Hoe maken we de NVV groter?

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Rick
Site Admin
Leefwijze: veganist

Bericht door Rick » ma sep 10, 2007 20:38

Rick schreef:Je kunt lid worden als je veganist bent (of je als je er in ieder geval naar streeft).
Als je geen veganist bent, kun je donateur worden. Leden en donateurs krijgen beide de Vega! 4x per jaar. Het verschil is dat een lid een stem heeft op de ALV en een donateur niet. En bestuursleden moeten lid zijn.
(volgens mij zit het zo)

Valkyrjur
Leefwijze: part-time vegetarier

Bericht door Valkyrjur » di sep 11, 2007 13:01

Oja, dat was het. Dan zou ik dus donateur worden, niet lid.

Edit: er zijn dus ca. 600 leden. Hoeveel donateurs zijn er? Blijft dat aantal ook een beetje stabiel?

Valkyrjur
Leefwijze: part-time vegetarier

Bericht door Valkyrjur » di sep 11, 2007 13:09

Ik heb het formulier ingevuld! Vanmiddag maar even naar de bank :)

marjan

Bericht door marjan » di sep 11, 2007 13:30

:ole:

jet
Moderator

Bericht door jet » di sep 11, 2007 13:58

ik heb het formuliertje ook ingevuld, en al betaald, nu alleen nog even de gegevens op de bus doen.... :)
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

veglife

Bericht door veglife » di sep 11, 2007 14:38

jet schreef:ik heb het formuliertje ook ingevuld, en al betaald, nu alleen nog even de gegevens op de bus doen.... :)
GEWELDIG!!

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » di sep 11, 2007 15:08

Valkyrjur schreef:Oja, dat was het. Dan zou ik dus donateur worden, niet lid.

Edit: er zijn dus ca. 600 leden. Hoeveel donateurs zijn er? Blijft dat aantal ook een beetje stabiel?
Ik weet het allemaal niet precies. Volgens mij is 600 het aantal leden en donateurs samen.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » di sep 11, 2007 17:20

Rick schreef:
Ik weet het allemaal niet precies. Volgens mij is 600 het aantal leden en donateurs samen.
Samen idd. Dit blijft al jaren stabiel.

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » di sep 11, 2007 18:04

Dick schreef:Er komen er best veel leden bij ieder jaar. Maar er gaan er net zo veel weer weg. Die moet je zien te houden.
Is er ooit wel eens een onderzoekje geweest waarom mensen besluiten geen lid meer te zijn of de nvv niet meer te steunen?
veglife schreef: Erg jammer vind ik het wel. Om een gezamelijk vega magazine uit te geven met promotie voor het veganisme was een leuke kans geweest om het leden aantal te kunnen opvoeren.
Waarom zouden twee pagina's in een ander blad, plotseling er toe leiden dat meer mensen lid worden? Ten slotte zei je zelf je via de vega het idee krijgt dat de nvv van een bedenkelijk niveau was? (zo lees ik het tenminste)
veglife schreef: Blijft nog als optie om meer te adverteren.
Zoals Dick al zei, zit het probleem niet zo zeer in de leden aanwas, maar meer in het jaarlijkse verlies van leden.
Het is een beetje zoals een lekkende emmer. Als je die niet vol krijgt, moet je de emmer niet harder vullen, maar kijken waar het lekt.

Dus: Waarom gaan mensen weg bij de nvv, wat doet de nvv om die mensen te (blijven) bereiken en te stimuleren in veganisme (en stimuleren om lid te zijn/blijven?)

Bovendien, waar zou de NVV moeten adverteren? en heb je enig idee wat dat kost per advertentie? Als mensen maar kort lid blijven dan wegen de wervingskosten niet op tegen de korte duur dat ze lid zijn.

(Ik dacht dat het gemiddelde lid na 3 jaar opzegt?)

En als je dan advertenties plaatst, wat krijgen of zien die mensen dan? Een vereniging van bedenkelijk niveau zoals je zelf zegt?

