Tweede manifestatie 'We zijn het Mega zat!! -Het kan anders-

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Tweede manifestatie 'We zijn het Mega zat!! -Het kan and

Bericht door Vegantastic » do mar 07, 2013 16:02

TonyJello schreef:Klachten?
Ja, niet over jou hoor :) Was al bv. eens 'spam' naar alle personen gestuurd via het systeem.

TonyJello

2e Manifestatie: We zijn het Mega zat!

Bericht door TonyJello » do mar 07, 2013 16:32

Nee, ik heb niets geks gedaan, hoor! :grin:

Maar als Jojo kijkt wie er bij haar in de buurt woont en die persoon dan via een mail vraagt of die naar de manifestatie gaat en of ze mee kan rijden, dan komen daar toch geen klachten van?

Het heeft toch alles met veganisme te maken?

jojo

Bericht door jojo » do mar 07, 2013 17:17

Nu weet ik nog steeds niet wat het is.......... :grin:

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mar 07, 2013 17:47

jojo schreef:Nu weet ik nog steeds niet wat het is.......... :grin:
Oeps, sorry Jojo. Ik had het nog niet gezien.

Kijk maar hier.

TonyJello

2e Manifestatie: We zijn het MEGA zat!

Bericht door TonyJello » di apr 30, 2013 9:18

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 4372_n.jpg

Helemaal geen stallen meer, natuurlijk! :govegan:

Ananas

Bericht door Ananas » di mei 07, 2013 21:08

Ik ben er ook dit jaar, met flyers van de VeganChallenge. En natuurlijk mijn lief die gaat spreken aanmoedigen. :)

kin

Bericht door kin » za mei 11, 2013 10:18

Stichting Konijnen in Nood zal ook aanwezig zijn bij de manifestatie tegen de megastallen.

Graag willen we jullie onderstaande video nog even laten zien.
Het is een uitzending van Zembla uit 2011, maar nog altijd actueel.

Aflevering: Het stinkt in Brabant.
http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973 ... 44ad4cb224
Stichting Konijnen in Nood
Is de stem van konijnen in de vee-industrie!
Website:www.konijneninnood.nl
Email:st.konijneninnood@live.nl
Postadres:
Postbus 10
9050 AA Stiens
Donatie:
NL54 TRIO 0254 6384 22
Tnv Stichting Konijnen in Nood
Triodos bank

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mei 12, 2013 14:31

kin schreef:Stichting Konijnen in Nood zal ook aanwezig zijn bij de manifestatie tegen de megastallen.

Graag willen we jullie onderstaande video nog even laten zien.
Het is een uitzending van Zembla uit 2011, maar nog altijd actueel.

Aflevering: Het stinkt in Brabant.
http://zembla.vara.nl/Afleveringen.1973 ... 44ad4cb224
Gekeken.

Promovideo Megamanifestatie tegen megastallen en bio-industrie Amsterdam 18 mei (aanstaande zaterdag)

Wie kan de ellende stoppen?

TonyJello

Bericht door TonyJello » za mei 18, 2013 7:11

dorus

Bericht door dorus » zo mei 19, 2013 11:42

(y)
Ze kunnen in iedere gaval niet zeggen dat er geen volk was en het maar een marginaal groepje mensen is dat tegen de vee-industrie is
Beter vijf minuten actie dan tien minuten medelijden.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

TonyJello

2e Manifestatie We zijn het Mega zat!

Bericht door TonyJello » zo mei 19, 2013 11:47

Ja super, he!

En valt het je op? Helemaal geen ballonnen! (y)

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mei 19, 2013 13:05

http://imageshack.us/a/img827/3561/9716 ... 921518.jpg
Mijn MegaZat Speech, 18-5-13 De Dam, A'dam. Door Remco Stunnenberg

(Speech namens de organisatie van de Manifestatie "We zijn het Mega zat")

Om te beginnen wil ik alle aanwezigen MEGA bedanken! Namens de dieren!

