Toegang tot een kletsdraadje?

Technische problemen? Mist u iets? Wilt u het anders? Vragen over het forum?

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
AnAnAN
Leefwijze: veganist

Toegang tot een kletsdraadje?

Bericht door AnAnAN » ma jul 29, 2013 19:48

Hoi allemaal,
Een tijdje terug is mijn kletsdraadje gesloten omdat er al een dergelijk topic zou zijn, waar je in kon vanaf 50 posts. Ik mag er niet in, ik heb een bericht gestuurd naar Rick dat ik er nog niet in mag, maar tot op heden niks gehoord... :(
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: Toegang tot een kletsdraadje?

Bericht door Vegantastic » ma jul 29, 2013 20:31

Ik heb je aan de groep toegevoegd. Kan je kijken of je er in komt?

Mystique

Bericht door Mystique » ma jul 29, 2013 21:01

Ik vind het, eerlijk gezegd, ook ongelooflijk mierengezeik dat 50 posts gedoe. Alsof je na 50 posts waardig bent voor dit forum en er pas toe doet.
Of iemand maar 1x iets post, omdat die alleen even wat moet weten of iemand 300x iets post... Lekker boeiend... Geef die meid toegang en schaf dat prestatiegerichte butt-systeem af.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jul 29, 2013 21:24

Mystique schreef:Ik vind het, eerlijk gezegd, ook ongelooflijk mierengezeik dat 50 posts gedoe. Alsof je na 50 posts waardig bent voor dit forum en er pas toe doet.
Of iemand maar 1x iets post, omdat die alleen even wat moet weten of iemand 300x iets post... Lekker boeiend... Geef die meid toegang en schaf dat prestatiegerichte butt-systeem af.
Ik snap je reactie niet zo. Die 50 posts is niet zonder reden. Ging vroeger wel automatisch, maar forum heeft nog wat mankementen van laatste tijd.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » ma jul 29, 2013 21:31

Mystique schreef:Ik vind het, eerlijk gezegd, ook ongelooflijk mierengezeik dat 50 posts gedoe. Alsof je na 50 posts waardig bent voor dit forum en er pas toe doet.
Kijk, misschien komt het zo over, als een prestatiegericht butt-systeem, maar het kan natuurlijk ook een andere reden hebben he.
Wat een belangrijke overweging was om dit in te stellen, is dat in het chitchat gedeelte mensen iets persoonlijkere dingen met elkaar kunnen delen. Zo zijn er mensen die het niet fijn vinden als ze overal op het internet te vinden zijn. Omdat het chitchat gedeelte afgesloten is, zou je daar bijvoorbeeld eens een foto kunnen posten. Dat is net iets anoniemer dan wanneer je het niet op zo'n afgesloten deel zet. Dat is de belangrijkste reden.
Een andere reden is dat er een grote verdeeldheid altijd is (geweest) over de functie van het forum. Is het een plek waar het alleen over veganisme mag gaan of moet het ook een plaats zijn waar het over andere dingen mag gaan? Voor mensen die eens een keer komen kijken op het forum, zijn die chitchat dingen helemaal niet interessant. Het kan er zelfs op lijken dat het meer daar over gaat dan over veganisme zelf. Is dat wat je wil met een forum? Ik denk dat we met dat afgesloten deel een mooie middenweg hebben gevonden.

Ik weet dat het soms voelt alsof moderators en beheerders op macht beluste mensen zijn en misschien is dat ook wel zo :twisted: , maar ik geloof dat hier toch wel een andere reden voor is. Je mag er natuurlijk best kritiek op hebben en ik vind dat alles bespreekbaar moet zijn. Als er geen behoefte is aan het afgesloten deel dan wil ik dat best in heroverweging nemen, maar voorlopig heb ik de indruk dat de huidige oplossing de gulden middenweg is...

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » ma jul 29, 2013 21:34

AnAnAN schreef:Hoi allemaal,
Een tijdje terug is mijn kletsdraadje gesloten omdat er al een dergelijk topic zou zijn, waar je in kon vanaf 50 posts. Ik mag er niet in, ik heb een bericht gestuurd naar Rick dat ik er nog niet in mag, maar tot op heden niks gehoord... :(

Ik was er even mee bezig geweest, maar het lukte me even niet. Ik had je misschien even een berichtje moeten sturen. Ik zie nu dat je dit topic net iets eerder gestart bent, dan de PM die ik je stuurde.
Volgens mij kun je er inmiddels in en is het probleem opgelost.

Mystique

Bericht door Mystique » ma jul 29, 2013 22:09

Rick schreef:Ik weet dat het soms voelt alsof moderators en beheerders op macht beluste mensen zijn en misschien is dat ook wel zo :twisted: , maar ik geloof dat hier toch wel een andere reden voor is. Je mag er natuurlijk best kritiek op hebben en ik vind dat alles bespreekbaar moet zijn. Als er geen behoefte is aan het afgesloten deel dan wil ik dat best in heroverweging nemen, maar voorlopig heb ik de indruk dat de huidige oplossing de gulden middenweg is...
Ah nee joh, gekkie. Ik denk echt niet dat jullie machtsbelust zijn hoor! Ik vind jullie allemaal heel lief, kan ook niet anders, want jullie zijn veganisten!