Misschien kan men eens proberen om een banner te huren op vegatopia, en kijken of dat wat oplevert?
veglife schreef: Volgens mij ligt het hele brochure verhaal op zijn gat nu Kim dit niet meer doet. Toch zie ik hier ook geen landelijkere bekendheid door.
Ik heb al jaren geen folders meer gezien van de nvv, maar de folders van een jaar of vijf geleden (die gemaakt waren door dhr. Breunis) zijn voor mij al reden genoeg om mensen die ge?nteresseerd zijn in veganisme, niet te verwijzen naar de nvv?.

Destijds werd de staat van de folder collectie al toegewezen aan het gebrek aan vrijwilligers, maar dat er bijna geen mensen (meer?) zijn die moeite willen steken in de nvv en al het werk dat erbij hoort?? daar wilde men het destijds niet over hebben, als de nvv naar utrecht zou verhuizen zouden de vrijwilligers problemen wel verdwijnen.

Nu zit de nvv in Utrecht en gaat het zeker niet beter, zo niet slechter?

Ik denk dat het slim zou zijn als de nvv eens zou kijken naar waarom het zo (slecht) gaat, in plaats van met nieuwe idee?n te komen die vervolgens niet afgewerkt, begeleid of gecontroleerd worden?
Waarom melden weinig mensen zich als vrijwilliger en waarom haken vrijwilligers weer af?
Is het wel goed om te wachten op vrijwilligers, of misschien moet de nvv maar eens mensen vragen om zich in te zetten voor de nvv?
Waarom werken bepaalde dingen niet als je de standaard(?) skin gebruikt voor dit forum?
Waarom is er een foodblog ding, dat niet te vinden is, en half af is? (als ik me niet vergis)

Ik denk dat er best mogelijkheden zijn om de nvv te verbeteren, te vergroten of bekender te maken, maar dan zou er wel een soort structuur moeten zijn. Mijn idee of gevoel is dat die structuur er nu onvoldoende is. De nvv in mijn ogen meer zoals een bedrijf gerund moeten worden.

Mijn gevoel is dat er geen (goede) leiding is binnen de nvv en dat iedereen maar doet wat hij of zij goed vind, zonder leiding of controle van ?boven af?. Ik denk dat daardoor sommige projectjes stranden in een ?half af? stadium of sommige vrijwilligers enigszins teleurgesteld zijn/worden en dan afhaken.

Betere, lees; meer aantrekkelijke folders zouden meer interesse in de nvv kunnen wekken, dat betekend volgens mij een globaal verhaal, en niet een folder die tot in details uitweid.

Persberichten zouden ook wat kunnen doen voor de nvv, emaillen kost bijna niets, je hebt ?alleen? een paar mensen nodig die zonodig snel kunnen overleggen om een redelijk overwogen bericht de wereld in te sturen.

Veel bedrijven of websites sturen eens in de paar maanden een nieuwsbrief.
Als ze nu eens registreren op het forum verplicht maken, dan heb je al snel wat extra adressen om nieuws te mailen, en mensen nogmaals op de site of het forum te attenderen.
(helaas vind men schijnbaar dat telegraaf en geen stijl gebruikers geen strobreed in de weg wordt gelegd als zij hun gal hier willen spuwen)

Dat de nvv vorige week 20 jaar bestond had een goed onderwerp kunnen zijn voor een mailing.

Ik vraag me af waarom het een paar jaar geleden wel lukte om een project als zuivel off-line op te zetten, en dat het niet lukt om de verenigings website te verbeteren of the updaten.

Dus hoe verbeteren we de nvv? In mijn ogen door te kijken naar wat de zwakke punten nu zijn.

veglife

Bericht door veglife » di sep 11, 2007 18:59

Waar heb ik vermeld dat de Vega van bedenkelijk niveau is? En dat terwijl ik de Vega naar voren duw als zijnde ledenwerf media.

