Hoe maken we de NVV groter?

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Rick
Site Admin
Leefwijze: veganist

Bericht door Rick » zo sep 16, 2007 20:54

Veg_eric schreef: Last quote does not exists!
Ik denk dat je niet helemaal begrijpt wat ik doe voor/bij de NVV.
Ik ben niet degene die de NVV kan en wil sturen. Als iemand dat wil, prima, lijkt me goed. Maar diegene is er niet. En ik doe dingen voor de NVV die binnen mijn bereik zijn van mijn vermogens en wat ik wil. Jij kan vinden dat er een stuurman moet komen binnen de NVV, en ik kan het daar mee eens zijn. Maar je hoeft niet naar mij te wijzen, dat ik de NVV moet gaan sturen.
Ik doe hier de dingen vrijwillig, en ik wil dat vooral ook doen op een manier die ik denk dat goed is. Als mensen er niet blij mee zijn, dan zet je me uit de functie. En als je denkt dat ik hier werk ga verzetten tegen mijn zin in, dan heb je het mis. Jij kan kritiek hebben op een aantal dingen, maar ik wijs een aantal van je kritiekpunten af, omdat ik denk dat het anders zit/werkt. Meningsverschil. Prima lijkt mij. Maar jij lijkt te denken dat je het echt beter weet, en dat jouw mening beter is dan die van mij. Je hebt me niet overtuigd met je argumenten en dat lijkt je nogal te frustreren.
Je lijkt ook niet helemaal door te hebben dat jouw mening een van de velen is. Kritiek zal ik sowieso krijgen, wat ik ook doe. Nu ben jij degene die veel kritiek levert, en ik weet zeker dat er heel wat mensen het met jou eens zullen zijn. Tegelijkertijd zijn er ook mensen die het met mij eens zijn. En wat het beste is? Zeker weten kunnen wij het geen van beide.
Veg_eric schreef: Typische nvv reactie, al jaren lang, ?zint het je niet, doe je het toch zelf?? En wat heeft de nvv in al die jaren bereikt met die houding?
Het is een soort antwoord dat min of meer hoort bij anarchisme, en is een handige wijze om kritiek te negeren.
De NVV heeft zo zijn successen. Die kun je heel makkelijk wegwuiven, maar is niet eerlijk tegenover de mensen die een bijdrage hebben geleverd aan die successen. Vind ik dan. Ik vind dat je heel veel mensen hier heel veel te kort mee doet.
Ik snap ook niet wat je met dat anarchisme wilt zeggen.
Veg_eric schreef:Volgens is dit deel van het nvv probleem, doordat bepaalde mensen die houding hebben, haken veganisten die niet zo zijn dan af. Die intolerantie die jij ervaart zie je bv. terug in hoe mensen binnen de nvv met elkaar omgaan of hoe er met suggesties voor verbeteringen wordt omgegaan. Star vasthouden aan persoonlijke principes, zelfs als dat ten koste gaat van de nvv komt daar uit voort, volgens mij. (zoals star vasthouden aan posten zonder registratie)
En anarchistische principes, (waar de gastfunctie op gebaseerd is) horen volgens mijn niet bij veganisme.

