Feedback V

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Re: Feedback V

Bericht door Fynnya » di jan 05, 2010 21:25

Jasmijn schreef:Ik heb de V nog steeds niet ontvangen... :cry:

Spreek je die naam nou uit als 'Vee' (Nederlands), of als 'Fie' (Engels)?
Op z'n Nederlands lijkt mij

Fynnya

Bericht door Fynnya » di jan 05, 2010 21:36

Fynnya schreef:
Jasmijn schreef:Ik heb de V nog steeds niet ontvangen... :cry:

Spreek je die naam nou uit als 'Vee' (Nederlands), of als 'Fie' (Engels)?
Op z'n Nederlands lijkt mij
Hoewel 'Vee' eigenlijk een betere naam is voor een blad van de vee-industrie dan voor een veganistische :D

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jan 05, 2010 21:45

Ik spreek het het op zijn engels het liefst uit.

Marten

Bericht door Marten » za jan 09, 2010 21:25

Vegantastic schreef:Ik spreek het het op zijn engels het liefst uit.
Ik ook... maar ik spreek dan ook aanzienlijk vaker Engels dan Nederlands. :wink:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za jun 19, 2010 10:19

Ik heb de nieuwe V weer net binnen en het ziet er allemaal weer mooi uit (ijs! mmm!). Ik vind het alleen wel jammer dat het test panel producten vaak zo af lijkt te kraken. Na het lezen van dat artikel zou ik bijna gaan denken dat er niet echt smakelijk veganistisch ijs te krijgen is. Het zijn natuurlijk maar de meningen van het panel, maar als ik als geïnteresseerde niet-vegan dit artikel las dan zou ik denk ik nooit de Bonvita ijsjes willen proberen, terwijl ik daar zelf juist zoveel positieve dingen over heb gehoord! Ik vind ze ook echt niet duur in vergelijking met magnums bijvoorbeeld, en dan zijn deze ijsjes nog biologisch en fair trade.
Ik vind het wel goed om kritisch te zijn hoor, en ik vond het heel leuk om te lezen over een paar soorten ijs waar ik nog niet van gehoord had, maar het doel is toch ook gedeeltelijk om mensen lekker vegan eten te laten zien? Misschien vatte ik het gewoon te negatief op, maar de cijfers leken me allemaal zo laag...

Die recepten en foto's in het blad vind ik er trouwens echt heel goed uitzien! Het lijkt me allemaal heerlijk...

Apraxia

Bericht door Apraxia » za jun 19, 2010 12:13

In "True Blood" (tv serie) staat "V" daar voor "vampireblood" en wordt gebruikt als drugs/tripmiddel.
Ik ben voortaan door deze nieuwe associatie helemaal voor de naam V! Dat jullie het maar weten! ;) :mrgreen: :hippy:
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Jippia

Bericht door Jippia » za jun 19, 2010 12:16

Ik vond het stuk over de ijsjes ook erg negatief en afkrakerig. Dat geldt voor bijna alle testen die er tot nu toe in hebben gestaan. Het lijkt nu net of het ook nooit goed genoeg is voor die veganisten, dat ze altijd wat te zeuren en te klagen hebben en dat veganistische producten inderdaad niet te vreten zijn. Zo bevestigt het blad de vooroordelen die er toch al leven en stoot ze eerder af dan dat ze aantrekt. Jammer van de inspanningen om het blad attractiever te maken. Nu is het aan de recepten om niet-vegans te laten zien dat veganistisch eten net zo lekker is als hun eigen eten.
Ik vind het wel een verbetering dat er nu iemand anders is die "de partner van de veganist" is en dat deze wat positiever in het leven staat. De toon van haar column doet wat minder mieperig aan dan dat van de vorige columniste. Dat van die festivals, dat klopt over het algemeen wel. Op patat met curry na is er niet altijd even veel te eten of je moet het zelf meenemen. Of het was er vroeger wel, zoals op Flevo, maar door bezuiningen en wisselingen binnen de organisatie en van organisatie is de kwaliteit van het eten sterk verminderd. We hebben dat een keer aan een cateraar gevraagd en die zei dat zij niet meer budget kregen en dus niet veel keus hadden in wat ze de festivalgangers voor konden zetten. Ze zagen het liever ook anders.
De voorkant ziet er lekker zomers uit en de recepten lijken me erg lekker. Vooral de Happy Herbi taarten :mrgreen:! Ik zat naast haar op de ALV en de taarten die ze toen mee had genomen, vond ik erg lekker. Voor mensen die op zoek willen gaan naar veganistische zachte broodjes voor de Sloppy Joe of een broodje vegaburger: bij onder meer de Jumbo kun je van het merk Bio+ veganistische broodjes kopen in de smaken spelt en meergranen en zover ik kan beoordelen, zijn de Goudeerlijk waldkornbollen van het eigen merk ook veganistisch.

