Walk4Dogs Sponsortocht zwerfhonden Boekarest

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Walk4Dogs Sponsortocht zwerfhonden Boekarest

Bericht door TonyJello » wo apr 17, 2013 13:06

Walk4dogs
Wandelen voor noodlijdende honden

http://www.tweedehandshondenrolstoel.nl ... k4dogs.gif

Noud en Birgitta gaan op 9 augustus 2013 De Dodentocht (100 km) in Bornem, België lopen voor een zwerfhonden castratie project in Boekarest van de stichting Animal Spay/Neuter International in Roemenië.

http://www.animalsni.org/templates/syst ... nilogo.gif

Zwerfhonden hebben een ellendig bestaan in Roemenië. Ze worden geschopt, geslagen, lijden honger en dorst en moeten extreme winters en zomers zien te overleven. De enige manier om het zwerfhondenprobleem op te lossen is om zwerfhonden te castreren. Een vruchtbare teef kan namelijk op 6 jaar tijd voor 67.000 nakomelingen zorgen.
Met uw donatie voorkomen we dat deze honden niet geboren hoeven te worden en hun een ellendig leven bespaard blijft.

Geef een donatie voor een castratie en sponsor Noud en Birgitta!

http://www.hondenenpuppies.nl/wp-conten ... e-loop.jpg http://6.media.hyves-static.net/1482729 ... 29829.jpeg

Meer info op http://www.walk4dogs.nl

Donaties kunt u overmaken naar Stichting Duurzaam Verder o.v.v. Walk4Dogs
en uw naam.
IBAN: NL30 TRIO 0212 4999 20
BIC: TRIONL2U
Triodos bank: 21.24.99.920.

Help de zwerfhonden en steun http://www.walk4dogs.nl

lani

Re: Walk4Dogs Sponsortocht zwerfhonden Boekarest

Bericht door lani » wo apr 17, 2013 13:16

kunnen anderen ook mee lopen? :O

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo apr 17, 2013 13:24

Misschien wel. Je zou het kunnen vragen in een mail, maar 100 km is een giganstische slijtageslag, hoor! Daar moet je heel lang voor trainen.

lani

Bericht door lani » wo apr 17, 2013 13:27

mja ik heb geen idee wat ik me daar bij voor moet stellen xD .. zal voor mij sowieso te veel zijn op het moment haha =P .. heb niet echt een geweldige conditie ofzo :oops:

Mystique

Bericht door Mystique » wo apr 17, 2013 14:15

Ik vind het een beetje jammer dat castratie als enige oplossing wordt gegeven. Nu worden de dieren 'gestraft' voor de houding van mensen...
Ik ben niet zo van de medische ingrepen, zowel bij menselijke als niet menselijke dieren.
Ik heb mijn konijnen ook nooit laten inenten, waarvan er eentje al jaren buiten zit en ze zijn kerngezond.

En ook castratie vind ik vreselijk. Het lijkt mij sowieso dweilen met de kraan open, want er zullen vast niet meer zwerfhonden komen van alleen de zwerfhonden zelf. Hoe controleer je dat je alle honden gehad hebt? En wat als er mensen zijn die hun hond op straat zetten en zij niet gecastreerd zijn?

Nogmaals. Ik vind het een vervelende (met name voor de dieren zelf) manier van 'oplossen'.

TonyJello

Bericht door TonyJello » wo apr 17, 2013 17:01

Hoe zou jij het dan willen oplossen?

lani

Bericht door lani » wo apr 17, 2013 18:01

mja precies .. ik vind het ook geen 'goede' beslissing maar als er niets beters is .. tis niet echt een makkelijke keuze denk ik .. the lesser of two evils maybe? :3

Mystique

Bericht door Mystique » wo apr 17, 2013 18:58

Door bij de mensen aan de deur langs te gaan en ze ermee te confronteren of gewoon erover te praten en een verbod in te voeren op het fokken van dieren. Wanneer men een huisdier wilt nemen, dan neemt het maar eentje van de straat of uit een asiel.

Nu wordt het probleem zo gelegd alsof het een probleem is dat de dieren veroorzaken, maar het is toch echt begonnen bij de mensen. Laten die maar een keertje verantwoordelijkheid nemen...

En als ze dan toch stiekem een dier fokken of kopen van een fokker dan gewoon die persoon castreren, daar ben ik dan wel voor. :mrgreen:

lani

Bericht door lani » wo apr 17, 2013 21:38

is het dan niet beter om beide te doen? om zo er voor te zorgen dat er in de directe toekomst een groter probleem niet zal voordoen én mensen beter worden ingelicht en zo op die manier kunnen mensen er ook beter aan werken en dus op langere termijn zal er ook geen vervelende dingen meer zijn? :3 .. volgens mij schrijf ik erg verwarrend >_> .. de fokker castreren ben ik niet voor, want dat helpt niet =P .. sowieso mensen straffen ben ik bijna nooit voor, haast nooit, zou eerder willen dat mensen geholpen worden, de juiste informatie krijgen .. al is dat in deze maatschappij niet zo makkelijk .. iedereen wilt zien dat er iemand word gestraft, iedereen wilt wraak en acties, eye for an eye, justice!!! etc etc .. maar ik zal niet door gaan anders schrijf ik straks een uur lang aan tekst >_>

Mystique

Bericht door Mystique » do apr 18, 2013 10:13

lani schreef:de fokker castreren ben ik niet voor, want dat helpt niet =P .. sowieso mensen straffen ben ik bijna nooit voor, haast nooit, zou eerder willen dat mensen geholpen worden, de juiste informatie krijgen
Maar waarom moeten de honden er wel voor gestraft worden? Ik kan mij niet voorstellen dat het voor een hond helemaal niet erg is om op een operatietafel 'geholpen' te moeten worden, in een vreemde omgeving te moeten zijn, een spuit te moeten krijgen.
Lijkt mij toch wel een, op zijn minst, stressvolle situatie.