Zo`n eventuele samenwerking kon leiden tot het structureel verspreiden van een vega magazine die door heel Nederland verspreid werd, met name door bijvoorbeeld een Bruna. Zo kon een groter publiek worden bereikt, ook al publiceer je maar met enkel 2 pagina`s. Dat lijkt m.i. nog altijd beter dan het beperkte (met alle respect) niveau waar we nu op zitten; een bereik van 600 leden, wat losse verkoop bij de natuurvoedingswinkel en een enkele ge?nteresseerde bibliotheek passant.

De Vega zelf kan natuurlijk ook interessanter worden gemaakt door meer aandacht te besteden aan hedendaagse ontwikkelingen op gebied van kleding/kunst/muziek e.d. waar veganisten mee bezig zijn, maar dit even terzijde.

Adverteren bij Vegatopia zou preken voor eigen parochie zijn. Al deze forum bezoekers lijken mij bekend met de NVV.

Verdere opmerking: waarom neem jij geen deel in het huidige bestuur van de NVV? Ik lees dat je genoeg andere idee?n hebt.

Magda
Leefwijze: flexanist

ledenaantal

Bericht door Magda » di sep 11, 2007 20:07

Even voor de feitelijkheid: 600 leden en donateurs is helaas erg optimistisch. In dat aantal zitten ook de abonnees en nog wat andere relaties. De NVV heeft een kleine 400 echte leden. Sorry.

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » do sep 13, 2007 19:33

veglife schreef: Als er niets gebeurt zal de NVV op een bedenkelijk niveau blijven ben ik bang.......
veglife schreef:Waar heb ik vermeld dat de Vega van bedenkelijk niveau is? En dat terwijl ik de Vega naar voren duw als zijnde ledenwerf media.
Dat zal mijn interpretatie fout zijn, omdat ik de vega als enigste nvv uiting / verschijning ken. Voor mij nvv = vega.
veglife schreef: Adverteren bij Vegatopia zou preken voor eigen parochie zijn. Al deze forum bezoekers lijken mij bekend met de NVV.
Ik denk dat veel veganisten beginnen bij vegetarisme, en dat veel vegatopia leden de nvv of het forum niet echt kennen.
Er wordt op vegatopia tenminste niet veel over veganisme gepraat.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik daar niet veel kom, omdat zij geen goede "zie nieuwe berichten" functie hebben.
veglife schreef: Verdere opmerking: waarom neem jij geen deel in het huidige bestuur van de NVV? Ik lees dat je genoeg andere idee?n hebt.
Met idee?n alleen kom je er niet, je moet ook een structuur hebben om die uit te voeren. Mijn persoonlijke gevoel is dat "men" bij de nvv al jaren geen zin heeft om eens naar de structuur te kijken.

Ik heb onlangs nog over wogen om me toch maar naar de functie van moderator te solliciteren, maar een organisatie waar ik niet goed achter kan staan, daar werk ik dan toch liever niet voor.

Ik sta 100% achter veganisme, maar niet achter hoe dingen binnen de nvv (niet) geregeld zijn, of hoe men elkaar onderling schijnt te behandelen.

Zo las ik bv. laatst nog dat iemand (een bestuurslid?) vind dat een nvv stand best wel grote (bloederige) antivivisectie posters mag op hangen. In mijn ogen bereik je daar mee alleen de mensen die net veganist (en gefrustreerd) zijn, en sluit je een breder publiek uit.
Met een grote foto van een half dood geknuppeld hondje heb je geen goede basis om een gesprek over eet gewoontes te beginnen volgens mij.

Ook is het zo dat in deze tijd, je jezelf (of de hele nvv) een associatie geeft met harde acties of met dierenrechten activisten en dat schrikt gewone mensen toch af denk ik.
En ik wil i.v.m m?n werk niet traceerbaar zijn naar een organisatie die zich (voor het ongeoefende oog) linkt met andere acties waarbij je dat soort posters ook ziet?..

