Feedback V

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
lena

Re: Feedback V

Bericht door lena » do nov 05, 2009 17:55

Het was niet bedoeld als kritiek op jou en je collega-reviewers hoor Jasmijn! Tuurlijk, als je gevraagd wordt naar je mening dan geef je die. En ik denk ook dat iedereen op zich wel genuanceerd was, en in ieder geval ergens van zei dat het wel heel lekker was. Ik denk dat je gelijk hebt: journalisten pikken de negatieve dingen eruit. Maar dat zou van mij dus in een blad als dit wel wat minder mogen.

Fruitig
Leefwijze: veganist

Bericht door Fruitig » vr nov 06, 2009 8:09

Jasmijn schreef:Misschien dat Fruitig zelf een boekbespreking wil schrijven over het boek van Lisette?
Ik ben niet zo`n schrijver helaas, maar het is wel een uitdaging. Ik denk niet dat ik diegene ben die het prachtige boek van Lisette mooi kan om- en beschrijven.
vegan with an edge!

Veggie

Bericht door Veggie » vr nov 06, 2009 9:22

Er komt wel een recensie van het kookboek van Lisette in het volgende nummer. Dus niet getreurd.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr nov 06, 2009 12:25

Veggie schreef:Er komt wel een recensie van het kookboek van Lisette in het volgende nummer. Dus niet getreurd.
Leuk. Door jou?

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » di nov 17, 2009 14:28

Zonder al het voorgaande te lezen zal ik zeggen wat ik dacht toen ik de V bij ons op tafel zag liggen. Sabine had hem meegenomen omdat ik geen lid (meer) ben van de NVV.
Eigenlijk zag ik hem helemaal niet liggen, het viel me niet op omdat ik dacht dat het een reclamefoldertje was :? ...
Nadat ik erachter kwam dat het hét nieuwe NVV blad was en hem had doorgebladerd, had ik nog niet het gevoel dat ik wel lid wilde worden eigenlijk....
Sorry.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di nov 17, 2009 14:53

Kwam dat door de inhoud? Of hoe het eruit zag?
En wat is er voor nodig je weer lid te krijgen? :)

reggie

Bericht door reggie » di nov 17, 2009 19:01

ik heb de inhoud online gelezen en vond het er veel beter uitzien dan de oudere bladen.
wel vond ik het erg dun

maar zeker erg verbeterd

Berti
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Berti » di nov 17, 2009 19:24

heb een gratis exemplaar gekregen bij vega-life.....
was zelf ook wat verbaasd over het "folder achtige" van het blad, ik vond wat ik gelezen heb van de oudere nummers wat meer aanspreken.
als eerste indruk vond ik dat niet zo fijn maar dacht, dit is een proefnummer dus misschien wordt ie wel weer dikker?

heb begrepen dat het nu meer gericht is op "nieuwe" veganisten en een breder publiek en natuurlijk moet een vereniging het daar van hebben.
maar kunnen twee zaken niet in EEN blad worden verenigd, zodat het zowel nieuwe als al oudere veganisten aanspreekt?

een abonnement spreekt me nu niet meer zo aan, terwijl ik er wel serieus over aan het denken was.
natuurlijk is er altijd nog het donateurschap maar een blad ontvangen over iets dat je interesseert, is ook wel fijn....

de artikelen spraken me trouwens over het geheel genomen wel aan maar ik weet zeker dat er meer van te maken is, weer met een blik naar de oude Vega!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di nov 17, 2009 19:55

Blad heeft dunner papier, dus dan lijkt het wat dunner :)

Ik vind wel grappig dat berti aangeeft dat inhoudelijk de oude bladen meer aanspraken. Terwijl er inhoudelijk niet echt superveel verandert is :) Zo zie je dat verpakking soms op bepaalde manier werkt ;)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di nov 17, 2009 23:43

Maar ik ben het er wel mee eens dat een nieuw blad de huidige leden niet moet afstoten. Een 2-in-1 functie ambieer ik ook zeker!

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » di nov 17, 2009 23:52

Ik krijg veel positieve reactie van waar ik de bladen heb neergelegd. Zeer positief zelfs. Het is een blad wat ze graag neerleggen.

Berti

Bericht door Berti » wo nov 18, 2009 10:57

vegantastic, er is toch eerder in dit topic geschreven dat het inhoudelijk juist wel veranderd is om een breder publiek aan te spreken?
maar ben benieuwd hoe het verder gaat ontwikkelen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo nov 18, 2009 11:35

Berti schreef:vegantastic, er is toch eerder in dit topic geschreven dat het inhoudelijk juist wel veranderd is om een breder publiek aan te spreken?
Ja, maar dat mag geen naam hebben. De lijst met producten is een artikel met testen van producten geworden. En er is een stuk bijgekomen mbt interessante sites. En stuk met nieuws is eruit en van vereniging. Dat is het geloof ik wel. ;) Dus dat valt wel mee.

