Verdeeldheid

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
ARTHUR

Re: Verdeeldheid

Bericht door ARTHUR » vr jan 24, 2014 22:47

Mee eens. ADHD is bovendien een psychiatrische stoornis. Ik denk dat sommige mensen hem gemakkelijker prikkelden door bepaalde communicatievormen en dan is het niet aan één persoon te wijten.

Het is voor mensen met een dergelijke stoornis erg vermoeiend om aan fora deel te nemen, zo ook om na te denken over een andere manier van leven. Zijn ordening vond ik bewonderenswaardig. Al kon hij soms grenzen opzoeken, in mijn optiek is er vrij emotioneel gereageerd. En als dat door diegenen nu net zo goed kon worden teruggepakt als hij dat - ondanks zijn stoornis - heeft gedaan...

Ach ja, blinde vlekken... :grin:

Framboos

Bericht door Framboos » za jan 25, 2014 8:07

ARTHUR schreef:Al kon hij soms grenzen opzoeken, in mijn optiek is er vrij emotioneel gereageerd. En als dat door diegenen nu net zo goed kon worden teruggepakt als hij dat - ondanks zijn stoornis - heeft gedaan...
Als ik lees wat hij naast het zichtbare nog meer deed vind ik dat niet raar en dan kunnen we wel de hele tijd de schuld bij iedereen hier leggen, dat wij hem niet al kumbaya-zingend ontvingen, maar op een gegeven moment gaat iemand ook gewoon te ver. zoals Arjan meerdere keren duidelijk deed.

Hoe ver moet je gaan begrip hebben voor stoornissen? Dat vind ik een heel lastige. Is het een excuus voor alles? Of zijn er wel grenzen? Overigens, hoe weten we dat hij een stoornis had ?

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » za jan 25, 2014 12:20

Dat heeft hij zelf aangegeven. Begrip moet je altijd hebben, rekening houden met is fatsoenlijk, meenemen in je overweging is fijn en aanspreken op is nog prettiger, mits op de juiste manier.

Wie heeft het over schuld? Er zijn meerdere partijen dan één, that’s all.

Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dani » za jan 25, 2014 13:20

ARTHUR schreef: Begrip moet je altijd hebben, rekening houden met is fatsoenlijk, meenemen in je overweging is fijn en aanspreken op is nog prettiger, mits op de juiste manier.
Precies, als je dit nu ook even vertelt tegen Arjan..
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » za jan 25, 2014 17:08

Dani schreef:
ARTHUR schreef: Begrip moet je altijd hebben, rekening houden met is fatsoenlijk, meenemen in je overweging is fijn en aanspreken op is nog prettiger, mits op de juiste manier.
Precies, als je dit nu ook even vertelt tegen Arjan..
Je mag er vanuit gaan dat ik dat al eerder gedaan heb. Niet mijn woorden gebruiken om een ander uit te wijzen.

Framboos

Bericht door Framboos » zo jan 26, 2014 12:57

ARTHUR schreef:Dat heeft hij zelf aangegeven. Begrip moet je altijd hebben, rekening houden met is fatsoenlijk, meenemen in je overweging is fijn en aanspreken op is nog prettiger, mits op de juiste manier.
Maar waar is de grens? Dát is mijn vraag. Bovenstaande kan ik zelf ook wel bedenken.
En Dani maakt, vind ik, wel een fair punt. Moet diegene dat zelf ook niet doen? En waarop baseer je dat iemand dat niet kan? En is het een kwestie van kunnen, of willen, of..?

Het lijkt me gewoon allemaal niet zo zwart-wit.

Plaats reactie