Petitie's tekenen...

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Emiel
Leefwijze: veganist

Re: Petitie's tekenen...

Bericht door Emiel » wo dec 19, 2012 18:29

Wat hebben kippen er nu voor baat bij dat Wakker Dier een of andere prijs wint?

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » wo dec 19, 2012 19:16

Flink gratis zendtijd en aandacht. Dus daar kan ik wel inkomen.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Emiel

Bericht door Emiel » wo dec 19, 2012 19:26

Mja, misschien heb je wel gelijk :wink: .

TonyJello

Re: sms PLOFKIP naar 9090

Bericht door TonyJello » wo dec 19, 2012 21:11

TonyJello schreef:
Wakker Dier schreef:De tv-spot van Wakker Dier is doorgedrongen tot de finale van de Gouden Loeki: de prijs voor de beste reclame van het jaar.

Als onze film over het leed van de plofkip wint, krijgt deze extra veel landelijke aandacht. Een geweldige manier om onze campagne kracht bij te zetten. Zo krijgen we dit dierenleed snel de supermarkt uit!

http://laurens.wakkerdier.work.driebit. ... finale.png

Help jij de plofkip aan de Gouden Loeki? Pak dan je telefoon en SMS ‘plofkip’ naar 9090.*
@Emiel, hier staat het toch?

Emiel

Bericht door Emiel » wo dec 19, 2012 21:39

Ja klopt, ik lees ook niet goed..

Ikea sloopt oerbos

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo dec 19, 2012 21:49

Gedaan.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do dec 20, 2012 21:15

Wakker Dier schreef:
Finaleplaats Gouden Loeki

Wakker Dier heeft de finale gehaald bij de Ster Gouden Loeki verkiezing met de TV-spot 'stop de plofkip'.
Helaas werden we derde. Felicitaties aan winnaar Telfort.
Toch zijn we trots, de plofkip was prominent in beeld de hele avond.
Kijk, dat is toch al iets! Prima!

Emiel

Bericht door Emiel » zo dec 23, 2012 9:53

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo dec 23, 2012 12:00

Gedaan!

Emiel

Bericht door Emiel » zo dec 23, 2012 12:20

:thanks:

Elefseus
Contacteer:

Bericht door Elefseus » za jan 05, 2013 16:32

Ik vond dit zojuist op tumblr en wel het melden waard:
Please sign to stop this sick fuck from killing animals and calling it "art"

Abdel Abdessemed is planning on killing a sheep, a horse, a goat, a pig, a cow and a calf with a hammer. They will be chained to a wall and beat dead. The “performance” is planned on taking place on the seventht of january. Please stop the bastard
De site linkt naar de Franse versie van Avaaz maar ik neem aan dat iedereen wel weet wat te doen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 05, 2013 16:38

Gedaan!

Emiel

Bericht door Emiel » zo jan 06, 2013 9:40

TonyJello schreef:Gedaan!
Ik ook! Ik zie alleen dat ik in de VS woon, maar goed, who carez.. :wink:

Emiel

Bericht door Emiel » ma jan 07, 2013 18:00

Tell Steve-O to Stop Exploiting and Abusing Animals on Televison

-edit- +

At chicken slaughterhouses, fully conscious chickens are shackled and hung upside down by their ankles from a moving conveyor belt. Chickens whiz past workers at a rate of 35 birds per worker per minute, a speed so dizzying that it's impossible to ensure the birds are dead or unconscious before they reach the feather-removal scalding tank. In 2011, nearly 1 million U.S. chickens drowned while being boiled alive, and in recent years that number has been as high as 3 million. Despite this brutality, the USDA now plans to increase the line speed to 175 birds per worker per minute. Please sign this petition and let them know the new line speed is unacceptable

More Chickens May Be Boiled Alive Under USDA’s New Proposed Rule

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jan 19, 2013 12:20

Teken de petitie voor hogere straffen bij dierenmishandeling en -verwaarlozing.
Je leest het regelmatig in het nieuws. Een hond doodgeschopt, een kat uit het raam gegooid, een konijn in een winkelwagentje op het balkon, of dieren worden gedumpt.
Te vaak zijn de straffen mild. Geen gevangenisstraf, een kleine geldboete en ze zijn vaak snel weer in het bezit van een ander dier.
http://assets.petities.nl/system/upload ... 1357474295

lani

Bericht door lani » za jan 19, 2013 23:41

dit vind ik altijd maar lastig.. ik geloof niet echt in 'straffen', maar aan de andere kant is er niet echt een goede optie om iets anders te doen, want de mensen wie zoiets doen kan je niet zo makkelijk op een of andere manier helpen, kan moeilijk elk individu afgaan en persoonlijke hulp gaan aanbieden, en de overheid zal er heel erg waarschijnlijk niets aan doen behalve dan misschien zo'n geldboete of een korte gevangenis straf, maar ze zullen vast geen therapie bieden waar mensen worden geleerd om meer respectvol met andere wezens om te gaan..