Fruitig

Bericht door Fruitig » ma nov 23, 2009 11:42

Op zich wel begrijpelijk dat het stuk over de vereniging eruit is, maar nu weet ik als lid niet wie in het bestuur zit, hoe het nu eigenlijk echt gaat met de NVV. Krijgen de leden hierover een mail? Persoonlijk ben ik wel graag op de hoogte hiervan eigenlijk.
vegan with an edge!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma nov 23, 2009 12:11

Via de nieuwsbrief bv. En via de site kunnen ze alles vinden. Ok.. nu nog wat verouderde info. Maar in principe straks een website vol actualiteiten :)

Fynnya

Bericht door Fynnya » di nov 24, 2009 15:05

Esther A schreef:Eigenlijk zag ik hem helemaal niet liggen, het viel me niet op omdat ik dacht dat het een reclamefoldertje was :? ...
Dat had ik ook een beetje... niet dat ik niet doorhad dat het de V was, maar wel de associatie met van die gratis reclamefoldertjes ed.
Scheelt dit dunne papier veel qua prijs? Want ik stoor me daar ook nog steeds aan.
Vegantastic schreef: Ik vind wel grappig dat berti aangeeft dat inhoudelijk de oude bladen meer aanspraken. Terwijl er inhoudelijk niet echt superveel verandert is :) Zo zie je dat verpakking soms op bepaalde manier werkt ;)
Ik vind wel dat er veel veranderd is. Geen wat-is-vegan-lijsten meer, geen verenigingsnieuws, als ik het goed herinner geen nieuwsfragmentjes uit andere media over dieren meer, geen filofosische dingen meer, geen vegagroentjes meer, vleesvervangerstest erbij, winkelmandje erbij.... flink wat verschil hoor!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di nov 24, 2009 18:01

Ik werd vanmiddag weggestuurd zowel op het station als in het centrum, omdat ik de V uit stond te delen. :( Dacht altijd dat 1-persoons flyeracties voor niet-commerciele doeleinden toegestaan waren, zonder vergunning. Stomme gemeente.
Gelukkig heb ik er wel een aantal in de Jumbo, natuurvoedingswinekl en bieb neer mogen leggen.

Framboos

Bericht door Framboos » di nov 24, 2009 18:18

Jasmijn schreef: bieb neer mogen leggen.
Die bracht een collega vandaag naar mij: 'dit ken je vast al wel?' :mrgreen:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di nov 24, 2009 19:26

Haha grappig. Die heeft een leuke omweg afgelegd :D

Marlies
Contacteer:

Bericht door Marlies » di nov 24, 2009 21:33

Fynnya schreef:Ik vind wel dat er veel veranderd is. Geen wat-is-vegan-lijsten meer, geen verenigingsnieuws, als ik het goed herinner geen nieuwsfragmentjes uit andere media over dieren meer, geen filofosische dingen meer, geen vegagroentjes meer, vleesvervangerstest erbij, winkelmandje erbij.... flink wat verschil hoor!
Het blad is inhoudelijk inderdaad wel wat gewijzigd met een aantal vaste rubrieken die eruit zijn, maar dat wil niet zeggen dat alles wat er nu niet in zit, helemaal verdwenen is. Meer filosofische stukken zijn niet geheel verdwenen, ze zullen alleen niet (wat ook al niet het geval was) elk nummer erin staan.

Productinformatie is nu te vinden via de vegan wiki waar ook degene die de productinfo uitzocht, de informatie op zet.

Het verenigingsnieuws zal via een aparte nieuwsbrief voor leden verzonden worden die volgende week voor het eerst de deur uit gaat.
De agenda en wat meer algemene nieuwtjes worden via de maandelijkse NVV-nieuwsbrief verstuurd die zowel voor leden als niet-leden is (vanaf deze zomer maandelijks verschenen). Wie belangstelling heeft, kan zich opgeven voor de algemene nieuwsbrief (iedereen) en/of voor de verenigingsinformatienieuwsbrief (leden).

Voor het weglaten van de nieuwsberichten (Gescharrel) is gekozen met het idee dat het algemene berichten zijn die ook gewoon op internet te vinden zijn voor wie daarnaar zoekt. Misschien is het wel een idee om ze een plaats te geven op de site bij nieuwsberichten. Moeten we wel iemand hebben die ze bij wil houden en wil plaatsen ...

Een vegagroentje staat weer in het volgende nummer, zij het niet onder deze noemer. De opzet is om het aanbod gevarieerd te houden en niet elk nummer precies dezelfde rubrieken te laten terugkomen en de vaste rubrieken ook eens in te ruilen voor een nieuwe reeks.

Plaats reactie