Surveys /enquetes

Hebt u vragen en/of opmerkingen over de vereniging? Brand maar los!

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
sillygirl
Leefwijze: veganist

Surveys /enquetes

Bericht door sillygirl » do mar 13, 2014 13:56

Ik kreeg net een survey in mijn inbox omdat ik veganchallenge deelnemer was in november.
In de toekomst zou ik evt. wel willen helpen bij surveys bedenken en implementeren, dat vind ik namelijk erg leuk en ik heb er ook expertise in. :) Ligt er natuurlijk wel aan hoe/wanneer/waar het allemaal moet gebeuren want ik heb niet heel veel tijd naast mijn werk.

Het valt me hierbij namelijk op dat er nu opnieuw wordt gevraagd naar consumptie van dierlijke producten vóór november 2013 en tijdens die maand. Deze vragen vereise een hoog niveau van detail (dagen per week) en ze nu opnieuw stellen (er was al een eerdere enquete) levert dus geen nieuwe informatie op, maar alleen een demonstratie van de onbetrouwbaarheid van lange termijn geheugen in onderzoek, is dat de bedoeling? :) Ik kan dit als participant ook echt niet beantwoorden, want ik weet het gewoon niet meer.

Ik kan me voorstellen dat je wilt vergelijken of mensen nu meer/minder vegan zijn gaan leven dan in de eerste maand na de challenge, zoiets staat er ook onder, maar waarom opnieuw vragen naar deze oude informatie die je al had?

Er zijn verder allerlei dingen die ik kan opmerken over de enquete, maar dit even als belangrijkste.

Ik weet dat er een heel team en veel werk achter de veganchallenge zit en vind het een fantastisch initiatief. Dus dit is niet om eens lekker kritiek te spuien op 1 klein detail dat niet perfect is, maar een aanbod om volgende keer mee te helpen op dit gebied zodat er nog nuttigere informatie verzameld kan worden. :)

MBVegan31

Re: Surveys /enquetes

Bericht door MBVegan31 » do mar 13, 2014 22:25

O ik heb er geen verstand van, maar dat punt van dat geheugen is een goeie. want ik weet nog dat ik toen meedeed en hem invulde en toen ook dacht van o geen idee meer wat ik in had gevuld, wat nu als ik iets anders nu invul en dat me dat een beetje onzeker maakte...

Ananas

Re: Surveys /enquetes

Bericht door Ananas » ma mar 17, 2014 8:18

Hey silly, de enige van het VeganChallenge team die op het forum zit ben ik, dus ik denk niet dat de juiste persoon dit te lezen krijgt... Alle feedback over/hulp bij de enquêtes is zeer welkom. Ze zijn opgesteld door mijn collega Mirte die phd onderzoek doet, op zich hebben we dan ook wel vertrouwen in haar statistiek skills :) maar jij ziet vast weer andere dingen! Je kunt haar mailen op mirte [ at ] veganchallenge [ punt ] nl. Ze is de komende 2 weken wel in het buitenland voor een congres, maar in april is ze er weer en dan wordt er ook weer een nieuwe enquête uitgezet voor een nieuw cohort VeganChallenge deelnemers.

Plaats reactie