ADC: Hondenblafactie tegen dierproeven. 9 mei

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

TonyJello
Leefwijze: veganist

Re: ADC: Hondenblafactie tegen dierproeven. 9 mei

Bericht door TonyJello » za apr 13, 2013 17:36

Hondenblafactie in Escharen!

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 9623_n.jpg

Op donderdag 9 mei, Hemelvaartsdag, organiseert ADC een ludieke actie met onze trouwe viervoeters in het dorpje Escharen. ADC heeft recent 6 beagles gered uit de hondenfokkerij van Jan Rutten in Escharen. Helaas zitten er in deze fokkerij nog veel meer beagles die gefokt worden voor dierproeven. Ook deze honden moeten vrij komen!

We verzamelen om 12.30 in Escharen. De exacte verzamelplek maken we binnenkort bekend.

We zullen een stille tocht door Escharen lopen met onze honden, spandoeken en folders. Er vinden toespraken plaats en de hondjes krijgen een mooi bordje om hun nek met de tekst 'Test niet op mijn vriendjes.'
We nodigen de pers uit om verslag te doen van onze actie.

Wil je mee met de gratis bus vanaf Amsterdam Sloterdijk? Meld je dan nu aan via: info@stopdierproeven.org. We verzamelen om 09.45 op het Piarcoplein, Amsterdam Sloterdijk.

Wil je mee met de gratis bus vanaf Nijmegen Centraal? Meld je dan nu aan via: info@stopdierproeven.org. We verzamelen om 11.30 voor het CS van Nijmegen.

Wil je mee komen vanuit België? Meld je dan nu aan via: info@stopdierproeven.org

Een aantal punten:

- neem alleen je hond mee als hij/zij dat ook prettig vindt.

- Je bent ook zonder hond van harte welkom.

- Er is geen treinstation in Escharen. Er is wel vervoer vanaf Nijmegen CS.

OPGELET ! Deze actie vervangt de hondenblafactie in Nijmegen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 15, 2013 10:07

Vanavond: unieke beelden op TV van de hondenbevrijdingsactie in Escharen!

Woensdagochtend 10 april werden 6 beagles gered uit een proefdierfokkerij in Escharen. De Anti Dierproeven Coalitie (ADC) heeft ingebroken om de honden te redden van dierproeven. De honden zijn ondergebracht bij warme gezinnen en mogen nu genieten van een leven in vrijheid.

De actie werd gefilmd door Tess Milne en het Veronica team en wordt vanavond om 22.40 uitgezonden in het programma Veronica's nachtwacht. In deze reportage zie je de heldenmoed van ADC om de beagles van dierproeven te redden ten kosten van hun eigen vrijheid.

De honden werden ondergebracht bij goede gezinnen en hebben nu een prettig leven.

Nu wil ik jou vragen om lid te worden van ADC. Voor 1 euro per maand steun je al de beagles. http://www.stopdierproeven.org/adc/index.php/steun-ons
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9783_n.jpg

Eef

Bericht door Eef » ma apr 15, 2013 20:07

Je was me voor :)
Ben benieuwd naar de beelden!

lani

Bericht door lani » ma apr 15, 2013 20:17

zal vast wel op internet komen te staan dus ik wacht daar wel op, sowieso om 22:40 lig ik al (of tenminste bijna) in bed =P ..

misschien dat ik ook maar lid/donateur word van ADC .. heb elke maand 8 euro om uit te geven :mrgreen: dus als het vanaf 1 euro al kan dan is dat mooi :oops: .. heb m'n greenpeace donatie van elke maand 5 euro naar elk half jaar 5 euro veranderd want wou beetje extra geld bewaren =/ .. ben al sinds kind donateur van greenpeace volgens mij xDD .. of najah .. eerst was het altijd op m'n moeders naam of geboortedatum iig .. ^_^''

TonyJello

Bericht door TonyJello » di apr 16, 2013 11:19

TonyJello

Bericht door TonyJello » do apr 18, 2013 14:43

Berichtje in het Noord-Hollands Dagblad
HEILOO - De vijf dierenactievoerders die vorige week zijn gearresteerd na diefstal van zes beagles uit een fokkerij in het Brabantse Escharen, zijn weer vrij.

Ze hebben een dagvaarding meegekregen. Ze moeten zich op 16 juli verantwoorden voor de rechter in Den Bosch.

