3,95 neer te leggen. Het is geen lokkertje.

Maar genoeg afgekraakt.

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » za apr 14, 2007 16:56

Annika schreef:Vond 'm hip.
Jaaaa ik vond gewoon dat David er ook bij moest, die is uiteindelijk helemaal jong :D
Als mensen David zien kopen ze 'm toch meteen? :heart:

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » za apr 14, 2007 17:01

marjan schreef:Ik weet niet of er haast was met deze Vega!
Ja, er was heel veel haast mee. Dit is pas het eerste nummer van 2007 en had al veel eerder moeten verschijnen. Maar inderdaad; nu hij toch zo laat was had er best iets over de ALV ingekund...
marjan schreef:Ik mis de produktinformatie :(
Tsja, dat heb je als er geen werkgroep actief is omdat er geen co?rdinator is...
marjan schreef:Ook vond ik de "Lieve Kim" leuk (zowel de info als de foto)
:roll: :?

@veglife: Eind dit jaar staat er waarschijnlijk een full-color nummer op de planning. Nog eventjes geduld dus!
Ik zou voor dit nummer zelf overigens ook geen 3,95 neertellen.

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide » za apr 14, 2007 18:44

De Vega! verzendklaar maken was een relaxt werkje. Er liggen inmiddels 5 exemplaren te koop bij de natuurvoedingswinkel in Drachten. Ben benieuwd.

Wat betreft mijn eerste kennismaking met het blad. Yup, het is dun. Misschien is het vooral herkenbaar voor mensen van het forum. Maar dat kan ook toeval zijn omdat Eva er in staat. In het artikel over het Voedingscentrum mis ik eigenlijk een weerwoord. Hoewel ik het wel erg leuk leesvoer vond, zou ik er geen ?3.95 voor willen betalen.
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » za apr 14, 2007 18:56

Morbide schreef:In het artikel over het Voedingscentrum mis ik eigenlijk een weerwoord.

Er waren al jaren vage plannen om een dergelijk artikel te schrijven, maar tot nu toe was niemand er nog echt aan begonnen, ondanks toezeggingen van diverse mensen (o.a. Marjan en Alex, maar ja, die hadden het te druk met andere dingen...), dus heb ik het nu maar eens opgepakt. De vorige voorzitter had al wel eens contact opgenomen met het Voedingscentrum om te vragen of ze dat wat er over veganisme op hun site staat wilden aanpassen.

Deel van het antwoord:
Het Voedingscentrum schreef:'Wij zullen uw mening voorleggen aan onze voedingswetenschappers. Indien zij het wenselijk achten de tekst met betrekking tot veganisme op onze website te herzien, zal dit te zijner tijd zeker gebeuren.'
Hierop heeft hij gevraagd of hij op de hoogte gesteld kon worden van hoe de 'voedingswetenschappers' op 'zijn mening' en 'die van tal van andere veganisten en wetenschappers' gereageerd hebben. Hierna heeft hij niets meer van het Voedingscentrum gehoord.
Dit speelde twee jaar geleden, dus ze hebben ruim de tijd gekregen om een reactie te geven lijkt me...

Dora

Postzegels

Bericht door Dora » za apr 14, 2007 19:52

marjan schreef:En die diervriendelijke postzegels van pagina 5 (Gescharrel) lijken me wel aantrekkelijk voor zowel mezelf als voor de NVV.
He, wat leuk. Hebben Marjan en ik toch een beetje dezelfde smaak.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » za apr 14, 2007 20:29

Goed artikel, Kim. Ik ga het scannen en mailen naar 'n paar vrienden die consequent beweren dat 'Melk Moet'.

Verder: de foto op de voorkant is m??i!
Maar inderdaad, jammer dat het zo dun is.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » za apr 14, 2007 21:51

Voor hippe mensen is een bedrag van ? 3,95 voor zo'n hip blad toch geen probleem. :)

Eerlijk gezegd is het gewoon geen geld voor zo'n uniek blad met zo'n beperkte oplage en op speciaal milieu vriendelijk papier.

Als je dit blad vergelijkt met andere soortgelijke bladen in het buitenland dan is Vega! en zijn voorganger GI! al die tijd gewoon de beste.

Ik wil persoonlijk dat er meer tekst en inhoud in komt en dat leden meer inbreng krijgen met ingezonden stukken, hiervan is in het verleden bewust voor gekozen om dat te minderen, maar ik vind het nu net te weinig tekst en inhoud, toch denk ik dat het nog steeds een blad is wat boven de andere uitsteekt. Om dat te houden moet je wel hier aan blijven werken.

Klasse Susan! Al zolang ik veganist werd de motor achter het blad! :thanks:

judaluce

Bericht door judaluce » za apr 14, 2007 21:58

Daar sluit ik me helemaal bij aan. Het blad ziet er altijd mooi+verzorgd uit, je doet het em elke keer toch maar weer, Suzan!

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » za apr 14, 2007 22:37

Dick schreef:Voor hippe mensen is een bedrag van ? 3,95 voor zo'n hip blad toch geen probleem
Dat iemand hip is wil niet zeggen dat hij of zij veel geld heeft. ? 3,95 voor slechts twintig pagina's is gewoon te duur en ik kan me voorstellen dat mensen dat er niet aan uit willen geven als ze het ergens in een natuurvoedingswinkel zien liggen. Ik vind de vergelijking met soortgelijke bladen dan ook niet altijd in het voordeel van de Vega! uitvallen. Niet dat de inhoud niet goed is of dat er iets op de opmaak aan te merken valt, maar in een blad als Leven van de NVB bijvoorbeeld staat volgens mij meestal meer dan in de Vega!.
Dick schreef:Ik wil persoonlijk dat er meer tekst en inhoud in komt
Ik zou zeggen: stuur gerust een artikel in, als de redactie het geschikt vindt voor publicatie komt het er vast wel in. Het is namelijk wel erg makkelijk om te roepen dat je van alles wilt, maar het moet ook allemaal maar gedaan worden door de vrijwilligers die er nu aan werken, en dat wordt wel eens te makkelijk vergeten.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » za apr 14, 2007 22:43

Kiwi schreef: Ik zou zeggen: stuur gerust een artikel in, als de redactie het geschikt vindt voor publicatie komt het er vast wel in. Het is namelijk wel erg makkelijk om te roepen dat je van alles wilt, maar het moet ook allemaal maar gedaan worden door de vrijwilligers die er nu aan werken, en dat wordt wel eens te makkelijk vergeten.
Dit is niet gemakkelijk gezegd, dit is ooit een bewuste keuze geweest. Dat het minder voor leden zou moeten zijn en meer voor iedereen en daardoor werden er ook minder stukken geplaatst van leden.
Ik weet genoeg leden die niets meer opsturen.

Plaats reactie