veganisme.nl niet van jullie?

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
VeganSoldier

veganisme.nl niet van jullie?

Bericht door VeganSoldier » di mar 10, 2009 15:29

Ik zag net dat veganisme.nl niet van jullie is. Blijkbaar is het in de handen van een spamer of domein verzamelaar. Wat zeer spijtig is.
Maar doordat jullie een vereninging zijn kunnen jullie aanspraak maken op deze domeinnaam.
De nederlandse vereinging voor veganisme heeft recht op de domeinnaam veganisme.nl
En ik ben zeker moest je http://www.sidn.nl" target="_blank contacteren ze jullie zeker zullen kunnen verder helpen.

Hoe gemakkelijker jullie te vinden zijn hoe beter!

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: veganisme.nl niet van jullie?

Bericht door Vegantastic » di mar 10, 2009 15:48

Daar stond geloof de site van try me vegan food achter. Weet niet waarom die nu niet online is?

Verder is het lastig een algemene term te claimen. We hebben geen recht op het woord veganisme. Zou wat anders zijn als het zou gaan om verenigingvoorveganisme.nl

VeganSoldier

Bericht door VeganSoldier » di mar 10, 2009 16:12

Ik denk wel dat jullie wel recht op veganisme.nl hebben, tenminste als de persoon/organisatie/bedrijf die de domeinnaam nu heeft niks met veganisme te maken heeft. Een mailtje naar sidn.nl sturen kan nooit kwaad, toch?

Moest veganisme.nl terug een volwaardige site worden misschien niet maar zolang ze niks met het domein doen hebben jullie toch echt wel kans om het domein over te nemen.

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mar 10, 2009 16:48

Het was een domein van een veganistische cateraar.

Zou het van een andere partij zijn had je nog meer kans gehad, maar hier gaat het om een woord. Niet om een naam van de vereniging, dus de kans is wel klein. Je zou kunnen beargumenteren dat als het doel van registratie van de andere partij commercieel is (om voor geld te verkopen), dat je als vereniging voor belangen van veganisme meer recht op die term hebt, maar het is en blijft lastig.

Een merknaam, bedrijfsnaam e.d. is makkelijker dan een los woord.

VeganSoldier

Bericht door VeganSoldier » di mar 10, 2009 16:57

Ik zeg niet dat het gemakkelijk zou zijn maar ik denk wel dat je een kans maakt.
Natuurlijk als de huidige eigenaar er iets veganistisch van wil maken is het niet nodig om de naam te claimen. Maar de site die er nu opstaat is voor mij toch maar spammie en draagt niks bij tot het internet en veganisme.

Plaats reactie