Waar oude Vega's neerleggen als promotiemateriaal?

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
marjan
Leefwijze: veganist

Waar oude Vega's neerleggen als promotiemateriaal?

Bericht door marjan » ma mei 18, 2009 14:15

Gisteren hebben we tijdens de ALV van de NVV besloten dat het kantoor in Utecht opgeheven gaat worden en we naar iets gaan waar maar beperkt opslagruimte is... zo veel mogelijk materiaal van het kantoor moet daar dus weg en liefst niet naar het oud papier. Ik weet dat een Vega! in productie meer dan 5 euro per stuk kost. Het zou me pijn doen om al die oude Vega's - met veel `(prachtige!) onderwerpen er in die nog steeds actueel zijn - naar het oud papier te zien verdwijnen. Ik ben er dus voor om zo veel mogelijk van die oude Vega's nog een goede bestemming te geven. Tijdens de ALV werd al genoemd dat bestuursleden ze soms bij hun huisarts of tandarts of in de trein leggen. Besloten werd dat alle aanwezigen zoveel mogelijk oude nummers mee konden nemen om dit ook te doen of om er betere bestemmingen voor te vinden. Vragen nu aan forumleden:
1. Heb je nog goede ideeën waar we oude bladen neer kunnen leggen in de hoop er nog wat veganistisch gedachtengoed in overweging te brengen bij mensen?
2. Wil je zelf eventueel bladen ophalen in Urecht (als je er misschien toevallig een keer bent en het kantoor open is... wel checken vooraf!) en brengen naar plekken die naar jou idee zinvol zijn?

Antwoorden mag ook op één van beide vragen...

P.S. Zelf ben ik op de terugweg in de verschillende treinen al aardig bezig geweest met het achterlaten van oude Vega's...

Dick
Contacteer:

Re: Waar oude Vega's neerleggen als promotiemateriaal?

Bericht door Dick » ma mei 18, 2009 14:29

Bij vegetarische restaurants leg ik wel eens stapeltjes neer. Bij de Oude Plek bijv of bij Water en Brood. Maar dat was alweer een tijd geleden. Ik heb nog een doos vol met Vega's!
In treinen is het met een dag weer opgeruimd, tenzij reizigers het meenemen.

Marla

Bericht door Marla » ma mei 18, 2009 14:54

Fort van Sjakoo?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma mei 18, 2009 14:56

marjan schreef:Heb je nog goede ideeën waar we oude bladen neer kunnen leggen in de hoop er nog wat veganistisch gedachtengoed in overweging te brengen bij mensen?
Natuurvoedingswinkels, esotherische winkeltjes, kringloopwinkels?
De bieb?
'Boekwinkel' Rosa.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma mei 18, 2009 15:17

Ritueel verbranden of de papierbak 8) :wink:

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » ma mei 18, 2009 15:53

Een paar jaar geleden is er veel moeite gedaan om van alle Vega's en GI's helemaal compleet te hebben voor het archief of nageslacht. Van oud leden is/zijn bladen aan de NVV geschonken om het compleet te maken. Ik ga er van uit dat van ieder nummer en in ieder geval 1 of een paar bewaard blijven.

lena

Bericht door lena » ma mei 18, 2009 16:17

In de trein leggen vind ik echt zonde. Dan moet je net geluk hebben dat iemand daarin geinteresseerd is, maar de kans daarop lijkt me klein, en zoals Dick zegt: het wordt 's avonds gewoon weggegooid. Dan zou ik het liever gedoseerd in natuurwinkels/bibliotheken e.d. neerleggen en uitdelen bij evenementen. Ik heb ooit een stapeltje vega's gekregen op een vegetariersdag, daar was ik toen heel blij mee. En inderdaad: wel zorgen dat er een archief blijft bestaan van alle nummers.

Marla

Bericht door Marla » ma mei 18, 2009 17:45

Over archieven gesproken, gaat dat archief op de site ooit bijgewerkt worden? Het laatste exemplaar stamt uit 2003.

Framboos

Bericht door Framboos » ma mei 18, 2009 17:55

Kunnen ze inderdaad niet bewaard worden voor evenementen om daar uit te delen? Dan geef je zi iig aan een beetje geinteresseerd publiek.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma mei 18, 2009 18:11

Op sommige plaatsen zouden ze wel uitgedeeld kunnen worden. Maar ik denk dat het niet slim is als we deze vega's erg gaan uitdelen op hetzelfde moment als we ook een nieuw blad lanceren en ons anders willen gaan presenteren.

