Petitie voor verantwoord bijtincidentenbeleid

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Petitie voor verantwoord bijtincidentenbeleid

Bericht door Renee1137 » wo mar 13, 2013 17:26

Martin Gaus is een petitie gestart omdat een groot deel van de honden, die in beslag wordt genomen na een bijtincident, volgens hem ten onrechte wordt afgemaakt. De honden worden eerst maandenlang in isolatie opgesloten, en dat heeft logischerwijs zo'n psychische impact dat ze vervolgens niet door de risico-assessment heenkomen en als gevaarlijk bestempeld worden. Dit met de dood tot gevolg.

Volgens Gaus kan dit ook een prima opgevoede hond makkelijk overkomen; een bijtincident kan altijd (per ongeluk of door uitlokking, escalatie) gebeuren.

http://verantwoordbijtincidentenbeleid.nl/
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Yamcha

Re: Petitie voor verantwoord bijtincidentenbeleid

Bericht door Yamcha » zo apr 07, 2013 17:59

Het gaat lang niet altijd om ernstige incidenten en zeker niet alleen om honden met gestoord gedrag. Juist de 'gewone' huishonden zijn de dupe. Zoals de hond die een omhoog gehouden voetbal van een kind wilde afpakken en ervan beticht werd het kind te willen bijten. Of de hond die de eigenaar van de andere hond beet toen deze de twee vechtersbazen wilde scheiden. Zelfs de hond die thuis zijn eigenaar beet toen deze hem dwong zijn bot af te geven werd in beslag genomen. Maandenlang, soms zelfs langer dan een jaar, zitten zulke honden alleen in een hok langzaam gek te worden. Wetenschappers erkennen die problemathiek maar testen die honden die bol staan van de stress toch. Het testresultaat valt dan vaak negatief uit zodat een euthanasieadvies volgt. Zoiets kan vrijwel iedere hond overkomen.
Ook uw hond als het een keer tegen zit.

Het is echt vreselijk....... ik ga tekenen!

Kijk alsjeblieft het filmpje.
De testen zijn om te huilen, echt élke normale hond zou zelfs uitvallen.....

Om een heel zielige reden worden honden in beslag genomen, geïsoleerd, de honden hebben geen contact met wie dan ook, eigenaar hoort niets, en als je hond tijdens de test 'faalt' krijg je alleen een briefje thuis dat hij is afgemaakt :cry:

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo apr 07, 2013 18:09

Getekend en op facebook gezet.

Yamcha

Bericht door Yamcha » zo apr 07, 2013 18:20

Ik heb het ook gedeeld, met link.

Dank je wel, TonyJello!

Kitsune

Bericht door Kitsune » wo jan 08, 2014 10:57

Getekend!
Tja, triest maar de meeste mensen zijn te dom om gedrag van honden te begrijpen (of doen er gewoon geen moeite voor). Dagelijks wordt ik met dat soort honden eigenaren geconfronteerd....En inderdaad de hond is er weer de dupe van, terwijl allang bekend is dat het in 99% van de gevallen NIET aan de hond ligt.

Als ze ooit "mijn" hond in beslag willen nemen dan zullen ze toch eerst mij moeten uitschakelen....no way dat ik m'n hond dat vrijwillig laat ondergaan ongeacht wat ie gedaan heeft!

sillygirl

Bericht door sillygirl » wo jan 08, 2014 11:13

Dan zie je toch dat ook bij het houden van huisdieren mensen altijd zo uitgaan van hun eigen verlangens, wat zij leuk vinden en hoe ze het willen en niet serieus nadenken over het dier, en diens behoeften en hoe die functioneert.
ik heb als kind een konijn gehad en dat was helemaal niet leuk, het beestje raakte bang van mij en was daardoor nooit meer handelbaar (en waarschijnlijk ook niet erg gelukkig, hoewel ze wel in een rennetje zat in de tuin). Later heb ik meer over verschillende huisdieren gelezen en ontdekt dat konijnen best wel een 'lastige' handleiding hebben, en zeker niet zomaar geschikt zijn voor kinderen of om op te pakken en knuffelen zoals mensen willen doen. Niet elk dier kan zich zo makkelijk aan de mens aanpassen als een hond...en ja ook een hond kun je verpesten. :?

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » wo jan 08, 2014 13:10

Dankjewel voor het delen Renee!!

Getekend!

Treffende reactie op de website: --> "er zijn meer valse mensen dan honden" <--

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » do jan 09, 2014 14:14

Zojuist gedeeld op Facebook. Roep dit al jaren. Fijn dat het wat meer aandacht krijgt vanuit serieuze hoek. Martin Gaus heeft ons geholpen bij de training van onze eerste Whippet. Opmerkelijke man, inspirerend.

Plaats reactie