Hoe maken we de NVV groter?

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mar 20, 2007 17:14

Hallo.. dit is een ideeen topic. Of ideeen uitvoerbaar zijn of niet is niet zo relavant, daar kan later naar gekeken worden. Het gaat nu om of mensen ideeen hebben en of op een of andere manier willen participeren erin.

Kirsty xvx

Bericht door Kirsty xvx » di mar 20, 2007 19:37

Weet je wat ik nou een goede reclame vind v veganisme? VeggieRose. Het is zo blij, en kleurrijk, en lekker, en zoet.
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

veglife

Bericht door veglife » di mar 20, 2007 19:56

Kiwi schreef:En iedereen kan al oude Vega!'s via de site bestellen voor weinig tot niets, dus het geld hoeft geen reden te zijn om het blad niet een keer te lezen.
Als het standaard bij een Bruna o.i.d. ligt zal de Vega! meer in het oog springen dan dat het via de site te bestellen valt. Als (ex) penningmeester van de NVV zag ik dat de losse verkoop van de Vega! behoorlijk is gedaald t.o.v. 2005. Mensen kopen dus niet via de site. En dat terwijl het blad zoveel potentie heeft tot meer. Er wordt niets, of in ieder geval, veel te weinig gedaan met de Vega! terwijl een tijdschrift toch een behoorlijk medium kan zijn.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mar 20, 2007 20:13

veglife schreef:Als (ex) penningmeester van de NVV zag ik dat de losse verkoop van de Vega! behoorlijk is gedaald t.o.v. 2005. Mensen kopen dus niet via de site.
Volgens mij gaan die cijfers over de losse verkoop over de Vega!'s die in consignatie bij natuurvoedingswinkels e.d. verkocht worden en niet over de webwinkel, maar ik kan me vergissen.
Maar ik was het al met je eens hoor; het zou echt een boost voor het aantal Vega!-lezers betekenen als we ze bij Bruna o.i.d zouden mogen neerleggen.

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » di mar 20, 2007 22:09

Kirsten schreef:Weet je wat ik nou een goede reclame vind v veganisme? VeggieRose. Het is zo blij, en kleurrijk, en lekker, en zoet.
Jaa, inderdaad! Ik word spontaan gelukkig als ik op die site kijk:)

@Kim: oh hm, dan vatte ik 't verkeerd op:)

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo mar 21, 2007 7:57

veglife schreef:Als (ex) penningmeester van de NVV zag ik dat de losse verkoop van de Vega! behoorlijk is gedaald t.o.v. 2005. Mensen kopen dus niet via de site.
Ik vergiste me niet; de verkoop via de webwinkel van de proefpakketten (waar een Vega! inzit) is verdubbeld ten opzichte van 2005 en die van de losse Vega!'s zelfs verzesvoudigd. Dat is zeker geen daling, en er wordt dus wel degelijk via de site gekocht!

Voor de verkoop via natuurvoedings en andere winkels zijn we afhankelijk van vrijwilligers die de contacten leggen met de winkeliers en daar daarna dan ieder kwartaal een stapeltje Vega!'s gaan brengen (en de oude weer ophalen).
Mochten er dus nog mensen zijn die een winkel bij hen in de buurt weten waar de Vega! wel verkocht zou kunnen worden, probeer dat dan te regelen met de winkelier. Van elke verkochte Vega! mag de winkelier 95 cent (geloof ik) houden, dus ze houden er nog wat aan over ook.

Mave

Bericht door Mave » wo mar 21, 2007 8:15

Ik heb ze hier bij n winkel gelegd maar 't loopt totaal niet. Is nog niks/ 1 st verkocht ofzo, in totaal..

veglife

Bericht door veglife » wo mar 21, 2007 8:46

Mave schreef:Ik heb ze hier bij n winkel gelegd maar 't loopt totaal niet. Is nog niks/ 1 st verkocht ofzo, in totaal..
Wat voor winkel is het Mave?

Marla

Bericht door Marla » wo mar 21, 2007 10:08

Kiwi schreef: Voor de verkoop via natuurvoedings en andere winkels zijn we afhankelijk van vrijwilligers die de contacten leggen met de winkeliers en daar daarna dan ieder kwartaal een stapeltje Vega!'s gaan brengen (en de oude weer ophalen).
Mochten er dus nog mensen zijn die een winkel bij hen in de buurt weten waar de Vega! wel verkocht zou kunnen worden, probeer dat dan te regelen met de winkelier. Van elke verkochte Vega! mag de winkelier 95 cent (geloof ik) houden, dus ze houden er nog wat aan over ook.
Is er een lijst waarop alle winkels staan waar de Vega! nu al wordt verkocht?

