V Nr. 88

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

V nr.87 splits

Bericht door Fynnya » wo mar 16, 2011 12:58

Wij kregen vandaag de nieuwe V binnen. Ik heb 'm alleen nog maar even doorgebladerd. Leuk dat er een stuk in staat over vega moppen :mrgreen: Dat ga ik zeker straks lezen!

Fynnya

Re: V nr.87

Bericht door Fynnya » wo mar 23, 2011 14:01

Hebben jullie de nieuwste V! al gelezen?

cavia
Leefwijze: veganist

Bericht door cavia » wo mar 23, 2011 14:30

Half. Alleen wat doorgebladerd. Hij ligt nog bij mn vriend namelijk. Maar ik vond die rauwe taartjes er wel erg goed uitzien! Wat mij betreft mogen er wel wat vaker rauwe recepten in komen!
Wat me wel opviel was dat er nu weer iets als "je kunt niet lachen met een veganist" oid in stond. Exact een jaar geleden was dat ook het geval.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo mar 23, 2011 15:41

cavia schreef:Wat me wel opviel was dat er nu weer iets als "je kunt niet lachen met een veganist" oid in stond.
Dat was in de categorie 'moppen' toch? Vond ik opzich wel een leuk artikel.
Die taartjes zien er ook wel lekker uit.

Voor de rest vind ik dat er veel advertenties en weinig tekst in staat. Misschien kunnen we een keer allemaal een artikeltje schrijven, zodat we eens een heel dikke V hebben.

Wen

Bericht door Wen » wo mar 23, 2011 16:29

Ik vond de recepten deze keer nu net niet leuk en de andere keren wel. Zo'n speciale ingrediënten als cacaoboter spoort ook echt niet aan om te proberen.
Ik vond het artikel over veggiedeli heel leuk. Toch leuk om te lezen dat zo'n gemotiveerde mensen mee veganisme verspreiden. Meer lekker vegan food is volgens mij de manier om veganisme meer mainstream te krijgen. Ik kijk er trouwens ook naar uit dat ze misschien een webshop voor België zouden krijgen :D

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo mar 23, 2011 16:45

Wen schreef:Ik vond het artikel over veggiedeli heel leuk. Toch leuk om te lezen dat zo'n gemotiveerde mensen mee veganisme verspreiden. Meer lekker vegan food is volgens mij de manier om veganisme meer mainstream te krijgen. Ik kijk er trouwens ook naar uit dat ze misschien een webshop voor België zouden krijgen :D
Is Veggiedeluxe.be niet de belgische variant van veggiedeli&de vegetarische slager?
Daar ben ik altijd een beetje vanuit gegaan, omdat ze zoveel dezelfde producten hebben en de opmaak er een tijd geleden ook heel vergelijkbaar uitzag.

Rick
Site Admin

V Nr. 88

Bericht door Rick » wo mar 23, 2011 16:51

De nieuwe V is alweer even binnen als het goed is.
In het vorige draadje is er al wat gezegd over de nieuwe V. Het lijkt me handig om hier er wat over te zeggen.

Groeten,
Rick

Fynnya

Bericht door Fynnya » wo mar 23, 2011 16:55

Het is alweer even geleden dat ik de V! las, dus ik weet niet meer precies wat ik leuk of niet leuk vond, ik herinner me alleen een algemeen positief gevoel.
Het artikel over vegan-moppen vond ik in ieder geval leuk, er stonden een aantal in die ik niet kende en erg grappig vond.

Wat ik wel opmerkelijk vond, is dat er in een vorige V! een artikel was over Billy's Farm, waarin stond dat ze nog nooit iets niet-veganistisch gemaakt hadden, of iets in die trant, en dat er deze keer weer een paginagrote advertentie van hen achterop de cover van V! stond, terwijl ze volgens hun eigen website wel honingspeltkoekjes hebben. Is dat koekje ondertussen uit de handel gegaan en is het op hun website nog niet aangepast, of wordt er niet een beetje doorgevraagd of het wel echt vegan is, voor ze reclame mogen maken?
Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat de NVV honing als plantaardig beschouwt.

Edit: terwijl ik bovenstaande aan het typen was, is blijkbaar dit topic gesplitst. Kan dit bericht van mij ook overgeplaatst worden naar het nieuwe topic?

