Begin • • RegistrerenAanmelden

Gezocht: nieuw forumdesign (nodig voor softwareupdate)

Index Community Vragen over de NVV-site/forumTechnische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Rick, Rorrim

Re: Gezocht: nieuw forumdesign (nodig voor softwareupdate)

Berichtdoor Mogenblue op Vr Jul 29, 2016 14:35

Die oranje tekst onder Join the Conversations zijn de forum rules. Die heb je niet op dit forum, dus dat zie je ook niet.
Als ik zulke dingen moet gaan aanpassen wordt het wat lastiger omdat ik er dan dieper in moet duiken, maar ik zou er wel naar kunnen kijken als het nodig is. Dat wil zeggen als er een melding over de forum regels bovenaan ieder forum zou komen.

Die bruin/oranje combinatie is nu juist het typische van dit design. Anders zou je misschien beter voor een andere kleurstelling kunnen kiezen.
Ik denk dat je beter niet teveel van het origineel kunt afwijken, want gewoonlijk wordt het er alleen maar minder van. Dan wordt het een rommeltje.
Ik heb zelf trouwens geen moeite met die oranje tekst op een oranje achtergrond. Het is bedoeld om niet teveel op te vallen omdat je het altijd bovenaan het forum ziet staan. Daarom worden er verschillende tinten oranje gebruikt. Omdat het dan juist minder opvalt.

Met zo'n nieuw design ben je wel weer helemaal bij de tijd. Het huidige design vind ik wel een beetje gedateerd.

Ik zou ook meerdere designs naast elkaar kunnen maken. Verschillende kleurstellingen in dezelfde vormgeving. Dan kun je ervaren hoe je het een vindt tov het andere. Maar dan moet er wel voldoende ruimte op de server zijn. Eén zo'n stijl gebruikt nu ongeveer 2,6 MB.
Dan zou je na een paar maanden bijvoorbeeld kunnen besluiten om voor een van die andere kleurstijlen te kiezen. Die andere zou je dan eraf kunnen halen.

Ik kan de stijl inpakken in een zipfile en op mijn google drive zetten. Als de administrator mij een berichtje stuurt krijgt ie van mij wel een berichtje terug met een link naar dat bestand. Dan kan hij het downloaden en verder installeren.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...
Mogenblue

Leefwijze: veganist

Berichtdoor Ride op Wo Aug 24, 2016 16:08

Ik zie hele toffe dingen langskomen. Goed bezig. Het is wel heel belangrijk dat het forum nu wordt opgewaardeerd ivm de veiligheid. Ik kan dit nu gaan doen en dan kunnen we als volgende stap het design aanpassen, dit is inderdaad het handigste op basis van een 'standaard' template omdat deze ook eenvoudig te onderhouden moet zijn in de toekomst.
Ride
Site Admin

Berichtdoor Mogenblue op Wo Aug 24, 2016 16:47

Stuur maar een pb wanneer je zover bent.
Dan pak ik hem in in een zip file en zet ik hem op mijn google drive. Dan stuur ik je een bericht terug met een link naar dat bestand. Niet iedereen hoeft die link te zien, dunkt mij.

Maar anders kan ik hem hier ook wel posten.

Zeg het maar. :govegan:

Aanpassingen kunnen ook later nog worden toegevoegd als daar behoefte aan is.

---

Ik ben op het idee gekomen om een tijdelijke user aan te maken op mijn forum.
Iedereen kan nu inloggen op
http://www.mogenblue.org/forum

met deze gegevens:
username: veganisme
password: Vegan1$me

Selectie template kan bij:
http://www.mogenblue.org/forum/ucp.php? ... e=personal

je ontvangt geen bericht wanneer een nieuw bericht is gepost. Het email adres blijft naar mij verwijzen. (als ik het goed heb ingesteld) :wink:
-Frits
Mogenblue

Berichtdoor Ride op Wo Aug 24, 2016 18:15

Ik weet alleen niet of het de bedoeling is om het NVV logo aan te passen. Welke template heb je nu gebruikt als basis en heb je een duidelijk overzicht van de modificaties?

Kan iemand van het bestuur aangeven of ze het eens zijn met de aanpassingen van de huisstijl? Een stock template is makkelijker voor het onderhoud.
Ride
Site Admin

Berichtdoor Mogenblue op Wo Aug 24, 2016 18:31

Ik heb Elegance van Artodia gebruikt.

De hoofdkleur en secundaire kleur heb ik aangepast naar een kleur die ik op de site van veganisme.org heb gezien. Dat is bruin en oranje geworden.
Het logo heb ik overeenkomstig aangepast om beter bij de template te passen.
Verder heb ik een rand in de secundaire kleur om de content toegevoegd.
En ik heb het icoon voor de topics veranderd.

Volgens mij is dat alles wat ik heb gedaan.
-Frits
Mogenblue

Berichtdoor Mogenblue op Ma Okt 17, 2016 19:47

Ride schreef:Kan iemand van het bestuur aangeven of ze het eens zijn met de aanpassingen van de huisstijl? Een stock template is makkelijker voor het onderhoud.

Moet het soms ook nog op de ledenvergadering van 2017 worden besproken? :dansbanana:
-Frits
Mogenblue

Vorige

Terug naar Vragen over de NVV-site/forum