Feedback V

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Re: Feedback V

Bericht door Fynnya » wo okt 28, 2009 13:11

Reactie van medevegans hier in huis op de V:
- in sommige magazines zie je aan het einde van de tekst op een bladzijde een tekentje als dat het einde is van de bladzijde, en geen tekentje (of een andere) als het artikel op de volgende bladzijde nog doorgaat. Dat is altijd handig, mogen jullie ook wel doen.
- jullie extra stukjes tekst bij een artikel zijn handig vormgegeven: bijv bij zo'n artikel als over raw food, dan heb je een lange tekst erover, en paar korte stukjes over wat raw food is, of reacties van andere raw-eters. Bij sommige magazines moet je echt zoeken welk stuk los is, en waar je gewone artikel verder gaat. In deze V was dat echt superduidelijk, alle extra stukjes hebben flink kleur of omlijning. Dus heel goed leesbaar op die manier! Daar zijn we blij mee :D

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo nov 01, 2009 23:42

Nog meer reacties? :) Of reacties van anderen?

Ik zat gisteren in de trein. En had dus op de stoel naast me een V neergelegd. Een jongedame kwam tegenover mij zitten. Ze keek wat rond en zag de V liggen. Vroeg aan mij of ze kon pakken. Maar natuurlijk kon dat. Dus totdat ik moest uitstappen was ze het aan het lezen. Ze moest daar ook uit en zag dat ze de V ook meenam :)

Vandaag waren mijn ouders er. En die waren ook zeer positief over het blad. Vonden het er mooi uit zien.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » zo nov 01, 2009 23:46

Ook abrupt vegan geworden? :)

JesseL

Bericht door JesseL » ma nov 02, 2009 9:20

Ik heb het inmiddels ook ontvangen. Ik heb geen ervaring met eerdere nummers, dus ik kan het niet met de oude vergelijken.
Deze sprak mij gelijk aan. Het oogt fris en modern. Er lijkt niets stoffigs of te alternatief aan. Ik heb nog niet alle artikelen gelezen, maar op het eerste gezicht lijkt het een prettige afwisseling van verschillende soorten artikelen.
Lay-out en opmaak is natuurlijk altijd een kwestie van smaak, maar ik kan er niet echt iets negatiefs over vinden.
Het zou goed zijn als dit blad bijvoorbeeld op universiteiten en hogescholen te vinden zou zijn denk ik.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo nov 04, 2009 12:47

Er was iets gezegd van dat niet alleen leden ze te zien krijgen, maar ook niet-vegans. In wat voor plekken of gelegenheden eigenlijk?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo nov 04, 2009 12:51

De vraag was of je een hele lading wou ontvangen om uit te delen op straat (stations en winkelstraten enzo) en neer te leggen op gunstige plekken. Heeft iemand deze kans aangegrepen?
Ik wacht nog op de lading.

judaluce

Bericht door judaluce » wo nov 04, 2009 12:56

Ja, ik heb er 50-100 gevraagd om neer te leggen in het veg restaurant waar mijn vriend werkt. Ze zouden deze week opgestuurd worden, dus any day now.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo nov 04, 2009 13:30

Fynnya schreef:Er was iets gezegd van dat niet alleen leden ze te zien krijgen, maar ook niet-vegans. In wat voor plekken of gelegenheden eigenlijk?
Willen nog met hapjes ergens staan en tegelijkertijd magazine uitdelen.
Verder bij treinstations uitdelen. Of in trein zelf leggen.
En eventueel bij evenementen rondom eten/duurzaamheid neerleggen/uitdelen.

Dat zijn de plekken om niet-vegans vooral te bereiken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo nov 04, 2009 14:10

Lees hier de V:

http://issuu.com/Veganisme/docs/v_e1n84" target="_blank

Wen

Bericht door Wen » wo nov 04, 2009 15:28

Ha, ik heb het gelezen, dus dan kan en mag ik nu mijn mening geven.
Super gewoon!
Echt waar. Zelfs de gerechten zien er smaakvol uit. Een pak beter dan de gerechten uit EVA, die altijd zo natuurlijk mogelijk (en ook smaakloos) gehouden lijken te worden.
Het artikel over dierproeven, chapeau.
Ja, dikke proficiat voor iedereen die dit tot stand bracht. Het lijkt me ook wel interessant voot niet-vegans.
De schnitzel van Alpro valt hier wel goed in de smaak, dus ik vond het een beetje raar, dat de proevers er niet enthousiast over zijn.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do nov 05, 2009 0:20

Het artikel over dierproeven, chapeau.
Dank :)

Stuur gerust de link naar het magazine online door naar anderen. Ik hoop dat het veel verspreid kan worden!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do nov 05, 2009 0:26

Wen schreef:De schnitzel van Alpro valt hier wel goed in de smaak, dus ik vond het een beetje raar, dat de proevers er niet enthousiast over zijn.
Dat kan gebeuren. Ik vond het ook wel raar dat mijn 'collega' het heerlijke handworstje een kartonsmaak toekende. Maar goed, men zegt wel eens dat over smaak niet te twisten valt en ik vind dat persoonlijk niet zo erg. Als je het over de belangrijke zaken maar zoveel mogelijk eens bent ;)

Wendy uit Haarlem

Bericht door Wendy uit Haarlem » do nov 05, 2009 9:14

Ik vond het er heel gelikt uitzien. Het formaat vind ik prettig, het gebruikte materiaal heel mooi. Alleen de inhoud vond ik wat magertjes. Persoonlijk vind ik het wel leuk om wat meer achtergrond verhalen te lezen. Maar.........als het doel is om mensen te interesseren voor veganisme dan is dat doel zeker bereikt!

lena

Bericht door lena » do nov 05, 2009 10:13

Ik vind het er heel mooi uitzien! Het artikel over Groen Rechts vond ik interessant. Ook goed dat er iets in stond over dierproeven en het verbouwen van je huis, dat laatste zonder het meteen extreem ingewikkeld te maken.

