Welke onderwerpen moeten (meer) behandeld worden op de site?

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
blackblossom
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Welke onderwerpen moeten (meer) behandeld worden op de site?

Bericht door blackblossom » zo jan 15, 2012 20:47

Graag jullie suggesties.
Welke onderwerpen ontbreken er nog?
En wat is het eerste wat jullie willen zien op de homepage?

Ananas

Re: Welke onderwerpen moeten (meer) behandeld worden op de s

Bericht door Ananas » wo jan 18, 2012 13:03

Ik kom eigenlijk nooit op de homepage en vind dat ook eerder een website voor mensen die nog niet vegan zijn.
Zit ff te denken wat zou maken dat ik er meer zou komen (en ook notyetvegans):

- vaker een nieuw recept (en sowieso meer recepten)
- vega producten die in de aanbieding zijn bij grote winkelketens
- meer info over welke producten vegan zijn door betere integratie vegan wiki

Sowieso klopt er iets niet, op de pagina met argumenten om vegan te leven ( http://www.veganisme.org/veganisme/waarom-veganisme/) staat "Kies hieronder dan een van de redenen om meer te weten te komen."
maar daaronder is het blanco!
jammer, want dit is juist zo belangrijk omdat veganisme zo vaak verkeerd begrepen wordt.

En wellicht is het ook wat om het ledenblad V beter te integreren op de site? Steeds een stukje met wat er in de laatste V staat, of de recepten uit de V online zetten oid.

hoop dat je hier wat aan hebt :)

Eef

Bericht door Eef » za jan 21, 2012 13:04

Meer informatie over alle vitaminen, mineralen en voedingsstoffen in het algemeen en dan vooral waar je deze bij veganistische voeding uit kunt halen. Dat miste ik toen ik als beginnende vegan op de site aan het zoeken was. En een opsomming van voorbeeld-maaltijden van ontbijt en lunch waarmee je deze voedingsstoffen binnenkrijgt zou misschien ook wel handig zijn. Ik wil eventueel wel helpen met het verstrekken van deze informatie als dat gewenst is.

blackblossom
Contacteer:

Bericht door blackblossom » zo jan 29, 2012 23:33

Goeie punten Ananas en Eef! Dank!

Kellie

Bericht door Kellie » di feb 14, 2012 20:40

Het is wellicht leuker om als je op de site komt nieuwtjes tegenkomt in plaats van reclame (nu drie keer van hetzelfde bedrijf nota bene)

En voor de rest wat mensen hiervoor ook al zeiden!
The greatness of a nation can be judged by the way its animals are threated--Ghandi

Sasha
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Sasha » vr mar 09, 2012 20:09

Ik ben (met toestemming van Jack Norris) de aanbevelingen van veganhealth.org voor gezond veganistisch eten aan het vertalen naar het Nederlands en vroeg me af of jullie interesse hadden deze op de website te zetten.

Ananas

Bericht door Ananas » za mar 10, 2012 21:11

oh wat goed! met wat voor doel doe je dat? ik heb ook wel interesse!

Zen

Bericht door Zen » zo mar 11, 2012 12:45

Jack Norris is dat de vegan versie van Chuck Norris? :D :wink:
Cut cold stone with a warm heart

Sasha
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Sasha » zo mar 11, 2012 13:50

Zen: Als je het hebt over beroemdheid, dan ja ;) Jack Norris is dé vegan dietist. Hij is een van de oprichters van veganoutreach.org en de oprichter van veganhealth.org om ervoor te zorgen dat mensen niet alleen veganist worden maar het ook blijven. Hij merkte dat veel veganisten na een tijdje zich niet ok voelde en daarom maar weer vlees of andere dierlijke producten gingen eten, en toen is hij dus dietiek gaan studeren om te kijken hoe hij deze problemen kon oplossen. Er zijn een aantal mythes die in de vegan wereld rondgaan, bijvoorbeeld dat je vitamine B12 via ongewassen groente en fruit kunt binnenkrijgen of dat het in tempeh zit enzo. en ook dat je niet op je calcium en je eiwit-inname hoeft te letten. Hij geeft aan hoe het echt zit, en geeft ook handige aanbevelingen hoe je gezond kunt blijven.

Ananas: De reden dat ik dat doe is een beetje dezelfde als dat Jack Norris is begonnen met vegan health. Ik vind het belangrijk dat mensen die veganist worden weten hoe ze gezond kunnen blijven. Want er bestaat geen slechtere reclame voor veganisme dan dat veganisten niet gezond kunnen blijven en dus weer vlees of andere dierlijke producten moeten gaan eten om zich weer goed te voelen. Ik vind het ook de taak van de veganisten (bijv verenigd in de NVV) om nieuwe veganisten of mensen die erin geïnteresseerd zijn goed voor te lichten over waar ze op moeten letten. Er is veel informatie beschikbaar, maar deze is ofwel geregeld onjuist (mythes e.d.) ofwel niet goed in het Nederlands beschikbaar. Het is dus vaak niet duidelijk hoe het precies zit. En uiteraard mag je die vertalingen zodra ik ze af heb zelf ook hebben en op je website zetten als je dat wilt. Graag zelfs! Hoe toegankelijker de informatie is, hoe beter dat is! En aangezien ik momenteel echt duidelijke aanbevelingen mis op op de NVV (er staat wel wat informatie over enkele vitamines en mineralen, maar niet in de zin van, zó zorg je ervoor dat je alles binnenkrijgt wat je nodig hebt) lijkt het me een nuttige aanvulling.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo mar 11, 2012 16:03

Sasha schreef:Ik ben (met toestemming van Jack Norris) de aanbevelingen van veganhealth.org voor gezond veganistisch eten aan het vertalen naar het Nederlands en vroeg me af of jullie interesse hadden deze op de website te zetten.
Lijkt mij erg nuttig!

Er komt dit jaar ook een 21 kickstart programma in NL. Zoiets als PCRM doet.

Ananas

Bericht door Ananas » zo mar 11, 2012 21:33

Wat fijn Sascha :) ben het helemaal met je eens. Ik heb zijn boek ook, Vegan For Life. Een goed boek met fijne overzichten van recente wetenschappelijke onderzoeken.

Het is zeker jammer dat er zoveel mythes over gezond eten de ronde doen. Ik overweeg zelf ook om voeding te gaan studeren, om mensen hierbij te helpen. Met name veganisten dan natuurlijk ;-)

Ik zie je vertalingen graag tegemoet! :)

lena

Bericht door lena » ma mar 12, 2012 12:27

Ik vind het ook een goed idee! Misschien handig om te kijken wat EVA (de belgische vegetariersorganisatie) heeft en eventueel daarmee samen te werken. Zij hebben het B12 artikel bijvoorbeeld ook vertaald op hun site staan (is denk ik wel nog een iets oudere versie).

Plaats reactie