Vivera

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Vivera

Bericht door Ananas » zo okt 14, 2012 18:04

Volgens de website van Vivera zijn er nog maar 3 vegan producten over in hun assortiment vleesvervangers. Producten die eerst vegan waren zijn dat op sla niet meer. En dit bedrijf is notabene genomineerd voor de vegan award! Laat ze weten hoe dom, contra-innovatief en disempathisch ze bezig zijn:

http://www.vivera.com/contact/
Of http://www.twitter.com/Vivavivera

Appelmoes
Contacteer:

Re: Vivera

Bericht door Appelmoes » zo okt 14, 2012 18:29

Welke producten zijn niet meer vegan dan? :shock: Toch niet de Spicy Bean Burger?

Dar er aan al die vega-zooi überhaupt de hele tijd toch nog dierlijke stoffen worden toegevoegd is al hoogst irritant...
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Ananas

Bericht door Ananas » zo okt 14, 2012 18:47

De shoarma is niet meer vegan :( :( :(

Evenals andere roerbakreepjes.

De spicy bean burger, de falafel en het gehakt nog wel. Op facebook wordt gezegd dat de kroketten ook vegan zijn, ook al staan ze er niet bij.
(De laatste keer dat ik bij Jumbo was, was dat ook zo, maar toen was de shoarma dat ook nog...)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo okt 14, 2012 19:54

Ik zag laatst ineens dat bij de Jumbo ook weer de kroketten van vivera vegetarisch zijn, ipv plantaardig.
Daar was laatst toch ook een topic over, dat ze zo blij waren dat deze fout ontdekt was?

Waar zijn ze mee bezig?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo okt 14, 2012 19:58

Ligt het aan mij, of zie ik in het geheel de shoarma er niet meer bij staan op de vivera website? Of de kroketten? Ook niet bij de vegetarische hoek?

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo okt 14, 2012 20:43

De kroketten van Jumbo huismerk zijn trouwens wel 100% plantaardig :)

Sorry, maar in Vivera krijg ik steeds minder vertrouwen, qua vleesvervanging dan.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo okt 14, 2012 21:48

Dani schreef:Ik zag laatst ineens dat bij de Jumbo ook weer de kroketten van vivera vegetarisch zijn, ipv plantaardig.
Daar was laatst toch ook een topic over, dat ze zo blij waren dat deze fout ontdekt was?

Waar zijn ze mee bezig?
Ze hadden laatst problemen gehad met de etikettering. Daarom was er veel verwarring.

De kroketten is nagevraagd en zou 100% plantaardig zijn. Bij de jumbo hier stond 100% plantaardig er nog op en qua ingredienten leek het mij ok.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo okt 14, 2012 22:08

Maar ik zie ze niet onder de plantaardige sectie staan op hun website ( evenmin de shoarma).
Hoop dat het gewoon een tijdelijk misverstand is..

Ananas

Bericht door Ananas » ma okt 15, 2012 7:58

Appelmoes schreef:De kroketten van Jumbo huismerk zijn trouwens wel 100% plantaardig :)

Sorry, maar in Vivera krijg ik steeds minder vertrouwen, qua vleesvervanging dan.

Jumbo heeft geen huismerk, dat is omgepakte Vivera :)

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » ma okt 15, 2012 14:01

Ze hadden eerst dacht ik 4 soorten reepjes/stukjes die vegan waren (Roerbakreepjes naturel, Roerbakreepjes shoarma, Roerbakstukjes, Roerbakstukjes licht gekruid, maar ik weet niet of dat de precieze namen waren of iets dat erop lijkt). Maar ze hebben volgens hun klantenservice die receptuur "verbeterd". Ze zijn wel achter de schermen bezig met het maken van nieuwe 100% plantaardig-producten, zeggen ze.
Maar ik vind het wel apart, hoe kunnen ze op hun website vrolijk reclame maken voor hun nominatie voor de vegan award, terwijl ze net meer dan de helft van hun vegan lijn eruit gedaan hebben :?