Zie bovenstaand verhaal

Veg_eric schreef:Zoals je eerder zei, (sommige) mensen willen alleen maar hun ding doen onder de nvv vlag en willen niet kijken naar het belang van de nvv.
Er is schijnbaar geen doel waar de mensen binnen de nvv naar toe willen werken. Daardoor hoeft de kar niet getrokken te worden, want waar jullie nu zijn dat is schijnbaar goed genoeg.
Ik wil nu niets doen, omdat ik geen zin heb om energie te besteden aan een stuurloos schip met 10 kapiteins die wel willen weten hoe ze harder moeten pompen, maar niet willen kijken naar waar het lekt.
Ik ben geen jullie. Ik ben geen NVV.
Veg_eric schreef:Ik kan me best voorstellen dat mijn kritiek jullie roze wolk een beetje opschudt, maar ik lever die kritiek in de hoop dat er misschien toch een lampje gaat branden. Probeer het een beetje te zien als de vriend die zegt je moet je eens wassen met zeep, misschien dat mensen dan wat minder afstand van je houden?. En het antwoord is dan ?als je zeep zo goed vindt, dan gebruik je dat toch z?lf?!?
Roze wolk? welke roze wolk? waar heb je het over?
En het antwoord is niet "als je zeep zo goed vindt, dan gebruik je dat toch zelf?" maar "groene zeep is wellicht prima voor jou, maar ik heb liever douchegel, werkt nog beter dan groene zeep"
Veg_eric schreef:Ik denk niet dat ik als eenmans team wat nuttigs voor de nvv kan doen. Stel dat ik iets voor de website wil doen, dan kon dat wel eens heel snel stuk lopen op de persoonlijke principes van ??n persoon.
Waarom een eenmansteam? Je zult misschien hier en daar je eigen "waarheid" wat opzij moeten schuiven, net zoals anderen dat zullen moeten doen, en zo gezamelijk tot iets komen.
Veg_eric schreef:Het zou dan best mogelijk zijn dat omdat die persoon persoonlijke vrienden heeft binnen de nvv, dat er dan vervolgens over me geroddeld word, zodat mensen mij niet zullen steunen, en vervolgens voorstellen voor verbetering in de prullenbak gaan omdat mensen elkaar steunen op basis van vriendschap en niet over wordt nagedacht over wat het voor de nvv betekend.
Ik weet niet wat voor beeld jij hebt van de NVV, maar hier herken ik vrij weinig in. En ik vermoed dat jij mij ook heel erg slecht kent als dit betrekking op mij zou moeten hebben.
Veg_eric schreef:In het verleden is er meende ik zoiets gezegd als ?als registreren verplicht moet zijn, dan kap ik met het forum? en omdat de nvv zo moeilijk aan vrijwilligers komt, is dat toen maar geaccepteerd. Ik ga niet in de nvv stappen als er geen koers is en voorstellen op priv? principes of ?verkapte dreigementen? worden afgewezen.
Haal het exacte bericht eens aan. Dit is alleen maar suggestief en opruiend.
Veg_eric schreef:Als ik me niet vergis heb jij (Rick) een tijdje geleden nog zoiets gezegd als dat je geen reden ziet om verantwoording af te leggen of verslag te doen naar het bestuur toe, terwijl dat wel zo vastligt in de reglementen van de nvv.
En hiervoor geldt hetzelfde.
Veg_eric schreef:Ik had wel iets voor de nvv site of forum kunnen en willen doen, al was het maar kijken of er mail of berichten zijn. Het duurde geloof ik meer dan drie weken voordat ik antwoord kreeg op de vraag wat er van een moderator verwacht word?..
Ik heb daar mijn excuses voor aangeboden. Ik heb er ook redenen voor gegeven dat het zo is gelopen. Je leek het te accepteren, maar blijkbaar vind je het toch nodig om het hier toch nog even tegen me te gebruiken. Jammer dat je op deze manier wilt communiceren, maar je bent daar natuurlijk geheel vrij in.
Veg_eric schreef:Ik denk dat de ingezakte houding, de manier waarop men soms met elkaar omgaat binnen de nvv (bv. het gedoe binnen het laatste bestuur), en het negeren van kritiek met ?dan doe je het toch zelf? ? er toe leid dat vrijwilligers relatief snel afhaken.
Een mogelijke verklaring. Er zijn zoveel dingen te bedenken. Zolang je het niet onderbouwd snijdt het allemaal maar bijzonder weinig hout. Verder zijn dit ook geen onderwerpen waar je met mij over zou moeten praten. Ik ga hier niet over.
Veg_eric schreef:Ik heb kritiek, iemand anders heeft de nvv al als ?van bedenkelijk niveau? genoemd, het is dacht ik toch niet de eerste keer dat er gezegd wordt dat mensen weg gejaagd worden??
En toch is dat geen reden voor de nvv om na te denken waarom het zo moeilijk is om vrijwilligers te vinden en waarom er net zoveel mensen afhaken als dat er lid worden.
Vroeger was er ook nooit was mis, als we maar in Utrecht zouden zitten, was alles vanzelf beter zei men. En toch is er nog steeds een vrijwilligers tekort, raar h??
Er zijn redenen geweest om het te doen zoals het gegaan is. Ik ga hier geen dingen lopen verdedigen waar ik niets mee te maken heb of heb gehad. Ik steun de mensen die de moeite en energie gestoken hebben in de NVV om problemen op te lossen. Soms kom je dan later er achter dat dingen niet zo zijn uitgepakt zoals het is gegaan. Dat hoort er op een bepaalde manier bij, ook al probeer je dat natuurlijk zoveel mogelijk te voorkomen. Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Overigens ben ik er helemaal niet van overtuigd dat dit iets is wat een probleem heeft opgeleverd zoals jij wel lijkt te willen geloven, maar dat terzijde.
Veg_eric schreef:Maar Rick, misschien heb je wel gelijk en moet ik zelf iets doen.
Misschien is de tijd rijp voor een tweede veganisten club?
Mag ik je eerste lid worden dan?
Ik wil graag weten hoe het allemaal wel moet.

Wat is overigens zo verschillend aan deze benadering (dreigen met een tweede club), met waar je net nog zoveel kritiek op mijn houding hebt (dat ik weg zou gaan als het forum anders zou moeten als ik zou willen) Ik ben zeer benieuwd naar hoe je dat ziet. Je schrijft ook over dat het je gaat om het belang van het veganisme, maar ondertussen wil je niets doen voor de NVV, omdat je allerlei persoonlijke dingen niet aan staan binnen de NVV (je hebt er hierboven een aantal genoemd, en ook hieronder is daar een voorbeeld van volgens mij).
Veg_eric schreef:Misschien had ik wel wat kunnen doen voor de boekhouding van de nvv, maar ik wil iets doen voor ?het veganisme? (niet ?mijn? veganisme). Zonder koers of leiding doet de nvv ?niets? voor het veganisme, dus is er ook niet veel motivatie om wat voor de nvv te doen.
Lekker makkelijk en heel respectloos tegenover de mensen die zich nog altijd hard maken voor het veganisme via de NVV.

Plaats reactie