Archief met minstens 1 is iig goed om te behouden.

Wat het archief op de site betreft. Het kost een hoop om dat bij te werken. Er zit geen CMS achter.
Ik wil dat straks gewoon de PDF er komt te staan om te downloaden.
Dus niet per artikeltje dat er een pagina moet zijn e.d.

Claudia

Bericht door Claudia » ma mei 18, 2009 19:07

Ik studeer in Utrecht en wil best een stapeltje komen ophalen om ze te verspreiden :wink: :mrgreen:

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » ma mei 18, 2009 19:22

Misschien dat Utrecht Animal Defense er ook wel een aantal wil om uit te delen op hun stands aan geïnteresseerden. Ik zal het even doorgeven.

Ananas

Bericht door Ananas » di mei 19, 2009 5:35

Een vriendin van mij 'runt' de anarchistische bibliotheek hier in Den Haag, denk dat er daar ook wel wat oude vega's een goede plek hebben. Maar ik ben eigenlijk nooit in Utrecht...

marjan

Bericht door marjan » di mei 19, 2009 8:07

lena schreef:In de trein leggen vind ik echt zonde. Dan moet je net geluk hebben dat iemand daarin geinteresseerd is, maar de kans daarop lijkt me klein, en zoals Dick zegt: het wordt 's avonds gewoon weggegooid...
Ja, voor nieuwe nummers zou ik dat gevoel ook hebben. Maar het gaat hier om oude nummers waar we gewoon iets mee moeten omdat ze anders over een aantal maanden zeer waarschijnlijk echt naar het oud papier gaan. Juist omdat we dan geen ruimte meer hebben om er zoveel te bewaren.

Maar wie maar goede bestemmingen weet of zelf een voorraadje wil bewaren om uit te delen bij evenementen waar hij of zij heen zal gaan: Bel even met het kantoor (telefoon staat doorgeschakeld naar Folkert, voorzitter die één dag per week op kantoor is) en maak een afspraak om een bergje op te halen!

(Wel erg dit overigens... toen ik lid werd in 1997 heb ik alle oude nummers die ik wou hebben - en dat waren er heel veel :wink: - nog moeten kopen. Van de nummers die maximaal één jaar oud waren ging er een klein beetje van de prijs af, van de nummers die wat ouder waren meer en de heel oude nummers kreeg je toen voor de helft van de prijs...)

marjan

Bericht door marjan » di mei 19, 2009 8:09

Ananas schreef:Een vriendin van mij 'runt' de anarchistische bibliotheek hier in Den Haag, denk dat er daar ook wel wat oude vega's een goede plek hebben. Maar ik ben eigenlijk nooit in Utrecht...
Ook een leuk idee! Misschien komt zij zelf wel eens in Utrecht of mensen uit haar naaste omgeving?

Arwen
Leefwijze: flexanist

Bericht door Arwen » di mei 19, 2009 8:12

In de artiestenfoyers van theaters waar ik kom, ligt altijd een stapeltje (oude) tijdschriften van allerlei soort. Worden veel gelezen door artiesten die voor de voorstelling nog even zenuwachtig zitten te wachten tot ze eindelijk op mogen. Ik wil best het één en ander achterlaten, alleen kom ik niet in Utrecht voorlopig...

utrechtar

Bericht door utrechtar » di mei 19, 2009 9:10

*Eva* schreef:Misschien dat Utrecht Animal Defense er ook wel een aantal wil om uit te delen op hun stands aan geïnteresseerden. Ik zal het even doorgeven.
Yeah, we're doing some information stalls, and it would be nice to give magazines to people interested in veganism. How would I get hold of some? (Sorry, ik spreek niet goed nederlands...)

Also, maybe some magazines could go in ACU - they have lots of flyers and some magazines in the front window.. Perhaps Super Eco Market (also on Voorstraat) would want some, to put by the kassa for people to take them on their way out?

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » di mei 19, 2009 13:34

Vegantastic schreef:Er zit geen CMS achter.

content management system?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di mei 19, 2009 14:28

*Martijn* schreef:
Vegantastic schreef:Er zit geen CMS achter.

content management system?
Ja klopt.

Magda
Leefwijze: flexanist

Bericht door Magda » di mei 19, 2009 18:26

Er is een bestuursbesluit genomen, een aantal jaren geleden, over het aantal te bewaren G.I.'s en Vega's.

Plaats reactie