Voorstelrondje VS eigen topic

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Voorstelrondje VS eigen topic

Bericht door Ananas » di jun 04, 2013 8:00

Moeten we nou echt in elk nieuw topic wat nieuwelingen maken om zich voor te stellen gaan zeggen dat het jammer is dat ze dat niet in het 1000-pagina tellende voorstelrondjestopic doen?

Het is op de meeste fora toch heel gebruikelijk dat newbies een eigen thread aanmaken. (Wel zo overzichtelijk ook!) En ik vind het echt absoluut niet verwelkomend om mensen te gaan verwijten dat ze dat doen - zeker niet aangezien er al heel wat nieuwe voorsteltopics zijn.

Ik vind dat als het niet gewenst is dat mensen een nieuw topic maken, dan beter alle losse voorsteltopics samengevoegd kunnen worden in de oude draad, en het subforum zo instellen dat niemand een nieuw topic kan openen. Of gewoon erover ophouden, en lief doen tegen nieuwe vegans. Dat lijkt me eigenlijk de beste optie. :)

Wat denken anderen?

Rick
Site Admin

Re: Voorstelrondje VS eigen topic

Bericht door Rick » di jun 04, 2013 8:06

Mij stoort het eigenlijk niet of het in het algemene topic wordt gedaan, of dat iemand een eigen topic aanmaakt.

Misschien even een polletje van maken en dan in het vervolg die kant opsturen die hier gekozen wordt?

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di jun 04, 2013 9:24

Ik zit ook op een paar andere fora, waar dat eigen voorstel topic gebruikelijk is dus vond het niet zo'n gezellige opmerking dat het jammer was dat ik me daar voorstelde ;)

Mystique

Bericht door Mystique » di jun 04, 2013 10:14

Agree... Ik vond het ook maar een beetje gezeur en ik vind het zelf ook overzichtelijker als ieder zijn/haar eigen voorsteltopic heeft...

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » di jun 04, 2013 12:08

Ik zeg er nooit iets van, omdat het inderdaad wat onverwelkomend kan overkomen, maar ik snap niet zo goed waarom mensen een eigen topic ervoor openen als er al een algemene is. Ik vind het altijd wat arrogant overkomen als iemand niet in het algemene voorstel-topic zich voorstelt, maar een heel topic over zichzelf wil hebben. Maar dat interpreteer ik waarschijnlijk verkeerd, dat zal vast niet de reden van die personen zijn.

Wat ik zelf niet zo handig vind, is dat mensen in hun voorstel-topic vaak van alles gaan vragen over veganisme, gezondheid, veganistische producten, etc. en daar natuurlijk antwoorden en reacties op krijgen van ons.
Dat maakt dat hun voorsteltopic een soort verzameltopic wordt over al die onderwerpen, en als iemand anders informatie zoekt over een van die onderwerpen, gaat hij/zij natuurlijk niet zoeken bij de voorstel-topics en loopt hij/zij dus die informatie mis. Ik vind het handiger als die vragen gewoon apart van elkaar gesteld worden, in de topics die al over die onderwerpen bestaan of in het juiste deel van het forum (een vraag over een bepaald soort product in het deel 'Voedsel en andere produkten', een vraag over gezondheid in het deel 'Veganisme en gezondheid', etc.). Dat zou het overzichtelijker maken.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jun 04, 2013 12:51

Geen problemen met eigen topics, maar vind wel overzichtelijker in 1 topic :)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di jun 04, 2013 13:04