Ik denk zelf dat tegenwoordig veel meer online gebeurt en dat de website en het forum een goede manier zouden kunnen zijn om het veganisme te promoten of in een goed daglicht te zetten. Voor mijn gevoel doet het forum dat nu niet. Ik heb geloof ik al eerder in andere topics aangegeven waarom ik dat denk. De manier waarop men daar op gereageerd heeft is voor mij reden genoeg om er niet veel energie meer aan te verspillen.
veglife schreef: Verdere opmerking: waarom neem jij geen deel in het huidige bestuur van de NVV? Ik lees dat je genoeg andere idee?n hebt.
Bij de laatste (buitengewone) ALV heeft niemand zich bereid getoond om in het bestuur te stappen, en wat er besproken is op die ALV is (bewust?) zeer beperkt vermeld in de vega.
Nog een reden voor mij om niet al te veel vertrouwen in dit bestuur te hebben, en ik kan de kar echt niet in m?n eentje trekken.

Ik merk dat ik nu al soms dat ik voor het slapen een tijdje rusteloos lig na te denken over waarom het toch niet goed gaat met de nvv, ik wil dat niet nog vaker hebben, sorry.
Nu zit ik bv. alweer ongeveer een uur na te denken en te typen, terwijl ik ook nog andere dingen wil of moet doen?..

Op mijn idee?n zit geen copyright, je mag ze zo overnemen en gebruiken voor de nvv.
Meld je aan, en probeer wat van de artikelen zoals jij denkt dat die goed zijn voor de vega te schrijven, of misschien hebben ze wat anders voor je te doen waarmee je je bijdrage aan een betere nvv kunt leveren.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do sep 13, 2007 19:37

Dat heeft meer te maken met dat daar veganisten zich niet echt welkom voelen en min of meer scheef aangekeken worden.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » do sep 13, 2007 20:51

Veg_eric schreef:Last quote does not exists!
Ik geloof best in je goede bedoelingen voor de NVV, maar ik zie alleen maar kritiek. En kritiek vind ik prima, maar doe er zelf wat mee. Ik zie ook wel dingen binnen de NVV die ik graag anders gezien zou hebben.

Ik heb vaak het gevoel dat veel veganisten een bepaald idee hebben bij wat een veganist zou moeten zijn. Dat idee reikt vaak veel verder dan de eigenlijke definitie. Ik zou zeggen: veganisme is een streven naar een bestaan waarvoor geen dieren of dierlijke producten/diensten worden gebruikt. Punt. Niet meer dan dat. Je kunt daarnaast SxE zijn. Ook leuk, kan voor iemand logischerwijs voortvloeien uit veganisme, maar het heeft zelf niets met veganisme te maken. Alcohol vormt geen enkel probleem binnen de definitie. En zo is het niet alleen hiermee, maar met heel veel andere dingen ook zo. Veganisme is wat mij betreft ook niet links of rechts. Heeft er niets mee te maken. Je kunt leuk verder redeneren, maar met het wel of niet gebruiken an sich heeft het niets te maken. Hoogstens omdat het te maken heeft met de redenen waarom men er voor kiest om geen dierlijke producten te consumeren. Maar in de definitie zit wat mij betreft geen enkele verwijzing naar de redenen voor het waarom van veganisme.
Ik vind het jammer dat er heel veel dingen bijgehaald worden bij het veganisme, die het begrip alleen maar vervagen. En de veganist is iemand die geen dierlijke producten consumeert. Meer niet. Voor de rest kan ie alles daarnaast nog zijn: links, rechts, punker, hippie, bakker, juffrouw, vader, moeder, dief, britney-spears-fan, hooligan, atheist, christen etc. etc.
En de veganist is niet per definitie beter dan de rest van de mensen. De veganist kan iemand uitschelden, de veganist kan dingen zeggen die Verdonk prettig vindt om te horen, de veganist kan van alles doen, laten en zeggen wat een andere veganist niet prettig vindt. Maar op de een of andere manier voel ik maar al te vaak dat de veganist intolerant is naar alles wat maar niet veganist is op zijn of haar manier. En dat is jammer.