Onder hen is de 35-jarige Robert Molenaar uit Heiloo. Hij is net als de andere voer lid van de Anti Dierenproeven Coalitie.

Volgens de ADC fokt het bedrijf in Escheren beagles voor dierproeven. Robert Molenaar meldt dat de Escheerse fokker nog ’40 tot 80 beagles’ heeft die uiteindelijk voor dierproeven zullen worden gebruikt. Op 9 mei, hemelvaartsdag, houden de dierenactivisten van de ADC een demonstratie bij de fokker.
Ga mee!

lani

Bericht door lani » do apr 18, 2013 14:48

ik heb er wel zin in ^__^ .. op facebook staat nu ook zo'n flyer die ga ik hier rond verspreiden =P ..

TonyJello

Bericht door TonyJello » do apr 18, 2013 14:53

lani schreef:ik heb er wel zin in ^__^ .. op facebook staat nu ook zo'n flyer die ga ik hier rond verspreiden =P ..
:good: In Graven/Escharen?

lani

Bericht door lani » do apr 18, 2013 15:09

beide denk ik ^^

TonyJello

Bericht door TonyJello » do apr 18, 2013 15:59

Heel goed! :) ADC vrijwilliger!

lani

Bericht door lani » do apr 18, 2013 16:03

yeah! =D

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo mei 01, 2013 15:10

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 5406_n.jpg
Op donderdag 9 mei, Hemelvaartsdag, organiseert ADC een ludieke actie met onze trouwe viervoeters in het dorpje Escharen. ADC heeft recent 6 beagles gered uit de hondenfokkerij van Jan Rutten in Escharen. Helaas zitten er in deze fokkerij nog veel meer beagles die gefokt worden voor dierproeven. Ook deze honden moeten vrij komen!

We verzamelen om 12.30 in Escharen. De exacte verzamelplek maken we binnenkort bekend.

We zullen een stille tocht door Escharen lopen met onze honden, spandoeken en folders. Er vinden toespraken plaats en de hondjes krijgen een mooi bordje om hun nek met de tekst 'Test niet op mijn vriendjes.'
We nodigen de pers uit om verslag te doen van onze actie.

Wil je mee met de gratis bus vanaf Amsterdam Sloterdijk? Meld je dan nu aan via: info@stopdierproeven.org. We verzamelen om 09.00 op het Piarcoplein, Amsterdam Sloterdijk.

Wil je mee met de gratis bus vanaf Nijmegen Centraal? Meld je dan nu aan via: info@stopdierproeven.org. We verzamelen om 11.30 voor het CS van Nijmegen.

Wil je mee komen vanuit België? Meld je dan nu aan via: info@stopdierproeven.org

Een aantal punten:

- neem alleen je hond mee als hij/zij dat ook prettig vindt.

- Je bent ook zonder hond van harte welkom.

- Er is geen treinstation in Escharen. Er is wel vervoer vanaf Nijmegen CS.

OPGELET ! Deze actie vervangt de hondenblafactie in Nijmegen.
Laatst gewijzigd door TonyJello op za mei 04, 2013 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » za mei 04, 2013 10:39

Ik overweeg, maar ik denk niet dat ik kan gaan zonder oordoppen.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » za mei 04, 2013 19:06

Oordoppen zijn altijd verstandig om bij je te hebben.

Tijdens de wandeling zal er geen herrie zijn. De toespraak gaat waarschijnlijk door een megafoon, maar met zoveel mensen aanwezig hoef je daar niet dichtbij te staan.

Ik hoop dat je komt!

Video van de voorbereiding op de beaglebevrijdingsactie.

Video van de actie in Escharen.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di mei 07, 2013 13:50

http://www.stopdierproeven.org/adc/imag ... ogo_01.png
Donderdagmiddag 9 mei lopen 100 activisten van de Anti Dierproeven Coalitie(ADC) en 50 honden een tocht met als titel 'hondenblafactie' in het dorpje Escharen, ten zuiden van Grave in Noord-Brabant. ADC protesteert tegen dierproeven op honden.