En over dieren gesproken…

Mensen gaan op extreme wijze om met dieren. Ze stellen de lichamen van dieren bij vol bewustzijn ter beschikking aan de wetenschap, ze gebruiken dieren als levende schietschijven, ze voeren ganzen onder dwang tot hun levers opzwellen tot tienmaal de normale grootte, ze martelen stieren als volksvermaak… En dit zijn slechts enkele voorbeelden.

Ook Nederland heeft bepaald geen schone handen. In ons kleine land met zijn intensieve veehouderij lijden en sterven jaarlijks vele miljoenen dieren.

Laat ik als voorbeeld kort inzoomen op een varken in de Nederlandse intensieve veehouderij. Hoe ziet het mistroostige, dier-onterende en korte leven van dit dier eruit? Gevangen tussen stangen… Een stapje naar voren en een stapje opzij… Dat is haar ruimte. Wat is haar taak in haar mistroostige leven? Zoveel mogelijk biggen werpen! Biggen die ze na geboorte geen moederzorg kan geven. Dit is het leven van één van de intelligentste dieren op aarde...

In de vee-industrie worden dieren kortom behandeld als producten, hun welzijn is van ondergeschikt belang. In hun honger naar winst en macht bepalen supermarkten de prijzen van vlees en zuivel. Ze zetten boeren onder druk om nog meer en goedkoper te produceren. Na een dieronwaardig bestaan gaan in ons land elk dag 1,2 miljoen, ja u hoort het goed, 1,2 miljoen dieren naar de slacht om als kiloknaller in het koelvak van de supermarkt te eindigen!

Gelukkig zijn er steeds meer mensen die zich daar niet bij neer wensen te leggen, zijn er steeds meer mensen die dit Mega zat zijn. Kijk maar om u heen!

Dit heeft naar onze mening verschillende oorzaken. Zo keren steeds meer consumenten zich af van een product waar heel veel negatieve aspecten aan kleven. Ik noem de al geschetste dier-onterende situatie binnen de bio-industrie maar ook de talloze hormoon en antibiotica-affaires en de immer verslechterende wereldvoedselsituatie – die in sterke mate versterkt wordt door de vleesconsumptie. En laat ik de recente vleesschandalen en stalbranden niet vergeten.

En wat te denken van de gevolgen voor ons milieu. Voor de productie van vlees en zuivel is immers heel veel landoppervlakte nodig. Zowel binnen onze eigen landsgrenzen als daarbuiten. Zo haalt onze veehouderij veel granen uit Frankrijk en soja uit Zuid-Amerika. Aangezien onze wereldbevolking groeit, rijker wordt en dus meer voedsel gaat vragen, is er steeds meer landbouwgrond nodig. Dit gaat vaak ten koste van de (tropische) oerwouden, graslanden en andere gebieden die belangrijk zijn voor de biodiversiteit. Bovendien gaat de landbouw als gevolg van de enorme CO2 uitstoot hand in hand met milieuvervuiling.

Een tweede probleem zijn dierziekten en het al even aangestipte antibioticagebruik. Veehouders hebben vaak antibiotica nodig om hun dieren gezond te houden én sneller te laten groeien. Mensen kunnen via contact met dieren of door het eten van vlees besmet raken met resistente bacteriën. Dokters kunnen deze patiënten vervolgens niet meer behandelen met dezelfde antibiotica omdat het medicijn bij mensen simpelweg niet meer aanslaat. Aangezien er niet veel nieuwe antibiotica wordt ontdekt, is deze trend extra bedreigend. Daarnaast kunnen dieren soms ziekten overdragen op de mens. Ik noem de Q-koorts en de gekke koeienziekte (BSE).

De landbouw moet kortom duurzamer. Hiervoor worden vanuit diverse hoeken verschillende oplossingen aangedragen. Sommigen zoeken het in verdere vergroting van de efficiëntie door nog meer intensivering, schaalvergroting en het inzetten van meer technologie, zoals het nog meer sleutelen aan genen bij gewassen of landbouwdieren. U begrijpt dat wij deze oplossing niet voorstaan.