Ik vind het prima dat mensen, zoals jij, kritiek hebben op wat ik doe voor de NVV. En als ik goede argumenten hoor, dan doe ik daar zeker wat mee. Maar op de een of andere manier lijkt men er vaak vanuit te gaan dat als men kritiek levert, dat men er ook vanuit gaat dat de ander het klakkeloos overneemt. Dat vind ik gek. (en dat zeg ik niet in de eerste plaats wat betreft de kritiek die sommigen hier hebben geuit op mij). En je geeft zelf al aan dat het te zwaar voor je is om wat te gaan doen voor de NVV. Je wilt de kar niet trekken. Ten eerste hoef je de kar niet te trekken, en ten tweede, als je dan niets wilt doen, dan vind ik het jammer dat je wel een soort negatieve sfeer probeert te creeeren voor mensen die wel wat willen gaan doen. Niemand hoeft de kar te gaan trekken. Iedereen moet zijn eigen bijdrage leveren op de manier die hij/zij prettig vindt en waar hij/zij goed in is. Tuurlijk, structuur is belangrijk, maar als niemand daar wat aan kan of wil doen, dan is dat jammer. Dan moeten we het zonder doen.

Jij (Veg_eric) zegt de structuren van de NVV te kennen. Mensen zoals jij zouden de weg moeten weten naar de personen waardoor je iets kan betekenen voor de NVV door werk te verrichten.
Ik kan begrijpen dat het voor mensen die nieuw zijn wat anders is. En dat is inderdaad jammer. en ik hoop dat die mensen een weg weten te vinden om iets te doen voor de NVV waarbij zij zich goed voelen en wat ook in het belang is van de NVV. Waar een wil is, is een weg ;)

Groeten,
Rick

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » do sep 13, 2007 21:29

Veg_eric schreef:Last quote does not exists!
Kom eens langs op een NVV activiteit of ALV en je zal minder negatief zijn. De kar wordt echt wel getrokken hoor. Bekijk waar je goed in bent en probeer daar dan je actief voor in te zetten. Stands draaien of wat dan ook. Met de goede intenties voor het veganisme kom je een heel eind.

Marla

Bericht door Marla » vr sep 14, 2007 16:43

Tja, zo lang mensen die wel echt nuttige dingen doen weggejaagd worden denk ik niet dat veel mensen staan te springen om vrijwilliger te worden voor de NVV.

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » zo sep 16, 2007 15:21

Alex schreef:
Dat heeft meer te maken met dat daar veganisten zich niet echt welkom voelen en min of meer scheef aangekeken worden.
Ik denk dat dat te maken heeft met hoe sommige mensen zich opstellen.

De "you suck" en "het is nooit goed genoeg" houding wordt door velen niet als stimulerend ervaren.
Door dat die houding wordt gezien als een aanval op hun persoon, gaan ze in de verdediging.

"fundie" vegans bereiken niet zo veel met hun shock factor en (indirecte) beledigingen volgens mij. Doordat enkelen zich zo gedragen, verpesten ze het min of meer voor de andere vegans op sommige forums.

*off-topic
Je zou dan denken dat omdat de nvv veganisten wil ondersteunen (zie artikel 3 van de statuten), je hier wel een normaal gesprek kan hebben over veganisme of dierenrechten.

Helaas schijnt het niet zo belangrijk te zijn om mij en anderen in hun veganisme te ondersteunen, maar is het belangrijk dat iedereen hier zonder enige barri?re veganisten kan aanvallen of beledigen.
(zie het topic over Appelscha)