Ik vind alleen dat 50 posts gedoe nog steeds nergens op slaan. Ik deel gewoon geen persoonlijke dingen op internet die ik niet wil delen en ik deel ze ook niet ineens liever met iemand, omdat diegene al 50 posts heeft gedaan. Er zijn hier bepaalde mensen die wel al veel hebben gepost waar ik alsnog minder graag iets mee zou delen dan ik met AnAnAn zou doen, eigenlijk. En als ik dan toch de behoefte heb om persoonlijk te worden dan doe ik dat via een pm'tje. Maar ik kan er wel mee leven hoor. Ik kan heel goed spuien en het na 5 minuten alweer vergeten zijn. Is ook wel nodig bij mij, hihi!

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » do aug 01, 2013 9:08

Hm, ik vind het een prettig idee. Als je op therapeut en Arthur zoekt (wat mijn klanten ongetwijfeld zullen doen), moeten ze niet op dit forum alles kunnen lezen.

Wellicht is het handig om te weten welke onderdelen wel en niet openbaar te lezen zijn? Kan ik dat ergens terugvinden?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do aug 01, 2013 9:57

Alles wat in Café de Zonnebloem staat is afgeschermd: http://www.veganisme.org/forum/viewforum.php?f=22

Als je al meer dan 50 berichten hebt, maar nog geen toegang tot het forumgedeelte met het café, dan moet je even een pm naar Rick of een andere moderator sturen, dan laten ze je er in.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Wortel
Leefwijze: flexanist

Bericht door Wortel » di aug 13, 2013 17:34

Haha ik wacht met smart op mijn 50ste post zodat ik eindelijk mee kan kletsen :D

TonyJello

Bericht door TonyJello » di aug 13, 2013 17:54

Zoveel hoef je er niet van te verwachten, hoor!

Wortel

Bericht door Wortel » di aug 13, 2013 19:56

TonyJello schreef:Zoveel hoef je er niet van te verwachten, hoor!
Ik ben gewoon nieuwsgierig :wink:

Wortel

Bericht door Wortel » zo aug 18, 2013 16:50

hela hola ik heb 50 posts.
Mag ik nu eindelijk toegang tot het befaamde kletsdraadje? :wink:

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 30, 2013 11:14

Ja telt het ook als ik gewoon random posts met 1 woord overal neerplemp. Want het is best veel ,50 posts....

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma sep 30, 2013 11:43

Niet valsspelen hoor ;) Die vijftig posts haal je makkelijk en Café de Zonnebloem is ook weer niet zo boeiend. Het kletsdraadje is half dood en verreweg de meeste dingen worden gewoon in het openbare forum gepost, alleen heel persoonlijke gebeurtenissen staan in het Café.

Ramona

Bericht door Ramona » ma sep 30, 2013 11:47

Wat, ik heb het idee dat echt magic is happening bij de Zonnebloem. Roddels, avonturen, iets met magische paddestoelen en veganistische erotische verhalen. Toch?!

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma sep 30, 2013 12:00

Zodra jij vijftig posts hebt gaat het vast helemaal los daar. :grin: En nu heb je er al 30!

Framboos

Bericht door Framboos » ma sep 30, 2013 18:41

Rick schreef: Kijk, misschien komt het zo over, als een prestatiegericht butt-systeem, maar het kan natuurlijk ook een andere reden hebben he.
Wat een belangrijke overweging was om dit in te stellen, is dat in het chitchat gedeelte mensen iets persoonlijkere dingen met elkaar kunnen delen. Zo zijn er mensen die het niet fijn vinden als ze overal op het internet te vinden zijn. Omdat het chitchat gedeelte afgesloten is, zou je daar bijvoorbeeld eens een foto kunnen posten. Dat is net iets anoniemer dan wanneer je het niet op zo'n afgesloten deel zet. Dat is de belangrijkste reden.
Een andere reden is dat er een grote verdeeldheid altijd is (geweest) over de functie van het forum. Is het een plek waar het alleen over veganisme mag gaan of moet het ook een plaats zijn waar het over andere dingen mag gaan? Voor mensen die eens een keer komen kijken op het forum, zijn die chitchat dingen helemaal niet interessant. Het kan er zelfs op lijken dat het meer daar over gaat dan over veganisme zelf. Is dat wat je wil met een forum? Ik denk dat we met dat afgesloten deel een mooie middenweg hebben gevonden.

Ik weet dat het soms voelt alsof moderators en beheerders op macht beluste mensen zijn en misschien is dat ook wel zo :twisted: , maar ik geloof dat hier toch wel een andere reden voor is. Je mag er natuurlijk best kritiek op hebben en ik vind dat alles bespreekbaar moet zijn. Als er geen behoefte is aan het afgesloten deel dan wil ik dat best in heroverweging nemen, maar voorlopig heb ik de indruk dat de huidige oplossing de gulden middenweg is...
Ik kan me helemaal in die redenatie vinden! Wat mij betreft: houwen zo.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » ma sep 30, 2013 22:08

Ramona schreef:Ja telt het ook als ik gewoon random posts met 1 woord overal neerplemp. Want het is best veel ,50 posts....
Ooit werkte het systeem automatisch. Tegenwoordig niet meer en dus moet ik het handmatig doen. En natuurlijk doe ik eerst even een controle: ik check of de kwaliteit van de berichten voldoende zijn :P

Nu serieus: als je op de 50 berichten zit, laat het me dan graag even weten, dan zorg ik ervoor dat je toegelaten wordt tot dat deel van het forum.

Framboos

Bericht door Framboos » di okt 01, 2013 7:17

Haha. Je deed wel alsof het een grapje was, dat over macht, maar ondertussen... :wink:

Plaats reactie