Interessante crowdfundingsacties

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Interessante crowdfundingsacties

Bericht door Renee1137 » za apr 06, 2013 17:03

Hallo, weten jullie allemaal wat crowdfunding is? Het is als je een specifiek project (bijv. de ontwikkeling van een product) laat financiëren door heel veel mensen die een klein beetje geven. En als donateur krijg je vaak ook goodies als je boven een bepaald bedrag doneert. En er zijn heel veel crowdfunders die gericht zijn op het verbeteren van de wereld. Dus ik dacht, ik open hier een topic, voor het geval jullie ook interessante acties tegenkomen!

Mijn eerste inbreng is deze, je bent het idee wellicht al tegengekomen want het wordt veel geshared op de social media op het ogenblik. Boyan Slat, een Delftse student van 19 jaar jong, wil de drijvende plasticvelden in de oceanen opruimen, en wel op zo'n manier, dat het géén miljoenen gaat kosten. Hij legt zijn idee uit in een TED-lezing die je ook in de onderstaande link kunt vinden. Nu zoekt hij crowdfunders om een onderzoek te financieren, om de haalbaarheid van dit idee te gaan testen. Ze zoeken overigens ook nog mensen die met hun kennis kunnen bijdragen. Ik vind het echt een super-inspirerend idee.

http://www.indiegogo.com/projects/the-o ... lity-study
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Renee1137

Re: Interessante crowdfundingsacties

Bericht door Renee1137 » za apr 06, 2013 17:06

En deze crowdfundingsite (klein maar fijn) is specifiek gericht op het 'redden van de planeet' :P

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo apr 07, 2013 17:01

Opstart van een vegan schoenenmaker op Kickstarter (je moet wel een creditcard hebben in dit geval):
http://www.kickstarter.com/projects/426 ... n?ref=live

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo apr 07, 2013 17:45

Renee1137 schreef:...Mijn eerste inbreng is deze, je bent het idee wellicht al tegengekomen want het wordt veel geshared op de social media op het ogenblik. Boyan Slat, een Delftse student van 19 jaar jong, wil de drijvende plasticvelden in de oceanen opruimen, en wel op zo'n manier, dat het géén miljoenen gaat kosten. Hij legt zijn idee uit in een TED-lezing die je ook in de onderstaande link kunt vinden. Nu zoekt hij crowdfunders om een onderzoek te financieren, om de haalbaarheid van dit idee te gaan testen. Ze zoeken overigens ook nog mensen die met hun kennis kunnen bijdragen. Ik vind het echt een super-inspirerend idee.

http://www.indiegogo.com/projects/the-o ... lity-study
Wat super goed! (y)

Plaats reactie