Parttimers

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Parttimers

Bericht door Vegantastic » zo feb 10, 2013 13:44

Desdemona schreef:Ik kan me dan ook volledig vinden in het omschrijven als 'ik eet plantaardig', zit nu alleen met de vraag of medicijnen daar ook onder vallen onder dat eten? (ik ben wel meteen gestopt voor mezelf met het nemen ervan toen ik erachter kwam, manlief ook)
Medicatie nemen of niet is een erg persoonlijk aspect en valt niet direct onder een of ander definitie van veganisme. Er is een basis, maar er is daarnaast ook een deel practisch ingesteld. En dat gaat over zaken zoals medicatie. En daar kunnen veganisten anders over denken. De ene neemt medicatie omdat die anders geen goede reclame is voor veganisme of de dieren/wereld niet goed kan helpen. En de andere kiest er voor geen medicatie te nemen. Het is dus niet een vast afgebakend gebied binnen veganisme dus.
Zelf ga ik niet snel naar dokter toe ofzo, maar ook weleens ernstige pijn dat ik niet kan functioneren en neem dan een vegan pijnstiller als het niet anders kan.

[quote[Bio-groenten blijven voor mij erg belangrijk (ik kan het alleen niet altijd betalen), maar ik zal nooit vis eten als dat gezonder zou zijn dan tofu (is het niet, maar stel je voor), dan komt het dierenleed toch op de eerste plaats. Voor sommigen is dat mss hypocriet, maar het voelt gewoon zo fout om pesticiden te eten omwille van het gebruik van biomest. Ik zou het veel logischer vinden om cosmetica aan te passen, leder, wol etc. te schrappen dan om geen bio meer te eten.[/quote]

Ik zie het probleem niet zozeer met biologische groenten. Als het de mest is... het is gewoon 1 van de aspecten waar je niet de controle over hebt als veganist. Of lastig kan hebben. Daarnaast ook met gangbare groenten kan dat gewoon met mest geteeld zijn.. of kunstmest, maar kan beiden. En in de kunstmest kunnen ook dierlijke stoffen zitten. Ik denk dat iedereen realistisch kan zijn dat hoewel we zelf graag alles zouden willen kunnen doen de maatschappij daarin belemmert. En binnen dat is veganisme ook een streven. Je probeert binnen die kaders van de maatschappij de weg te zoeken. Continu. En dat is niet erg. Denk dat elke veganist (maar ook bewuste eters, vegetariers e.d.) daarin steeds zoekende is.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo feb 10, 2013 13:51

Vegantastic schreef: Zelf ga ik niet snel naar dokter toe ofzo, maar ook weleens ernstige pijn dat ik niet kan functioneren en neem dan een vegan pijnstiller als het niet anders kan.
Even off-topic: Mag ik weten welke? Want dat lijkt me ook wel wat.
Ik zie het probleem niet zozeer met biologische groenten. Als het de mest is... het is gewoon 1 van de aspecten waar je niet de controle over hebt als veganist. Of lastig kan hebben. Daarnaast ook met gangbare groenten kan dat gewoon met mest geteeld zijn.. of kunstmest, maar kan beiden. En in de kunstmest kunnen ook dierlijke stoffen zitten. Ik denk dat iedereen realistisch kan zijn dat hoewel we zelf graag alles zouden willen kunnen doen de maatschappij daarin belemmert. En binnen dat is veganisme ook een streven. Je probeert binnen die kaders van de maatschappij de weg te zoeken. Continu. En dat is niet erg. Denk dat elke veganist (maar ook bewuste eters, vegetariers e.d.) daarin steeds zoekende is.
Mooi gezegd !
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo feb 10, 2013 14:10

Renee1137 schreef:
Vegantastic schreef: Zelf ga ik niet snel naar dokter toe ofzo, maar ook weleens ernstige pijn dat ik niet kan functioneren en neem dan een vegan pijnstiller als het niet anders kan.
Even off-topic: Mag ik weten welke? Want dat lijkt me ook wel wat.
Ik had vorige week enorme oorpijn, dus moest even snel zoeken. Want die van trekpleister zit nu lactose in :(
Maar heb nu de Aleve classic. Dit is ook naproxennatrium 220mcg. En hier in bijsluiter zag ik niets dierlijks. Stond ook in de wiki deze. Had ook nog iets van roter gekocht, maar dat bleek een miskoop, want daar gelatine in :( Stond ook op de wiki, maar mss had ik de verkeerde versie gepakt.

Ze zouden eigenlijk aan de buitenkant van de verpakking moeten zetten welke ingredienten er in zitten. Maakt het makkelijker.

lena

Bericht door lena » zo feb 10, 2013 14:29

TonyJello schreef:
Sybine schreef:
Als je voor en achter Sybine " zet, dan doet je quote het. Als je op edit klikt kun je het nog verbeteren. :)
Gefixt, bedankt :)

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo feb 10, 2013 14:30

Vegantastic schreef:Ze zouden eigenlijk aan de buitenkant van de verpakking moeten zetten welke ingredienten er in zitten. Maakt het makkelijker.
Het verbaast me dat dat niet verplicht is!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Desdemona
Leefwijze: part-time veganist
Contacteer:

Bericht door Desdemona » do feb 14, 2013 7:41

Vegantastic schreef: Ik zie het probleem niet zozeer met biologische groenten. Als het de mest is... het is gewoon 1 van de aspecten waar je niet de controle over hebt als veganist. Of lastig kan hebben. Daarnaast ook met gangbare groenten kan dat gewoon met mest geteeld zijn.. of kunstmest, maar kan beiden. En in de kunstmest kunnen ook dierlijke stoffen zitten. Ik denk dat iedereen realistisch kan zijn dat hoewel we zelf graag alles zouden willen kunnen doen de maatschappij daarin belemmert. En binnen dat is veganisme ook een streven. Je probeert binnen die kaders van de maatschappij de weg te zoeken. Continu. En dat is niet erg. Denk dat elke veganist (maar ook bewuste eters, vegetariers e.d.) daarin steeds zoekende is.
Danku voor deze mooie bevrijdende woorden! Steeds zoekende... nagel op de kop: hoe meer je zoekt, hoe meer je dingen vindt die je anders/beter kan/zou moeten doen. Heel frustrerend soms :roll:
The most beautiful people don't fit into boxes.

Plaats reactie