Bont bij Bol.com

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
anoniem07
Leefwijze: veganist

Bont bij Bol.com

Bericht door anoniem07 » wo feb 17, 2016 8:06

Beste allemaal,

Tot mijn grote schrik kwam ik afgelopen week bont tegen bij Bol.com. De klantenservice erkende dit, maar gaf aan dat het niet illegaal is om bont te verkopen, en dat ze het daarom blijven doen. Ik heb uiteraard aangegeven dat ik het wel een probleem vind en ik niet langer een klant van ze wil zijn als ze bont verkopen. Misschien kunnen jullie hetzelfde doen? Ik probeer zoveel mogelijk mensen te vinden om te mailen, in de hoop dat ze zwichten als ze massaal klachten krijgen en ze zien dat veel bestellingen geannuleerd worden. :)

Stichting Bont Voor Dieren is al ingelicht.

Groetjes!

Marianne

Re: Bont bij Bol.com

Bericht door Marianne » wo feb 17, 2016 20:37

Ik zag een keer dat ze stroombanden voor honden verkopen als antiblafband...
Er is een tijdlang sprake van geweest dat die bij wet verboden zouden worden, maar dat is kennelijk nog niet gebeurd.

anoniem07

Bericht door anoniem07 » wo feb 17, 2016 22:18

Wat naar! Misschien kun je daar ook een klacht over indienen? Het lijkt alsof ze naar aanleiding van mijn mail werkelijk van plan zijn om bontvrij te gaan! Ik ben er nog met ze over aan het mailen, maar volgens mij worden er stappen ondernomen. Wie weet kun jij ook zoiets bereiken! :)

Marianne

Bericht door Marianne » do feb 18, 2016 6:52

Ik heb dat ook gedaan destijds. Ik kan me niet herinneren dat ik er antwoord op heb gehad, maar het is al een tijd geleden. Edit: Volgens voorstanders van een antiblafband wordt het ergste leed ook nog eens veroorzaakt door onoordeelkundig gebruik; bij de verkoop hiervan hoort volgens hen goede voorlichting, zodat het zo gebruikt wordt dat het dier kan leren om schokken te voorkomen (door zijn natuurlijk gedrag, het blaffen, af te leren). Die voorlichting zul je bij Bol niet krijgen. Voor alle duidelijkheid: Het is natuurlijk altijd pure terreur voor zo'n dier.

anoniem07

Bericht door anoniem07 » do feb 18, 2016 9:20

Weet je zeker dat ze het nog steeds verkopen? Dan kun je misschien opnieuw mailen. Ik kreeg binnen een half uur een reactie: ze houden niet zo van ontevreden klanten, denk ik. ;) Misschien is hun klantenservice inmiddels verbeterd?

anoniem07

Bericht door anoniem07 » wo feb 24, 2016 15:55

Hoera, ik kreeg mail van Bol.com dat het hun beleid is om geen bont te verkopen, ook niet via externe partners, en dat zij bontproducten direct offline halen als ze ze tegenkomen. Omdat ze veel externe partners hebben, bestaat de mogelijkheid dat ze wel eens iets over het hoofd zien. In dat geval zijn ze er blij mee als wij Bol.com op bontproducten die we tegenkomen wijzen: de producten worden dan direct verwijderd. Dus óf ik heb in eerste instantie een helpdeskmevrouw gesproken die er niet zoveel vanaf wist, óf hun beleid is veranderd, maar de twee bontkussens die ik tegenkwam zijn inderdaad verwijderd, en uit deze laatste mail begrijp ik dat het inderdaad de bedoeling is van Bol.com om een bontvrij bedrijf te zijn. :)

anoniem07

Bericht door anoniem07 » wo feb 24, 2016 15:59

Om te voorkomen dat forumleden nu e-mails sturen over niet langer aanwezige bontproducten zou het misschien een idee zijn om dit topic te sluiten? Of om mijn oorspronkelijke bericht aan te passen, maar het lijkt erop dat dit niet mogelijk is. Iemand een idee?

Maud
Leefwijze: flexanist

Bericht door Maud » wo feb 24, 2016 16:11

wow wat goed van bol.com :)

Plaats reactie