De doelgroep is me wel wat onduidelijk. Als dit blad bedoeld is om mensen over te halen om vegan te worden, dan denk ik dat het te alternatief is (zoals al genoemd: raw food, groene quinoaspaghetti, geen suiker, eigen theezakjes mee - al die dingen op zich vallen best mee, maar als geheel geeft het wel een bepaalde indruk). Als het vooral bedoeld is als ledenblad waar ook wat interessante dingen voor niet vegans in staan vind ik het prima en dan ga ik er ook vanuit dat het de ene keer wat alternatiever is dan de andere keer. De recepten vond ik interessant en zagen er goed uit. Als toegankelijkheid belangrijk is denk ik dat wat ruimte voor echt simpele recepten erbij ook wel goed is. Wat spreads voor op brood, een simpel soepje, dat soort dingen. Ik had ook wat rauwe recepten bij het artikel over rauw eten wel leuk gevonden. De kookboekreview vond ik niet zo sterk. Ik kreeg het idee dat de reviewer er nog niet eens iets uit gekookt had.

De vleesvervangerstest vond ik best negatief. Ik vind al de gerecenseerde producten best te eten als je ze goed bereid. Over smaak valt natuurlijk niet te twisten maar ik vond de bewoordingen best sterk (smakeloos, bah, kartonsmaak). Ik zou in zo'n blad, met een brede doelgroep, waaronder mensen die je wilt interesseren voor veganisme, denk ik toch wat terughoudener zijn (in plaats van: "smakeloos los op het bord" iets als "ik vind hem wat droog om zo te eten, met een sausje is hij prima"). Ik zou vermijden om naar vlees te verwijzen als "echt" (bij de review van het worstje, waar wordt gesuggereerd dat "echte" worstjes wel lekker zijn). Ik vind niet dat vegaworstjes nepworstjes zijn. Worst is gewoon een naam voor de vorm, net als burgers. Wat ik wel leuk vond aan de reviews was de extra informatie, zoals dat je van dat vegagehakt ook gehaktballetjes kunt maken, en dat dat ook werkte.

Ik ben nog steeds niet enthousiast over het logo. Het komt vaak terug in het blad, en ik vind het toch te kindertekening-achtig en jammer dat de zonnebloem er helemaal uit verdwenen is. Een nieuw logo dat toch verwijst naar de traditie en naar internationale logo's had ik beter gevonden. Ik heb het even de tijd gegeven, maar blijf het jammer vinden.

Over het geheel genomen vind ik het echt een goed blad. Het dierproefartikel zet mensen aan het nadenken, het groen-rechts artikel maakt duidelijk dat dierenrechten inmiddels vrij mainstream zijn, de recepten zien er aantrekkelijk uit, het blad oogt fris, maar ook weer niet zodanig dat het alleen jongeren aanspreekt. Positief dus.

Wen

Bericht door Wen » do nov 05, 2009 14:57

De kookboekreview vond ik niet zo sterk. Ik kreeg het idee dat de reviewer er nog niet eens iets uit gekookt had.
Ja, dat idee kreeg ik ook. De boekbespreking vond ik ook niet goed. Ik heb na de bespreking nog steeds geen idee of de recepten erin mij mogelijk zouden aansprekenen.

Fruitig

Bericht door Fruitig » do nov 05, 2009 16:11

Wen schreef:
De kookboekreview vond ik niet zo sterk. Ik kreeg het idee dat de reviewer er nog niet eens iets uit gekookt had.
Ja, dat idee kreeg ik ook. De boekbespreking vond ik ook niet goed. Ik heb na de bespreking nog steeds geen idee of de recepten erin mij mogelijk zouden aansprekenen.
Ik hoop dat de volgende review het boek van Lisette Kreischer word!
vegan with an edge!

Framboos

Bericht door Framboos » do nov 05, 2009 16:23

Wen schreef:
Ze noemt wel recepten op, dus wat wil je daar meer over horen dan?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do nov 05, 2009 16:50

Fruitig schreef:
Wen schreef:
Ik hoop dat de volgende review het boek van Lisette Kreischer word!
Nee, volgende keer niet helaas. Misschien die daarna.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do nov 05, 2009 16:57

Misschien dat Fruitig zelf een boekbespreking wil schrijven over het boek van Lisette?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do nov 05, 2009 17:04

lena schreef:De vleesvervangerstest vond ik best negatief.
Ik ben juist redelijk genuanceerd te werk gegaan en heb vrij uitgebreid mijn bevindingen vermeld. Er is wat weggehaald, omdat het anders niet op een a4'tje paste ;) Als er dan toch een keer 'bah' tussen staat, iets waar ik niet over kan en wil liegen als ik dat toch vind, dan wordt dat er natuurlijk meteen uitgepikt. Daar kicken mensen op, journalistentrucje, dat moet je meewegen in jouw oordeel ;)
Groetjes

Plaats reactie