Robert Molenaar:

'We hebben eerder 6 honden kunnen redden uit de hondenfokkerij van Jan Rutten. De puppies van 8 weken oud waren zo blij met de aandacht. Ze gaven likjes en kwispelden terwijl ik ze over het hek tilde. De gedachte dat er nog zo veel meer beagles zitten die gebruikt gaan worden voor experimenten laat mij niet meer los. ADC is bereid om alle honden op te vangen. We willen een einde aan het fokken van honden voor dierproeven!'

http://www.stopdierproeven.org/adc/imag ... e-kooi.jpg

Een bonte optocht van dierenvrienden met spandoeken en protestborden, honden met bordjes om hun nek met de tekst 'test niet op mijn vriendjes', trekt op Hemelvaartsdag door de straten van Escharen. Om 12:30 wordt er verzameld op het Burgemeester de Bourbonplein. Om 13:00 zal de optocht van start gaan.

De vijf activisten die de honden hebben meegenomen moeten 16 juli voor de politierechter in Den Bosch verschijnen. 'Het is aan de rechter om te beslissen of een hond een levend wezen is met een eigen waarde, of dat het een gebruiksvoorwerp is dat dient als testobject voor dierproeven.' Zij zullen op 9 mei voorop lopen in de stoet.

Steun onze campagne voor de vrijheid van de beagles, dat kan al vanaf 1 euro per maand.

Omdat dieren geen gebruiksvoorwerpen zijn!

Stichting Anti Dierproeven Coalitie

TonyJello

Klik op de foto

Bericht door TonyJello » wo mei 08, 2013 17:03

Ananas

Bericht door Ananas » wo mei 08, 2013 19:33

lani schreef:zal vast wel op internet komen te staan dus ik wacht daar wel op, sowieso om 22:40 lig ik al (of tenminste bijna) in bed =P ..

misschien dat ik ook maar lid/donateur word van ADC .. heb elke maand 8 euro om uit te geven :mrgreen: dus als het vanaf 1 euro al kan dan is dat mooi :oops: .. heb m'n greenpeace donatie van elke maand 5 euro naar elk half jaar 5 euro veranderd want wou beetje extra geld bewaren =/ .. ben al sinds kind donateur van greenpeace volgens mij xDD .. of najah .. eerst was het altijd op m'n moeders naam of geboortedatum iig .. ^_^''
Ik zou sowieso donaties aan GreenPeace stop zetten en het aan een vereniging geven die voor dieren opkomt (NVV, ADC, Bite Back, Black Fish, Sea Shepherd, Stichting Melief, Koeienrusthuis de Leemweg...). GreenPeace is bij iedereen al bekend, ze krijgen al zoveel donaties etc. Denk dat je een veel groter verschil maakt door één van de genoemde, veelal nog kleine, stichtingen te steunen, al is het maar met 5 euro per jaar :)
Laatst gewijzigd door Ananas op do mei 09, 2013 7:45, 1 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mei 09, 2013 6:26

lani

Bericht door lani » do mei 09, 2013 15:56

Ananas schreef:Ik zou sowieso donaties aan GreenPeace stop zetten en het aan een vereniging geven die voor dieren opkomt (NVV, ADC, Bite Back, Black Fish, Sea Shepherd, Stichting Melief, Koeienrusthuis de Leemweg...). GreenPeace is bij iedereen al bekend, ze krijgen al zoveel donaties etc. Denk dat je een veel groter verschil maakt door één van de genoemde, veelal nog kleine, stichtingen te steunen, al is het maar met 5 euro per jaar :)
toevallig hadden David en ik het er toen straks over haha ^^ want we waren vandaag bij de actie en daar wou ik wel m'n donatie geven voor elke maand 1 euro ofzoiets maar omdat ik niet zoveel geld heb is dat lastig voor mij, ja zelfs die ene euro haha xD .. ik heb elke maand 8 euro en geef 5 euro aan greenpeace .. maar heb het nu volgens mij omgezet naar elk half jaar, moet nog ff keertje bellen ofzo om het helemaal stop te zetten want ze krijgen inderdaad meer dan genoeg .. en kleinere organisaties hebben het veel harder nodig =) ..

dan geef ik het het liefste aan ADC want daarvan weet ik dat het goed terecht komt :D

on-topic:

http://www.mooilandvancuijk.nl/Images/S ... e78485.jpg

Hondenblafactie Verliep Rustig - Mooi Land van Cuijk Artikel

het staat al online, meerdere foto's zullen vast snel volgen via TonyJello ^_^ .. en ze zullen vast vanavond wel allemaal op facebook te vinden zijn =D ..

het heeft mij iig heel veel nieuwe kracht gegeven ^_^ ..

Thanks to everyone today <3 :mrgreen:

Plaats reactie