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » wo mar 23, 2011 17:04

Fynnya schreef: Edit: terwijl ik bovenstaande aan het typen was, is blijkbaar dit topic gesplitst. Kan dit bericht van mij ook overgeplaatst worden naar het nieuwe topic?
Geregeld ;)

Het was toevallig tegelijkertijd inderdaad.

Jasmijn

Re: V Nr. 88

Bericht door Jasmijn » wo mar 23, 2011 22:47

Er staat geen artikel meer in van jou Rick, klopt dat?

Zen

Bericht door Zen » do mar 24, 2011 9:55

Fynnya schreef: Wat ik wel opmerkelijk vond, is dat er in een vorige V! een artikel was over Billy's Farm, waarin stond dat ze nog nooit iets niet-veganistisch gemaakt hadden, of iets in die trant, en dat er deze keer weer een paginagrote advertentie van hen achterop de cover van V! stond, terwijl ze volgens hun eigen website wel honingspeltkoekjes hebben. Is dat koekje ondertussen uit de handel gegaan en is het op hun website nog niet aangepast, of wordt er niet een beetje doorgevraagd of het wel echt vegan is, voor ze reclame mogen maken?
Ze hebben ook hongingwafels (naast de vegan stroopwafels), die zijn nog steeds verkrijgbaar. Ik kan me niet herinneren dat er in het artikel stond dat alles vegan zou zijn, maar het zou best kunnen. Dat is dan een vergissing geweest denk ik. Maar volgens mij is het advertentiebeleid van de NVV zeker niet zo dat alleen veganistische bedrijven mogen adverteren. Anders zouden er wel meer advertenties geschrapt mogen worden.
Cut cold stone with a warm heart

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » do mar 24, 2011 10:59

Jasmijn schreef:Er staat geen artikel meer in van jou Rick, klopt dat?
Ja dat klopt, maar als het goed is zal er in de volgende V wel weer een artikel van mij in komen te staan. Ik heb al een idee en ik denk dat het een leuk artikel kan gaan worden. ;)

Fynnya

Bericht door Fynnya » do mar 24, 2011 11:14

Zen schreef:Ze hebben ook hongingwafels (naast de vegan stroopwafels), die zijn nog steeds verkrijgbaar. Ik kan me niet herinneren dat er in het artikel stond dat alles vegan zou zijn, maar het zou best kunnen. Dat is dan een vergissing geweest denk ik. Maar volgens mij is het advertentiebeleid van de NVV zeker niet zo dat alleen veganistische bedrijven mogen adverteren. Anders zouden er wel meer advertenties geschrapt mogen worden.
Nee, dat begrijp ik. Ik vind het ook niet vreemd dat bedrijven die vegan EN niet-vegan producten hebben reclame mogen maken en dat er artikelen over hen geschreven worden, een bedrijf dat meerdere vegan producten heeft is natuurlijk al interessant genoeg voor de lezers, 100% vegan bedrijven zou inderdaad te beperkt zijn. Maar ik vind het wel vreemd als die reclame en dat artikel staat dat al hun producten plantaardig zijn als dat niet zo is. Het is maar 1 koekje, dus dat is geen big deal, en foutjes kunnen gebeuren, ik vroeg me alleen af wat het beleid is.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do mar 24, 2011 11:44

Rick schreef:
Jasmijn schreef:Er staat geen artikel meer in van jou Rick, klopt dat?
Ja dat klopt, maar als het goed is zal er in de volgende V wel weer een artikel van mij in komen te staan. Ik heb al een idee en ik denk dat het een leuk artikel kan gaan worden. ;)
Oke leuk, ben benieuwd!

Marla

Bericht door Marla » do mar 24, 2011 18:09

Wanneer hebben jullie deze binnen gekregen dan?

Ananas

Bericht door Ananas » do mar 24, 2011 19:50

Vorige week is die binnen gekomen, heb je hem niet?

Marla

Bericht door Marla » vr mar 25, 2011 9:08

Hmm nee niet gehad :(

Veganpix

Bericht door Veganpix » vr mar 25, 2011 9:14

Ik heb er ook geen ontvangen.

Ananas

Bericht door Ananas » vr mar 25, 2011 9:20

Je mag mijne wel hebben :p ze liggen hier altijd zo te liggen als ik ze uit heb...

wat doen jullie met oude V's?

Veganpix

Bericht door Veganpix » vr mar 25, 2011 11:45

Dank je wel. Ik wacht nog even, misschien is er morgen op de ALV nog een exemplaar over. Ik bewaar oude nrs. nog een poosje (enkele jaren).

Plaats reactie