Een al veel humanere en ethisch verantwoorde oplossing is inzetten op zorgvuldigheid: minder intensieve veehouderij met oog voor dierenwelzijn, het mijden van volksgezondheidsrisico’s en minder lokale milieuproblematiek. Een gevolg van zorgvuldiger produceren is vaak dat er meer land nodig is. Wij zitten daarom veel meer op de lijn van anders consumeren. Wat te denken van de consumptie van minder milieubelastend voedsel als vlees en zuivel. Hiervoor bestaan legio plantaardige alternatieven die veel minder milieubelastend zijn omdat ze simpelweg veel minder ruimte vragen. Ook kunnen we dan kiezen voor zorgvuldig geproduceerde producten.

Dat vereist bewustzijn. Van mij, van u hier aanwezig en van alles en iedereen op de wereld. Alleen op die manier is een omslag in denken mogelijk.

Maakt dit ons tot dromers? Eerder dit jaar sloot Marianne Thieme, fractieleider van De Partij voor de Dieren, een artikel af met deze wereldberoemde woorden: You may say that I’m a dreamer, but I’m not the Only one! Daar sluiten wij ons graag bij aan! We are not the Only One!

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mei 19, 2013 13:13

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3519_n.jpg
Cyrille van Bragt schreef:Mijn dochter Kiza stond gisteren voor duizend toehoorders op De Dam in Amsterdam, voor haar eerste openbare speech.

Op de bres voor de dieren.

Ze heeft de Megazat speech die ze gisteren voordroeg zelf geschreven. Jawel, een kind uit groep 6 heeft écht op vrijwillige basis zeven kantjes volgeschreven over dolfijnen, megastallen, haaienvinnen, de roosters waar de varkens op staan, het plaatselijke dierenasiel en haar eigen liefde voor dieren. Dat kon ze natuurlijk niet allemaal met ons delen. Focus is belangrijk ;-) dus hebben we samen de beste zinnen over kippen, varkens en koeien eruit gehaald en in een mooie volgorde gezet. Ze heeft er overigens anderhalf jaar geleden ook zelf voor gekozen om vegetariër te worden, ze was toen 9.

Volwassenen denken te vaak 'voor' in plaats van 'met' kinderen. Kinderen voelen, weten en kunnen veel meer dan 'we' denken. Geef ze de ruimte. Laat ze zijn wie ze zijn. En natuurlijk geef je ze als opvoeder(s) belangrijke dingen mee. Vanzelfsprekend. Maar we geven ze de ruimte om daarin zelf hun eigen keuzes te maken, want dat is de enige manier. We geven ze bijvoorbeeld mee hoe dat wat je doet, denkt én voelt de wereld om je heen kan beïnvloeden. We zijn hier niet alleen. We zijn samen verantwoordelijk, verbonden met alles en iedereen om ons heen. Dat heet BewustZijn. En ja, daar draag ik als opvoeder graag aan bij.

Die passie, het vuur, zit ook in mijn hart. Ik geloof in die kracht. In onderwijs. In kinderen. Ik geloof in verbondenheid & betrokkenheid. En BewustZijn hoort daarbij, het is onlosmakelijk met elkaar verbonden.

Ik ben trots op je. Goed gedaan Kiza, je hebt hard gewerkt. Vanuit het hart geschreven en voor al die mensen met bibbers in de knietjes voorgedragen.

Kus van mama.

dorus

Re: 2e Manifestatie We zijn het Mega zat!

Bericht door dorus » zo mei 19, 2013 15:38

TonyJello schreef:https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 3519_n.jpg
Cyrille van Bragt schreef:Mijn dochter Kiza stond gisteren voor duizend toehoorders op De Dam in Amsterdam, voor haar eerste openbare speech
Kus van mama.
staat die speech ook ergens op internet? en kunnen we Kiza ergens proficiat wensen?
Beter vijf minuten actie dan tien minuten medelijden.
www.thebrooke.org
www.brooke.nl

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mei 19, 2013 16:06

Ook deze speech heb ik nog niet gevonden.

Het is afwachten of het gefilmd is en of het ergens geplaatst wordt.

Je kunt het beste zelf het facebook van haar moeder in de gaten houden en daar kun je haar misschien proficiat wensen. (Als je zelf facebook hebt, tenminste...).

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo mei 19, 2013 16:41

Plaats reactie