Bestanden bijvoegen

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
lena

Bestanden bijvoegen

Bericht door lena » di jan 25, 2011 18:51

Zou het mogelijk zijn om het forum zo in te stellen dat er ook .pdf bestanden als bijlage toegevoegd kunnen worden?

TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: Bestanden bijvoegen

Bericht door TonyJello » ma mar 19, 2012 9:14

Bij bijvoorbeeld het topic 'Ik kwam iets veganistisch tegen bij...' staan hele mooie foto's en plaatjes van producten. Het lukt mij niet om iets toe te voegen. Hoe werkt dat? :)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma mar 19, 2012 14:55

Ik weet niet of dit is wat je bedoelt, maar je kan op 2 manieren afbeeldingen toevoegen:

Als het een plaatje is dat op internet staat: Boven het tekstveld waarin je typt staan allerlei knoppen, zoals B, i, u, Quote, Code, etc. Img staat voor image. Als je die knop indrukt, komt er [ img][ /img] te staan (maar dan zonder de spaties). Tussen die twee in zet je dan de url van het plaatje dat je wil toevoegen. Er komt dan dus bijvoorbeeld [ img]www.voorbeeld.nl/voorbeeldplaatje[ /img] te staan. In plaats van die knop te gebruiken, kan je ook zelf [ img] en [ /img] typen (maar dus zonder de spaties).

Als het een plaatje is dat op je eigen computer staat: Onder het vak waarin je typt, nog onder de Opslaan/Voorbeeld/Bevestig staat een tabblad met Opties en een tabblad met Bijlage toevoegen. Als je op Bijlage toevoegen klikt, kan je via Bladeren een afbeelding op je computer selecteren, en die toevoegen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma mar 19, 2012 15:00

Dank je. :thanks:

Het zegt me nu nog helemaal niets, maar ik zal ermee aan de slag gaan. Wie weet wat voor wereld er weer voor me open gaat. :grin:

Edit uren later:
Ik heb echt geen flauw idee. Als ik een plaatje op internet zie is er geen 'tekstveld' waar ik typ. En ik kan sowieso op mijn computer niet van die vierkante haakjes vinden, alleen deze ( ).
Die 'knoppen' die je noemt zie ik ook nergens.
:grin:
Het ligt aan mezelf, hoor. Het moet me vaak helemaal voorgedaan worden. Over een paar weken komt mijn vriend. Misschien kan hij me helpen. Ik heb geen haast.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma mar 19, 2012 19:59

Zo kan het ook: Als je op internet (zoals op een blog of een website met foto's, zoals pinterest) een afbeelding hebt die je op het forum wilt plaatsen, dan kun je ook met je rechter muisknop op die foto klikken. Er verschijnt een klein menu, waar je onder andere kunt kiezen voor 'afbeeldings-URL kopieren'. Als je dat aanklikt maakt je computer een kopie van het internetadres van die afbeelding.
Als je daarna een post gaat schrijven op het forum, dan kun je op het knopje Img drukken, zodat het stukje code verschijnt waarmee je een afbeelding kunt plaatsen: [ img][ /img]. Als je dan weer met je rechtermuisknop klikt en in het menuutje 'plakken' kiest, dan plakt de computer het eerder gekopieerde internetadres van de foto in je post. Dat moet er dan zo uitzien:
[ img]http://scm-l3.technorati.com/11/11/13/5 ... 1113145637[ /img] (maar zonder de spaties).
Als je dat goed gedaan hebt gebeurt er dit:

http://scm-l3.technorati.com/11/11/13/5 ... 1113145637

Druk eventueel even op de knop 'Voorbeeld' om te zien of je het goed gedaan hebt.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma mar 19, 2012 20:36

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma mar 19, 2012 20:40

[imghttps://encrypted-tbn1.google.com/images?q=tbn:ANd9GcQQ0Rw4iPL65dA1fMzdO0pLm_2FbunasKTKr7i-eTenjSr0W0Hr][/img]

https://encrypted-tbn1.google.com/image ... enjSr0W0Hr
Nog niet...

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma mar 19, 2012 20:41

vegalan

Bericht door vegalan » ma mar 19, 2012 22:48

Je kunt wel plaatjes bijvoegen, maar filmpjes (zoals dat op sommige forums wel kan) niet, alleen maar linken.

.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di mar 20, 2012 7:00

Ja. :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » di dec 25, 2012 22:40

Tot vandaag heb ik steeds foto's vanuit mijn eigen documenten kunnen bijvoegen. Waarom kan dat nu niet meer? Heeft dat te maken met de nieuwe host?

Plaats reactie