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo mar 21, 2007 10:14

Ik heb geen idee, maar ik kan wel informeren voor je bij iemand die het zou moeten weten.

Marla

Bericht door Marla » wo mar 21, 2007 11:05

Nou ja, het hoeven nieteens alle winkels te zijn maar in ieder geval de winkels in Amsterdam, dan wil ik best eens langs de andere natuurwinkels gaan om te vragen of ze hem willen verkopen.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo mar 21, 2007 11:07

Ik heb lekker al een mailtje gestuurd of er een overzicht van alle winkels is. :P

veglife

Bericht door veglife » wo mar 21, 2007 11:13

Marla schreef:Nou ja, het hoeven nieteens alle winkels te zijn maar in ieder geval de winkels in Amsterdam, dan wil ik best eens langs de andere natuurwinkels gaan om te vragen of ze hem willen verkopen.
Ik denk ook dat het louter natuurvoedingswinkels zijn.

Mave

Bericht door Mave » wo mar 21, 2007 11:28

veglife schreef:
Wat voor winkel is het Mave?
Ehm, ze hebben ontzettend veel boeken over alternatieve dingen, medidatie, yoga, voeding etc. En allerlei stuff zoals boeddha's en wierook etc. En ook n tijdschriftenrek dus..

veglife

Bericht door veglife » wo mar 21, 2007 11:39

Mave schreef: Ehm, ze hebben ontzettend veel boeken over alternatieve dingen, medidatie, yoga, voeding etc. En allerlei stuff zoals boeddha's en wierook etc. En ook n tijdschriftenrek dus..
Aha. In feite ook voor een bepaald publiek, net als bij een natuurvoedingswinkel.

Nel

Bericht door Nel » wo mar 21, 2007 12:34

veglife schreef:
Aha. In feite ook voor een bepaald publiek, net als bij een natuurvoedingswinkel.
Ja, en je wil een breder publiek, toch?

Atheneumboekhandel in Amsterdam, Spui?
Scheltema?
In Utrecht zat ook een winkel waar je folders en zo mocht neerleggen.
„Solange der Mensch denkt,
dass Tiere nicht fühlen können,
müssen Tiere fühlen,
dass Menschen nicht denken können...“

veglife

Bericht door veglife » wo mar 21, 2007 13:32

Nel schreef:Ja, en je wil een breder publiek, toch?
Jazeker, maar wat ik bedoel is dat je hier slechts een bepaald publiek mee bereikt, dus niet een algemeen breed publiek. Je bereikt er geen groter publiek mee, als je begrijpt wat ik bedoel. Neemt niet weg dat dit ook prima is. Hoe meer winkels des te beter!

Nel

Bericht door Nel » wo mar 21, 2007 13:38

veglife schreef:
Jazeker, maar wat ik bedoel is dat je hier slechts een bepaald publiek mee bereikt, dus niet een algemeen breed publiek. Je bereikt er geen groter publiek mee, als je begrijpt wat ik bedoel. Neemt niet weg dat dit ook prima is. Hoe meer winkels des te beter!
Ja, precies.
En "besef" bij dat breder publiek bijbrengen.
„Solange der Mensch denkt,
dass Tiere nicht fühlen können,
müssen Tiere fühlen,
dass Menschen nicht denken können...“

veglife

Bericht door veglife » wo mar 21, 2007 13:45

Nel schreef:
Ja, precies.
En "besef" bij dat breder publiek bijbrengen.
Inderdaad, dat zou een mooie boodschap kunnen zijn vanuit de Vega!

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » vr apr 13, 2007 7:01

Naast de vraag hoe de NVV groter moet worden kun je ook de vraag stellen hoe de NVV wij de leden kunnen behouden.
Veel leden hebben na een jaar of drie wel alle informatie die ze nodig hebben en zijn dan lid af. (de praktijk)
Wat heeft de NVV de leden te bieden die niet achter de PC duiken (Dat zijn er meer dan gedacht wordt) en aan het forummen zijn?
Drie tot vier keer het blad per jaar. Het blad is wel veel mooier geworden maar door die keuze staat er ook veel minder in. Je hebt het blad tegenwoordig echt zo gelezen.
Je ziet allemaal wel dat er dingen georganiseerd wordt maar als niet hippe veganist is zo'n beetje het enige wat over blijft de ALV over om contact te maken met andere veganisten. Dat wordt tenminste nog wel in Vega! aangekondigd.
Gelukkig zien de meeste leden die blijven de NVV als vereniging belangrijk voor het algemene belang en zijn dus min of meer eigenlijk meer een donateur dan lid.

Plaats reactie