Vivera

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Miel
Leefwijze: veganist

Re: Vivera

Bericht door Miel » zo nov 04, 2012 0:24

Vandaag in de Plus zag ik nog vegetarische (NIET-veganistische producten) van Vivera waar een grote sticker op zat die opriep om op Vivera te stemmen voor de Vegan Award. Die actie is dus al afgelopen, maar ik heb me er in de winkel nog over opgewonden dat een bedrijf dat zoveel vegetarische en zo weinig veganistische producten produceert notabene op een niet-veganistisch product zichzelf promoot als vegan.
De spicy bean burgers zijn onovertroffen (vooral als je een keer weinig tijd hebt) maar voor de rest is er bar weinig keus. Nog een of twee shoarma-achtige dingetjes die een beetje sponsachtig aanvoelen zijn veganistisch (hier in de supermarkt althans).
We zullen de vegan award maar zien als een aanmoedigingsprijs maar zelf ben ik meer van de Alpro-producten. Die claimen 100% plantaardig te zijn. Of is dat ook niet waar :-( ?

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo nov 04, 2012 0:50

De producten van Alpro zijn allemaal 100% plantaardig. Waarom waren zij eigenlijk niet genomineerd?

Dat van Vivera vind ik ook een beetje stom, ja. De spicy bean burger ben ik ze erg dankbaar voor, maar die shoarmazooi is bij bijna alle merken vegan, en hun sojamelk is ook niet echt je van het.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Ride
Site Admin

Bericht door Ride » zo nov 04, 2012 13:25

Zo...ook maar gelijk een boos mailtje aan Vivera en de NVV gedaan. Dit soort 'awards' werken absoluut niet op deze manier. Inderdaad, waarom was Alpro niet genomineerd met hun volledig 100% plantaardige assortiment?

Voorlopig ga ik Vivera boycotten tot ze laten zien dat ze diervriendelijker willen worden.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo nov 04, 2012 14:46

Appelmoes schreef:De producten van Alpro zijn allemaal 100% plantaardig. Waarom waren zij eigenlijk niet genomineerd?
De vraag is eerder waarom jij ze niet genomineerd hebt?

Vivera is bezig met meer 100% plantaardige vleesvervangers btw

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo nov 04, 2012 14:49

Miel schreef:We zullen de vegan award maar zien als een aanmoedigingsprijs maar zelf ben ik meer van de Alpro-producten. Die claimen 100% plantaardig te zijn. Of is dat ook niet waar :-( ?
Ik heb het gevoel dat het niet duidelijk is wat de vegan award inhoudt terwijl het m.i. er duidelijk staat. Hoe zouden we dat meer kunnen verduidelijken volgende keer?

En snapt iedereen dat wie op de lijst komt heel erg ligt aan wie jullie zelf nomineren?
Aan de stemmen was iig duidelijk dat er veel vegans e.a. blij zijn met het 100% plantaardige assortiment van vivera.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo nov 04, 2012 14:56

Ah, vandaar. Ik had even over het hoofd gezien dat we zelf mochten nomineren :P lekker wakker weer! Alsnog vind ik het vreemd dat er dan níemand is geweest die Alpro genomineerd heeft, maar goed, ik zal niet meer zeuren :)
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Ride
Site Admin

Bericht door Ride » zo nov 04, 2012 17:16

Ik wist zelf niet van deze actie, dus ik geef toe dat ik niemand genomineerd hebt. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat er 500 veganisten zijn die allemaal op Vivera hebben gestemd.

En het lijkt me niet dat al die stemmers wisten dat Vivera achter de schermen bezig is met plantaardige producten. Zijn hier op dit forum trouwens mensen die op Vivera hebben gestemd? Ik ben heel benieuwd waarom, misschien zie ik iets verkeerd.
Laatst gewijzigd door Ride op zo nov 04, 2012 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo nov 04, 2012 17:17

Misschien zaten er flink wat vegetariërs tussen, die de andere genomineerden niet kenden?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo nov 04, 2012 20:45

Ride schreef:Ik wist zelf niet van deze actie, dus ik geef toe dat ik niemand genomineerd hebt. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat er 500 veganisten zijn die allemaal op Vivera hebben gestemd.
Nee, maar een deel zeker wel, want er waren al stemmen voor vivera toen het vooral nog in de vegan community was verspreid. Vivera pakte later zelfpromotie op. Maar doordat men stemde op vivera krijgen ook veel stemmers daarvan een vegan info pakket wat ook weer winst is.
Zijn hier op dit forum trouwens mensen die op Vivera hebben gestemd? Ik ben heel benieuwd waarom, misschien zie ik iets verkeerd.
Mijn 2e keus was wel vivera geweest. Ik had nu voor de lekkere wijn gestemd :)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » zo nov 04, 2012 21:13

Ik snap wel hoe Vivera aan zoveel stemmen komt hoor, er stond op hun website reclame voor de award, met prijzen die je kon winnen als je op hen zou stemmen. Ja, dan krijg je wel stemmen natuurlijk, de vraag is alleen hoeveel van de stemmers het kan interesseren dat ze een paar veganistische producten hebben, of überhaupt weten wat veganistisch betekent.

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » ma nov 05, 2012 11:40

Ik heb ook op Vivera gestemd. Dit vooral als aanmoediging inderdaad (wat Alex al zei). Het zou goed zijn als er naast Alpro nog een grote aanbieder is/komt van plantaardige producten. Vivera is vrijwel overal verkrijgbaar.
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo feb 13, 2013 13:14

Ik kon zo snel geen ander topic over vivera vinden, maar bij de Jumbo is de verpakking veranderd.
Je kan nu niet meer in een oogopslag zien of het vegetarisch of geheel plantaardig is :(
Zijn alle verpakkingen gewijzigd van vivera, of alleen die voor de jumbo zijn verpakt?

Iemand al meer info over wanneer de door hun beloofde nieuwe plantaardige reeks wordt geintroduceerd?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Mystique

Bericht door Mystique » wo feb 13, 2013 13:50

Dani, op de verpakking staat wel of het 100% plantaardig is, maar nog maar met heel kleine lettertjes. (Op de voorkant/bovenkant).

Vivera/Jumbo heeft nu ook vegan bonenburgers. Zijn lekker!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do feb 14, 2013 12:54

Mystique schreef:Dani, op de verpakking staat wel of het 100% plantaardig is, maar nog maar met heel kleine lettertjes. (Op de voorkant/bovenkant).
Niet op de nieuwe verpakking die ze nu bij de Jumbo hebben voor vivera producten, net nog extra gekeken.
Op hun website staat nog de normale/oude verpakking dus ik denk dat het alleen voor de Jumbo geldt.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Mystique

Bericht door Mystique » do feb 14, 2013 18:42

Bij de bonenburgers stond het wel op de voorkant.

indra

Re: Vivera drink

Bericht door indra » di mei 07, 2013 22:11

(verplaatst)

Plaats reactie