Zen

Bericht door Zen » za jun 19, 2010 12:51

Je had vroeg ook een science fiction serie die "V" heette. Daar stond het toen voor Visitors als ik het me goed herinner. :D Strookt ook mooi met het idee van vegans als aliens. ;)

Nieuwe blaadje vond ik wel leuk om te lezen. Nice recipes! En we hebben nu zelfs onze eigen Nico Swinkels... ;)
Cut cold stone with a warm heart

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » za jun 19, 2010 14:48

Zen schreef: Nieuwe blaadje vond ik wel leuk om te lezen. Nice recipes! En we hebben nu zelfs onze eigen Nico Swinkels... ;)

:D

Zoek de tien verschillen:

http://www.rtl.nl/components/huistuinke ... nkels1.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m183 ... lussen.jpg

En ik denk dat er nog wel meer zijn. Ik weet het eigenlijk wel zeker:
Zwinkels spande daarop twee nieuwe rechtszaken aan, tegen RTL Nederland en tegen SBS. Tijdens de zitting wilde Zwinkels zijn onschuld aantonen, maar die opzet mislukte. De advocaat van SBS kwam met een document op de proppen waarin stond dat speciaal voor Zwinkels een gedragscode was ontwikkeld toen hij nog werkte voor 'Eigen Huis & Tuin'. In die code namen zijn bazen onder meer op dat Nico vrouwen met rust moest laten, geen seksueel getinte moppen mocht tappen, geen "scheten" mocht laten, moest doorwerken als de camera's niet draaiden en geen alcohol meer op de set mocht drinken. Beide rechtszaken verliepen negatief voor Zwinkels. bron: wiki
Ok, ik heb wel eens een scheet gelaten, maar daar houdt de overeenkomst dan ook wel op denk ik! ;)

vegalan

Bericht door vegalan » za jun 19, 2010 17:23

Zen schreef:Je had vroeg ook een science fiction serie die "V" heette. Daar stond het toen voor Visitors als ik het me goed herinner. :D Strookt ook mooi met het idee van vegans als aliens. ;)
Ja, dat kan ik me nog wel herinneren. Het ging toch over buitenaardse (wezens) fascisten die mensen aten?

.

vegalan

Bericht door vegalan » za jun 19, 2010 17:30

Rick schreef:Ok, ik heb wel eens een scheet gelaten, maar daar houdt de overeenkomst dan ook wel op denk ik! ;)
Misschien komt dat nog? Je weet maar nooit wat bepaalde chemicaliën (uit de bouw) met hersens doen. :mrgreen:

Is het wel verstandig Rick om dat werk (met glas of steenwol) zonder kapje te doen?

.
Laatst gewijzigd door vegalan op za jun 19, 2010 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Zen

Bericht door Zen » za jun 19, 2010 17:36

vegalan schreef:
Zen schreef:Je had vroeg ook een science fiction serie die "V" heette. Daar stond het toen voor Visitors als ik het me goed herinner. :D Strookt ook mooi met het idee van vegans als aliens. ;)
Ja, dat kan ik me nog wel herinneren. Het ging toch over buitenaardse (wezens) fascisten die mensen aten?

.
Zoiets ja! :)

Ik ga nog eens op IMDB kijken...

Zen

Bericht door Zen » za jun 19, 2010 17:41

Rick schreef: Ok, ik heb wel eens een scheet gelaten, maar daar houdt de overeenkomst dan ook wel op denk ik! ;)
Haha, oh dat incident daar wilde ik je niet mee associëren. Alleen bij klussen denk ik altijd direct aan Nico en Rob (Verlinden?) - vandaar. Wel grappig trouwens de inhoud van die 'gedragscode'. ;)

Zen

Bericht door Zen » za jun 19, 2010 18:02

Bonnie schreef:Ik vind het alleen wel jammer dat het test panel producten vaak zo af lijkt te kraken.
Ik lees die rubriek nu pas en inderdaad zeg! Dit keer is het in ieder geval wel heel erg.