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » zo sep 16, 2007 15:33

Rick schreef:Ik geloof best in je goede bedoelingen voor de NVV, maar ik zie alleen maar kritiek. En kritiek vind ik prima, maar doe er zelf wat mee.
Typische nvv reactie, al jaren lang, ?zint het je niet, doe je het toch zelf?? En wat heeft de nvv in al die jaren bereikt met die houding?
Het is een soort antwoord dat min of meer hoort bij anarchisme, en is een handige wijze om kritiek te negeren.
Rick schreef: De veganist kan iemand uitschelden, de veganist kan dingen zeggen die Verdonk prettig vindt om te horen, de veganist kan van alles doen, laten en zeggen wat een andere veganist niet prettig vindt. Maar op de een of andere manier voel ik maar al te vaak dat de veganist intolerant is naar alles wat maar niet veganist is op zijn of haar manier. En dat is jammer.
Volgens is dit deel van het nvv probleem, doordat bepaalde mensen die houding hebben, haken veganisten die niet zo zijn dan af. Die intolerantie die jij ervaart zie je bv. terug in hoe mensen binnen de nvv met elkaar omgaan of hoe er met suggesties voor verbeteringen wordt omgegaan. Star vasthouden aan persoonlijke principes, zelfs als dat ten koste gaat van de nvv komt daar uit voort, volgens mij. (zoals star vasthouden aan posten zonder registratie)
En anarchistische principes, (waar de gastfunctie op gebaseerd is) horen volgens mijn niet bij veganisme.

Rick schreef: En je geeft zelf al aan dat het te zwaar voor je is om wat te gaan doen voor de NVV. Je wilt de kar niet trekken. Ten eerste hoef je de kar niet te trekken, en ten tweede, als je dan niets wilt doen, dan vind ik het jammer dat je wel een soort negatieve sfeer probeert te creeeren voor mensen die wel wat willen gaan doen. Niemand hoeft de kar te gaan trekken. Iedereen moet zijn eigen bijdrage leveren op de manier die hij/zij prettig vindt en waar hij/zij goed in is. Tuurlijk, structuur is belangrijk, maar als niemand daar wat aan kan of wil doen, dan is dat jammer. Dan moeten we het zonder doen.
Zoals je eerder zei, (sommige) mensen willen alleen maar hun ding doen onder de nvv vlag en willen niet kijken naar het belang van de nvv.
Er is schijnbaar geen doel waar de mensen binnen de nvv naar toe willen werken. Daardoor hoeft de kar niet getrokken te worden, want waar jullie nu zijn dat is schijnbaar goed genoeg.
Ik wil nu niets doen, omdat ik geen zin heb om energie te besteden aan een stuurloos schip met 10 kapiteins die wel willen weten hoe ze harder moeten pompen, maar niet willen kijken naar waar het lekt.

Ik kan me best voorstellen dat mijn kritiek jullie roze wolk een beetje opschudt, maar ik lever die kritiek in de hoop dat er misschien toch een lampje gaat branden. Probeer het een beetje te zien als de vriend die zegt je moet je eens wassen met zeep, misschien dat mensen dan wat minder afstand van je houden?. En het antwoord is dan ?als je zeep zo goed vindt, dan gebruik je dat toch z?lf?!?

Rick schreef:
Jij (Veg_eric) zegt de structuren van de NVV te kennen. Mensen zoals jij zouden de weg moeten weten naar de personen waardoor je iets kan betekenen voor de NVV door werk te verrichten.
Ik denk niet dat ik als eenmans team wat nuttigs voor de nvv kan doen. Stel dat ik iets voor de website wil doen, dan kon dat wel eens heel snel stuk lopen op de persoonlijke principes van ??n persoon. Het zou dan best mogelijk zijn dat omdat die persoon persoonlijke vrienden heeft binnen de nvv, dat er dan vervolgens over me geroddeld word, zodat mensen mij niet zullen steunen, en vervolgens voorstellen voor verbetering in de prullenbak gaan omdat mensen elkaar steunen op basis van vriendschap en niet over wordt nagedacht over wat het voor de nvv betekend. In het verleden is er meende ik zoiets gezegd als ?als registreren verplicht moet zijn, dan kap ik met het forum? en omdat de nvv zo moeilijk aan vrijwilligers komt, is dat toen maar geaccepteerd. Ik ga niet in de nvv stappen als er geen koers is en voorstellen op priv? principes of ?verkapte dreigementen? worden afgewezen.