Fynnya schreef:Wat ik zelf niet zo handig vind, is dat mensen in hun voorstel-topic vaak van alles gaan vragen over veganisme, gezondheid, veganistische producten, etc. en daar natuurlijk antwoorden en reacties op krijgen van ons.
Dat maakt dat hun voorsteltopic een soort verzameltopic wordt over al die onderwerpen, en als iemand anders informatie zoekt over een van die onderwerpen, gaat hij/zij natuurlijk niet zoeken bij de voorstel-topics en loopt hij/zij dus die informatie mis. Ik vind het handiger als die vragen gewoon apart van elkaar gesteld worden, in de topics die al over die onderwerpen bestaan of in het juiste deel van het forum (een vraag over een bepaald soort product in het deel 'Voedsel en andere produkten', een vraag over gezondheid in het deel 'Veganisme en gezondheid', etc.). Dat zou het overzichtelijker maken.
Volgens mij staat de meeste informatie die gegeven wordt in de voorstel-topics ook al in andere gedeeltes van het forum, dus er gaat daar niet veel verloren. In de voorstel-topics worden ook vaak links naar de informatie in andere forumdelen gezet, zodat mensen geleidelijk vanzelf hun weg wel vinden naar de rest van het forum.

Ik vind het juist wel goed dat mensen die veel vragen hebben hun eigen topic openen, zodat ze advies op maat kunnen krijgen voor hun specifieke issues. Het algemene voorstel topic wordt al snel heel onoverzichtelijk als de vragen van verschillende mensen hier door elkaar gaan lopen, en in het begin kan het voor nieuwe mensen best lastig zijn om meteen de juiste delen van het forum te vinden om aparte vragen te stellen. Ik denk dat het veel gastvrijer en gebruiksvriendelijker is om nieuwkomers in het begin in hun eigen topics op weg te helpen als ze daar behoefte aan hebben.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » di jun 04, 2013 21:02

Eens met Martine.
En het ligt ook aan de persoon. Ik heb niet zoveel vragen gesteld in mn voorsteltopic, omdat ik gewoon lekker aan het lezen en aan het koken ben gegaan.
Maar er zullen zat mensen zijn die niet zo handig zijn in zoeken e.d. en informatie vinden en lezen, dus om ze welkom te laten voelen staat het wel netjes als ze toch antwoord krijgen in het voorsteltopic, evt. met een verwijzing naar idd een topic waar het uitgebreider staat..

En dat eerste wat je zegt fynnya, dat algemene voorsteltopic is mij toen ik hier kwam niet eens opgevallen.
Ik zag meerdere voorsteltopics in dat deel en dacht 'o ja dat is wel netjes me even voorstellen' en heb toen ook een eigen topic geopend.
Daarna zag ik het algemene pas en dacht toen.. 'o dat had ook gekund, was korter geweest'.
Maar zolang dat deel uit meerdere voorsteltopics bestaat en niet 1 enkele algemene en mensen kunnen daar topics openen zul je dat dus altijd houden en nee dat is geen arrogantie.

marjan

Bericht door marjan » di jun 04, 2013 23:00

Okee, blijkbaar kritiek op mijn opstelling. Ik heb hem uitgelegd in het betreffende topic. Ik zal er over ophouden.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » wo jun 05, 2013 8:53

Nou dat had ik dus nog niet eens gezien Marjan toen ik in dit topic reageerde (nu overigens wel: jouw opstelling) ;)
Maar zoals Assie daar al zei en ik hier: Dat korte voorsteltopic valt niet gelijk op en als je hier meerdere topics ziet van voorstellen denk je enkel "oe ff voorstellen" Dan zouden ze de rest dus moeten sluiten in die thread en geen mogelijkheid geven tot zelf topic aanmaken ;)

Wen

Bericht door Wen » za jun 08, 2013 14:59

Ik vind het juist wel goed dat mensen die veel vragen hebben hun eigen topic openen, zodat ze advies op maat kunnen krijgen voor hun specifieke issues. Het algemene voorstel topic wordt al snel heel onoverzichtelijk als de vragen van verschillende mensen hier door elkaar gaan lopen, en in het begin kan het voor nieuwe mensen best lastig zijn om meteen de juiste delen van het forum te vinden om aparte vragen te stellen. Ik denk dat het veel gastvrijer en gebruiksvriendelijker is om nieuwkomers in het begin in hun eigen topics op weg te helpen als ze daar behoefte aan hebben.
+1

Plaats reactie