Ik snap best dat er niet alleen veganisten in het panel zitten (lijkt me goed) - maar het is wel een beetje jammer dat die alle vooroordelen weer even bevestigen. De goedkoopste ijsjes met chemische kleurstoffen krijgen de beste beoordeling en de fairtrade, biologische 'magnums' zijn veels te duur en de verpakking zou 'geitenwollensokkig' (wtf?) zijn. Dat geeft mij direct een beeld van mensen zonder idealen (misschien onterecht, maar zo komt het een beet je over) die bovendien niet snappen dat meer verantwoorde producten een hogere kostprijs hebben en die wel erg makkelijk dingen wegzetten als 'stoffig', 'saai' of whatever. En of dat nu de doelgroep is van die bio-ijsjes? Overigens extra jammer dat de enige veganist die ijsjes vervolgens ook afkraakt. Persoonlijk is dit de eerste keer dat ik lees dat iemand die Bonvita dingen afkraakt - terwijl veel mensen (vegan or not) ze juist geweldig vinden.

Smaken verschillen uiteraard, maar het geeft me nu een heel raar beeld. Er was zelfs iemand die commentaar had op 'de vorm van het ijsje' - C'mon now, dat is meer interessantdoenerij than anything else.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jun 19, 2010 18:38

Ja, was jammer idd die ijsreview. Zelf vind ik die bonvita magnums lekker, maar de magnums die ik vroeger wel at daar komt het qua smaak niet bij. Dus er is nog veel te verbeteren.

Maar wel erg harde beoordeling. De meeste die ik tegenkom mbt bonvita magnums zijn ook erg positief juist.

Zen

Bericht door Zen » za jun 19, 2010 18:42

Vegantastic schreef:maar de magnums die ik vroeger wel at daar komt het qua smaak niet bij. Dus er is nog veel te verbeteren.
Ja, ook daar ben ik het dus niet mee eens. Het fijne aan die van Bonvita vind ik dat ze niet superongezond smaken voor m'n gevoel terwijl de smaak ook nog eens beter is maar mijn mening.

Nu hebben ze gemiddeld een 4,5 gekregen als cijfer. Onterecht vind ik.

Die willen in ieder geval nooit meer adverteren in de V. :P

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » za jun 19, 2010 18:54

Ik vond die veganiste in de supermarkt vooral erg leuk. Goede reclame, vooral mooie foto, leuke vrouw ;)

Maar over dat testpanel viel me inderdaad ook op, vorige keren ook al. Als alles de hemel ingeprezen wordt is het niet geloofwaardig, maar dit is gewoon zo negatief en volgens mij helemaal niet representatief voor hoe de meeste mensen erover denken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za jun 19, 2010 18:56

Mag ik hieruit opmaken dat we nieuwe aanmeldingen voor het testpanel krijgen?

lena

Bericht door lena » za jun 19, 2010 19:53

Zen schreef: Persoonlijk is dit de eerste keer dat ik lees dat iemand die Bonvita dingen afkraakt - terwijl veel mensen (vegan or not) ze juist geweldig vinden.
Jee, die Bonvita ijsjes, die zijn echt een van de beste vegan dingen ooit! Serieus, als er prijzen zouden zijn voor "beste nieuwe vegan product" dan nomineerde ik Bonvita.

Wat jammer dat die recensies steeds zo negatief zijn. Ik vond dat met de vleesvervangers test ook al, daar hebben we het toen ook al over gehad.

Ik weet eigenlijk ook niet of ik het wel echt een goed idee vind om ook niet-veganisten te laten testen. Mijn ervaring is toch dat je smaak verandert. Ik weet nog dat ik die xenos-pesto echt geen pesto vond vroeger. En nu vind ik een broodje met xenos-pesto en Cheezly mozzarella heerlijk, en voor mijn gevoel smaakt het hetzelfde als de broodjes mozarrella/tomaat/pesto die ik vroeger altijd at. Het smaakt ongetwijfeld niet echt hetzelfde, maar mijn smaak is veranderd. Yofu vond ik ook vies vroeger, ook de varianten met vruchten, ik vond dat je de sojasmaak heel duidelijk proefde. Als je zo iemand als ik toen was voor dat panel hebt, dan zul je dus ook het idee krijgen dat vegan eten vies is, terwijl dat helemaal niet zo is.

Hanneke

Bericht door Hanneke » zo jun 20, 2010 2:43

Er staat weinig inhoudelijks in. Dat vind ik jammer. Maar ja, ijs interesseert me dan ook werkelijk niets. Er zijn belangrijker dingen in deze tijd dan ijs. Toch? :wink:

Plaats reactie