liever zie ik dat op een of andere manier er geen mensen meer worden gestraft, maar juist geholpen, zodat ze geen kwaad meer doen, want niet alleen doen ze kwaad naar een ander, maar ook aan hun zelf, hun eigen ziel.. kwaad doen doet de ziel pijn en dat kan op vele manieren gebeuren.. als iemand een ander kwaad doet, dan moeten we die persoon niet straffen, we moeten beide personen helpen, want ze zijn allebei slachtoffer, op hun eigen manier..

zo moest ik een paar maanden geleden nog huilen omdat mijn vader 2 mannen in het nieuws dood wenste, hij wou dat ze dood geschoten werden, omdat ze een winkel hadden overvallen en de eigenaar dood hadden geschoten.. later bleek dat in ieder geval één van de twee mannen uit angst handelde, en volgens mij pleegde hij de overval omdat hij geld of iets nodig had omdat hij in de schulden of andere problemen zat.. er zit veel meer achter een misdaad dan sommige mensen soms denken.. helaas vergeten mensen dat vaak, en willen ze een tand voor een tand, oog voor een oog, dat soort dingen..

als we mensen helpen in plaats van straffen beoefenen we zo als volk ook compassie, het kan iedereen goed doen.. natuurlijk is er de kans dat het niet helpt.. maar al die mensen in gevangenissen, worden zij nou echt betere mensen dankzij hun verblijf? ..en het is duidelijk dat mensen die de doodstraf krijgen geen beter mens ervan worden, of in ieder geval niet in dit leven.. want die kans krijgen ze niet..

maar zo ratel ik weer door en.. :offtopic: :offtopic: behoorlijk off-topic xD sorry sorry sorry!! ^^'' .. :oops:

on-topic: ik weet dus niet of ik die petitie moet tekenen, want ik ben het er eigenlijk helemaal niet mee eens..

Emiel

Bericht door Emiel » za jan 19, 2013 23:58

lani schreef:als we mensen helpen in plaats van straffen beoefenen we zo als volk ook compassie, het kan iedereen goed doen.. natuurlijk is er de kans dat het niet helpt.. maar al die mensen in gevangenissen, worden zij nou echt betere mensen dankzij hun verblijf? ..en het is duidelijk dat mensen die de doodstraf krijgen geen beter mens ervan worden, of in ieder geval niet in dit leven.. want die kans krijgen ze niet..
Mensen waar we geen raad mee weten worden weggestopt ja. Er zit inderdaad vaak meer achter dan je denkt. Mensen houden er van om te wijzen naar anderen die ze dan slecht kunnen noemen. Het is vaak ook angst en ik denk sowieso dat elk mens tot goede en slechte dingen in staat is. Het ligt er maar net aan welke zaadjes je water geeft..

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo jan 20, 2013 11:10

Ja.

De vrouw die hier op de boerderij de stallen en de wei huurde (betalingsachterstand van een jaar) en (inteelt) fokte (tot ze van 11 paarden er 31 had) en ze verwaarloosde en met stokken sloeg, zou ook geholpen moeten worden. Ze heeft een taakstraf gekregen van 200 uur. Dat stelt helemaal niets voor en de grootste ellende is dat ze gewoon weer verder gaat met het fokken van andere dieren op een andere plek. Zo heeft ze dat altijd gedaan.

De petitie die ik geplaatst heb is bij mij in de mail gekomen naar aanleiding van deze vrouw.

Ik had een topic hierover, maar dat heb ik laten verwijderen. De bijbehorende mail zal ik in een geschikt topic plaatsen in Café de Zonnebloem voor meer informatie.

Het is een groot probleem. Straf werkt soms, maar vaak ook niet. Er moeten betere oplossingen komen. Ik ben het met Lani en Emiel eens. Al zijn sommige mensen niet te helpen en dan is het veiliger op ze op te sluiten.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jan 28, 2013 11:19

Stop Dierproeven!
Sinds 1 april 2012 is het mogelijk om als belangengroep een Europees burgerinitiatief in te dienen bij de Europese Commissie (EC). De EC is verplicht hiermee dan rekening te houden.
De Anti Dierproeven Coalitie (ADC) maakt hier gebruik van!

Wij willen van de EC een reëel voorstel om dierproeven in Europa op korte termijn VOLLEDIG te vervangen door dierproefvrije methoden. Eind 2013 zal ADC samen met enkele Europese zusterorganisaties 1 miljoen handtekeningen van Europese staatsburgers indienen bij de EC.

Maar we moeten die handtekeningen natuurlijk eerst binnenhalen. Daarom alstublieft, alstublieft, alstublieft, deel deze link, stuur hem door naar familie en vrienden. We moeten die handtekeningen hebben anders valt het burgerinitiatief in het water!

Zowel Vlamingen als Nederlanders kunnen hier tekenen.

Mental
Leefwijze: vleeseter

Bericht door Mental » ma jan 28, 2013 13:13

getekend natuurlijk!

Plaats reactie