Vegan Wiki

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Rick, Rorrim

Gesloten
Ride
Site Admin
Leefwijze: veganist

Re: Vegan Wiki

Bericht door Ride » wo jul 18, 2012 10:02

Ik hoop dat mensen begrijpen dat de sites door vrijwilligers worden onderhouden. Misschien lees ik niet goed maar ik begrijp niet waar de beschuldigingen over belangenverstrengelingen vandaan komen. Doel je erop dat het bestuur geld ontvangt door spam te plaatsen?

Dat het forum een prioriteit heeft komt ook door het spam probleem. Afgelopen tijd zijn gigantisch veel accounts van spam-bots tegengehouden of verwijderd. De wiki pagina is de volgende stap maar ook dit kost tijd en kennis wat niet veel mensen (over) hebben.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » wo jul 18, 2012 10:20

Natubico schreef:Ervan uitgaande dat dit niet gering is, moet het onbegrijpelijk genoemd worden dat dit bestuur er niet met de hoogste prioriteit voor zorgt dat al die bezoekers van deze site niet de kans lopen om, na de tab van de Wiki aangeklikt te hebben, eerst te moeten zoeken naar de lijst met alle artikelen en na die dan (uiteindelijk) verstopt achter "Speciale pagina's" aangetroffen te hebben vervolgens na het aanklikken een lijst van artikelen aan te treffen die voor het overgrote deel bestaat uit spam-artikelen, welke niets met vegan te maken hebben, zodat de bezioekers daartussendoor met 'n vergrootglas moeten gaan spitten om wél relevante pagina's aan te treffen.
Ik snap het eerlijk gezegd niet.
Op de hoofdpagina van de wiki, waar je dus op uitkomt als je op de link op de website van de NVV klikt, zie je die pagina met 'Alle artikelen' helemaal niet. Je moet dus nogal wat moeite doen om bij dat overzicht te komen, en waarom zou je die moeite nemen als je op de hoofdpagina al meteen heel veel veganistische onderwerpen staan? Mij lijkt dat de meeste mensen gewoon op de hoofdpagina kijken in welke categorie ze moeten zijn, en anders de zoekfunctie gebruiken. En op die manier hoeven ze al die spampagina's nooit tegen te komen, omdat er op de hoofdpagina en productpagina's nergens links staan naar die spampagina's, en je bij het zoeken naar een Nederlandse term waarschijnlijk bijna nooit een spampagina als resultaat zal krijgen.
Mij lijkt dat de meeste mensen pas als ze een bepaald onderwerp niet kunnen vinden, en het ook via de zoekfunctie niet kunnen vinden, dat ze dan pas gaan kijken bij Alle artikelen.

Of heb ik nou een heel scheef beeld van hoe de gemiddelde mens wiki gebruikt?

Ik ben het er wel mee eens dat het echt een keer aangepakt moet worden, en het duurt ook in mijn ogen wel echt erg lang voordat dat gebeurt, maar jouw omschrijving van het probleem is m.i. wel overdreven dramatisch.
Natubico schreef:Nogmaals, hier lijkt geen of nauwelijks 'n andere verklaring voor denkbaar, dan dat dat bestuur, of een dan wel meerdere leden ervan, een materieel belang hebben bij het voortbestaan van deze op zich absurde situatie.
Dat lijkt mij persoonlijk juist helemaal geen voor de hand liggende verklaring. Waarom zouden mensen die zoveel idealisme hebben dat ze allemaal waardevolle privétijd stoppen in het promoten van veganisme (of veel privétijd erin hebben gestoken voordat ze betaald kregen), een vegan website misbruiken voor een paar centen?
Véél en veel logischer lijkt het mij dat er gewoon te weinig tijd is (van mensen met genoeg kennis om dit te kunnen oplossen, en waarvan de NVV weet dat ze te vertrouwen zijn), en men andere NVV-projecten die opgezet kunnen worden en andere dingen die verbeterd moeten worden gewoon meer prioriteit vindt hebben.
Of zelfs gewoon geen zin hebben om uit te zoeken hoe het opgelost kan worden, of de wiki niet belangrijk vinden, lijken me logischere verklaringen. (Voor de duidelijkheid: ik zeg niet dat ik dat denk, maar dat dat me logischer lijkt dan financiële belangen)

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo jul 18, 2012 10:49

Zulke ongefundeerde beschuldigingen worden niet getolereerd Natubico. Wat mij betreft een laatste waarschuwing. Ik sluit dit topic voorlopig. Wijzigingen van de Wiki komen er aan. Forum updates zijn bijna klaar.

Gesloten