V nr. 92

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Rick
Site Admin
Leefwijze: veganist

V nr. 92

Bericht door Rick » zo apr 01, 2012 20:11

Hallo allemaal,

Inmiddels heeft iedereen de V wel weer gelezen neem ik aan.
Wat vonden jullie er deze keer van?

Groeten,
Rick

TonyJello

Re: V nr. 92

Bericht door TonyJello » zo apr 01, 2012 20:27

Het is mijn eerste V en dit is mijn mening:

:) Goed verhaal van Casa Diablo.
Van mij hoeven er niet vier pagina's recepten in. Die zijn overal al te vinden. Ik zie liever informatie of een interessant of leuk verhaal.
:) Alle advertenties vind ik goed.
In de veganistische kookkunsten van Antoinette Hertsenberg ben ik niet zo geinteresseerd, omdat ze zelf geen veganist is. Ik heb alles gelezen, behalve dat van haar. Maar ik ga het nog wel lezen.
:) De cover spreekt me niet zo aan. Het lijkt zo een blad voor lesbiennes. En ik vind lippenstift en nagellak vies. Pagina 9 hoeft voor mij ook niet.
:) Verder mooie pagina-indeling en mooie kleuren.

Ananas

Bericht door Ananas » vr apr 06, 2012 7:29

Ik vind het juist wel goed om iemand als Antoinette te interviewen! Het is jammer dat ze niet consequent leeft, maar ze heeft wel mooi een algemeen toegankelijk Nederlands vegan kookboek geschreven. Dat vind ik zeker wat waard!

Wat mij een beetje tegenviel was de winkelwagen van Veerle. Het leek meer een interview met Veerle dan dat het over haar boodschappen ging, en dat vind ik juist altijd zo leuk.

Leuk ook de reportage over de vegan stripclub. Er zijn vast wel weer mensen die moeite hebben met deze manier van promotie maar ik vind het goed om voor alle verschillende manieren aandacht te hebben.

Overigens vind ik de recepten wel erg leuk! :D Ze zijn vrolijk gekleurd, een goede reden voor niet-leden om het blaadje ergens mee te nemen oid. (en die kááskroketten, geweldig!)

Alleen de essay en het stuk over de moestuin moet ik nog lezen. Ik ben toch meer van de praktische kant (koken, producten etc) dan van de filosofie geloof ik. Maarrr leuk! Ik wil vaker de V! :mrgreen:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr apr 06, 2012 15:12

Wat mij betreft had artikel over vegan stripclub er ook niet in gemoeten. 2 redenen:
1) Het stond ook al in de VEGA
2) De vegan stripclub is al zo vaak besproken, dat het m.i. niet echt heel nieuw was.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » vr apr 06, 2012 16:28

Ik had er nog nooit van gehoord. En welke vega bedoel je? Dat nieuwe hippe ding? Geen veganist die dat leest toch ;)

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » vr apr 06, 2012 17:17

Ik heb het blad alleen nog maar even doorgebladerd, maar mijn 1e indruk (van mijn 1e V) is goed.
Er staan wel dingen in die ik als ik wat meer tijd heb even goed ga lezen.

Ananas

Bericht door Ananas » za apr 07, 2012 8:51

Vegantastic schreef:Wat mij betreft had artikel over vegan stripclub er ook niet in gemoeten.

wat kan er volgens jou nog wel in de V, wat nu niet erin staat?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za apr 07, 2012 11:15

Rick schreef:Ik had er nog nooit van gehoord. En welke vega bedoel je? Dat nieuwe hippe ding? Geen veganist die dat leest toch ;)
ja dat nieuwe blad. Nee leest geen veganist ;)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za apr 07, 2012 11:17

Ananas schreef:
Vegantastic schreef:Wat mij betreft had artikel over vegan stripclub er ook niet in gemoeten.
wat kan er volgens jou nog wel in de V, wat nu niet erin staat?
Ik geloof dat ze nu proberen een bekende Vegan uit te lichten in nieuwe nummer. Dat lijkt mij zeer positief.

Eef

Bericht door Eef » za apr 07, 2012 13:15

Ik vind de V leuk! Ik heb er nu twee gehad.
Ik ben hartstikke blij met een magazine gericht op veganisme.

Het stuk over de vegan stripclub vond ik super. Dat is een goede manier om veganisme onder de aandacht te brengen en om het ook interessant te maken voor mannen.
Ook de recepten vind ik leuk, met mooie foto's. Je kunt nooit teveel veganistische recepten hebben denk ik :)
Het stuk op pagina 25 lijkt op een advertentie voor Pireco, maar ik weet niet of dat de bedoeling is.

Een vaste plek met informatie over (veganisme &) gezondheid lijkt me een mooie aanvulling!
Maar ik heb geen idee of daar meer mensen geinteresseerd in zijn. Ik zou daar desgewenst wel wat voor willen doen.

marjan

Bericht door marjan » ma apr 09, 2012 12:43

Ik vond de restaurantbespreking leuk. Altijd fijn om te weten waar je in Amsterdam dicht bij het CS veganistisch kunt eten naast natuurlijk de Bolhoed. Van de artikelen van Titus Rivas word ik altijd een beetje moe. Verder leuk om te lezen over beroemde (min of meer) veganisten. In het artikel over biocosmetica boeiden de massagekaarsen me vooral. Binnenkort eens even op haar website kijken... Van de recepten wil ik de kaaskroketten wel eens proberen. Ze lijken me verre van gezond maar wel leuk om te presenteren aan bijvoorbeeld mijn puberzoon. Die veganistische stipclub kende ik niet. Ook interessant. Roept bij mij wel de vraag op hoe er dan met de veganistische vrouwen wordt omgegaan in die club. Ik snap dat ze geen niet-veganistische dingen mogen eten. Maar worden ze verder fatsoenlijk behandeld en betaald of eerder uitgebuit? (Ik weet overigens ook niet hoe dat in niet-veganistische stripclubs zit maar vermoed dat vrouwen daar wel uithgebuit worden en soms niet zo zorgvuldig of leuk behandeld worden...). Het artiekel van Janneke vond ik ook goed en vooral de titel erg aansprekend.

Plaats reactie