Raynak

Bericht door Raynak » di okt 16, 2012 11:22

Balen :(
Bedankt voor de 'waarschuwing'.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do okt 18, 2012 11:30

Even een sip mailtje gestuurd :)
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » do okt 18, 2012 12:57

Renee1137 schreef:Even een sip mailtje gestuurd :)
Ikke ook :D

Ananas

Bericht door Ananas » ma okt 22, 2012 6:28

You go girls!

Ik ben trouwens bezig een standaardmail op te zetten voor fabrikanten van vleesvervangers met ei erin. We moeten vaker van ons laten horen! (Ook wat betreft andere bijna-vegan-producten trouwens :)) ...wordt vervolgd

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do okt 25, 2012 12:43

Blijkbaar heeft Vivera de vegan award gewonnen: http://www.veganisme.org/2012/10/25/viv ... gan-award/
Van de ruim 900 stemmen gingen er maar liefst 483 naar Vivera . Hun plantaardige vleesvervangers bestaan onder andere plantaardige shoarma en gehakt, een spicy bean burger en kroketten. Ook bieden ze diverse smaken sojamelk aan. Sinds kort zijn hun plantaardige producten ook gemakkelijk te herkennen door het blauwe vlakje met “100% plantaardig” op de verpakking.
Die shoarma is dus uit het assortiment en de kroketten zijn (nog steeds?) verkeerd gelabeld.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do okt 25, 2012 13:46

Martine schreef:Die shoarma is dus uit het assortiment en de kroketten zijn (nog steeds?) verkeerd gelabeld.
Hier in de jumbo staan de kroketten met een 100% plantaardig label. Dus hier niet verkeerd gelabeld. Ze hadden een periode waarbij de labeling verkeerd was gegaan.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 25, 2012 19:53

Shoarma is nu vegetarisch en niet meer veganistisch zag ik hier in de jumbo?
Jammer dat ze gewonnen hebben terwijl het assortiment plantaardig is gehalveerd. Ze beloven wel nieuwe producten (hoe lang gaat dat wel niet duren...), maar introduceer die dan tegelijkertijd dat je de rest eruit haalt.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do okt 25, 2012 22:49

Dani schreef:Shoarma is nu vegetarisch en niet meer veganistisch zag ik hier in de jumbo?
Volgens mij is het gewoon een heel ander product wat er volgens mij al wel was (zijn toch die blokjes?). Maar die shoarma reepjes die vegan waren lijken weg. Het kan zijn dat winkels die niet meer wilden en daarom ook geen noodzaak was die te produceren.
Jammer dat ze gewonnen hebben terwijl het assortiment plantaardig is gehalveerd. Ze beloven wel nieuwe producten (hoe lang gaat dat wel niet duren...), maar introduceer die dan tegelijkertijd dat je de rest eruit haalt
Vivera heeft wel gezorgt voor meer vegan aanbod en variatie in supermarkten naast alleen de alpro. Dus daar mogen we toch ook blij mee zijn m.i. Vivera heeft te kennen gegeven dat ze juist veganisten ook goed van dienst willen zijn en ook meer plantaardig op de markt wil brengen. Dus hou de hoop ;)
Misschien is dit een goede aanmoedigingsprijs ;) En wat Ananas ook al voorstelde is om te (blijven) mailen. Hoe vaker ze de vraag krijgen hoe harder die ontwikkeling gaat ;)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do okt 25, 2012 23:15

Vegantastic schreef:
Dani schreef:Shoarma is nu vegetarisch en niet meer veganistisch zag ik hier in de jumbo?
Volgens mij is het gewoon een heel ander product wat er volgens mij al wel was (zijn toch die blokjes?). Maar die shoarma reepjes die vegan waren lijken weg. Het kan zijn dat winkels die niet meer wilden en daarom ook geen noodzaak was die te produceren.
Oh zou kunnen dat het er al was, ik keek eerder nooit met interesse naar de vegetarische producten van vivera.
Viel mij nu alleen op.

Uiteraard houd ik hoop, maar de timing van vivera en van de prijs had beter gekund :wink:

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » di okt 30, 2012 13:12

Ik heb ze op twitter er ook over aangesproken. Ze zeggen bezig te zijn met meer plantaardige producten. Hopelijk komen die snel op de markt.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Plaats reactie