Ook nu lijkt er nog een starre houding binnen het forum(beheer) te zijn.
Het nvv belang lijkt ondergeschikt; een discussie over de nvv crisis mag wel, want dat raakt de forum beheerders niet persoonlijk. Een discussie over registratie of de manier van beheer wordt na een tijdje gesloten. Bespreking van een voorstel dat gedaan is op de ALV (van Charan) wordt haastig gesloten en verwijderd. Het is schijnbaar belangrijk dat er vrijheid van meningsuiting is (gastfunctie), maar zodra men aan ?mijn ding? komt, wordt er snel gecensureerd.
Als ik me niet vergis heb jij (Rick) een tijdje geleden nog zoiets gezegd als dat je geen reden ziet om verantwoording af te leggen of verslag te doen naar het bestuur toe, terwijl dat wel zo vastligt in de reglementen van de nvv.

Ik had wel iets voor de nvv site of forum kunnen en willen doen, al was het maar kijken of er mail of berichten zijn. Het duurde geloof ik meer dan drie weken voordat ik antwoord kreeg op de vraag wat er van een moderator verwacht word?..
Misschien had ik wel wat kunnen doen voor de boekhouding van de nvv, maar ik wil iets doen voor ?het veganisme? (niet ?mijn? veganisme). Zonder koers of leiding doet de nvv ?niets? voor het veganisme, dus is er ook niet veel motivatie om wat voor de nvv te doen.

Rick schreef: Ik kan begrijpen dat het voor mensen die nieuw zijn wat anders is. En dat is inderdaad jammer. en ik hoop dat die mensen een weg weten te vinden om iets te doen voor de NVV waarbij zij zich goed voelen en wat ook in het belang is van de NVV. Waar een wil is, is een weg
Nieuwe mensen stappen er na?ef in, worden geconfronteerd met hoe stuurloos de nvv is, en met hoe sommige veganisten menen met mensen te kunnen omgaan. Die mensen zullen niet kiezen om kritiek te leveren zoals ik, maar stoppen gewoon met het smoesje ?geen tijd? of een andere smoes die hun teleurstelling verbergt en be?indigen hun lidmaatschap.

Ik meende dat iemand gemiddeld drie jaar lid is en dan afhaakt. Hoe zou dat toch komen?
Zelfs Dick zegt dat als je iets aan het leden verlies doet, dat het goed zou zijn voor de nvv.

Ik denk dat de ingezakte houding, de manier waarop men soms met elkaar omgaat binnen de nvv (bv. het gedoe binnen het laatste bestuur), en het negeren van kritiek met ?dan doe je het toch zelf? ? er toe leid dat vrijwilligers relatief snel afhaken.

Ik heb kritiek, iemand anders heeft de nvv al als ?van bedenkelijk niveau? genoemd, het is dacht ik toch niet de eerste keer dat er gezegd wordt dat mensen weg gejaagd worden??
En toch is dat geen reden voor de nvv om na te denken waarom het zo moeilijk is om vrijwilligers te vinden en waarom er net zoveel mensen afhaken als dat er lid worden.
Vroeger was er ook nooit was mis, als we maar in Utrecht zouden zitten, was alles vanzelf beter zei men. En toch is er nog steeds een vrijwilligers tekort, raar h??

Maar Rick, misschien heb je wel gelijk en moet ik zelf iets doen.

Misschien is de tijd rijp voor een tweede veganisten club?

Dave

Bericht door Dave » zo sep 16, 2007 18:36

Nou, dan richt je die toch op. :P

Dave

Bericht door Dave » zo sep 16, 2007 18:58

Marla schreef:Tja, zo lang mensen die wel echt nuttige dingen doen weggejaagd worden denk ik niet dat veel mensen staan te springen om vrijwilliger te worden voor de NVV.
Er wordt niemand weggejaagd die nuttige dingen doet voor de NVV. :wink:

Plaats reactie