Dus ik vind het raar dat deze honden 'gestraft' moeten worden voor de domme acties van mensen...

En van dat castreren was uiteraard een grapje al vind ik het wel dat er net zo goed bij mensen een maximum mag worden ingesteld op hoeveel kinderen zij mogen nemen. Mensen fokken er ook maar op los en het interesseert ze ook niet dat de wereld overbevolkt raakt en er daardoor steeds meer natuurgebied moet worden ingenomen door huizen en wegen. En ondertussen maar klagen dat er wilde dieren in de tuin zitten, alsof het hún leefgebied is en niet van de dieren die er eerder waren.

Nee, er moet heel wat veranderen in de houding van de mensen zelf en dat verhelp je niet door honden te gaan lopen castreren, m.i...

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » do apr 18, 2013 13:57

Mystique schreef:
lani schreef:de fokker castreren ben ik niet voor, want dat helpt niet =P .. sowieso mensen straffen ben ik bijna nooit voor, haast nooit, zou eerder willen dat mensen geholpen worden, de juiste informatie krijgen
Maar waarom moeten de honden er wel voor gestraft worden? Ik kan mij niet voorstellen dat het voor een hond helemaal niet erg is om op een operatietafel 'geholpen' te moeten worden, in een vreemde omgeving te moeten zijn, een spuit te moeten krijgen.
Lijkt mij toch wel een, op zijn minst, stressvolle situatie.

Dus ik vind het raar dat deze honden 'gestraft' moeten worden voor de domme acties van mensen...

En van dat castreren was uiteraard een grapje al vind ik het wel dat er net zo goed bij mensen een maximum mag worden ingesteld op hoeveel kinderen zij mogen nemen. Mensen fokken er ook maar op los en het interesseert ze ook niet dat de wereld overbevolkt raakt en er daardoor steeds meer natuurgebied moet worden ingenomen door huizen en wegen. En ondertussen maar klagen dat er wilde dieren in de tuin zitten, alsof het hún leefgebied is en niet van de dieren die er eerder waren.

Nee, er moet heel wat veranderen in de houding van de mensen zelf en dat verhelp je niet door honden te gaan lopen castreren, m.i...
Dan moet je dat kindermaximum in Afrika en Azië invoeren.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » do apr 18, 2013 14:23

Info van Walk4Dogs
Walk4Dogs schreef:Iedereen die op vakantie gaat naar landen zoals Griekenland, Turkije, Spanje is al wel is geconfronteerd met zwerfhonden(leed).

Schrik niet maar wereldwijd zijn er zelfs 600 miljoen zwerfhonden!

Honden worden in sommige landen als vuil aangezien en worden ook zo behandeld. Ze worden vergiftigd, neergeslagen, doodgeschoten, mishandeld.

Echter is dit geen oplossing!
Het weghalen en doden van een groot deel van de honden zal uiteindelijk averechts werken, omdat de achtergebleven honden zich in rap tempo zullen vermenigvuldigen.

http://www.walk4dogs.nl/images/zwerfhon ... spayed.jpg

De bron van zwerfhonden(leed) is de mens!
De oplossing voor een probleem met een overschot aan honden is het vangen, steriliseren/castreren en weer terugzetten in het gebied. Door deze methode ontstaat er een steriele populatie die af zal nemen. Voorlichting speelt daarnaast een belangrijke rol.

Dierenartsen, overheden, dierenbeschermingsorganisaties en diverse andere instanties kunnen - en moeten misschien zelfs wel - hondeneigenaren aansporen hun honden te laten castreren of steriliseren. Door het promoten ven verantwoordelijk hondenbezit kan veel geld bespaard worden. Het doden van honden is inefficiënt en oneindig, waardoor deze methode zeer kostbaar is gebleken.

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mei 30, 2013 12:37

Birgitta schreef:
Lieve dierenvrienden,

Op 9 augustus 2013 gaan Noud en ik voor Walk4dogs 100 km (de Dodentocht in Bornem in België) lopen voor de zwerfhonden in Roemenië.

De tussenstand van Walk4dogs 2013 is op dit moment Euro 950,-. Dank je wel lieve sponsoren!

In Roemenië leven 3 miljoen zwerfhonden. Zwerfhonden hebben een ellendig bestaan, ze worden geschopt, geslagen, lijden honger en dorst en moeten extreme winters en zomers zien te overleven.

De opbrengst is voor de stichting Animal Spay/Neuter International in Roemenië. Zij gaan dit jaar in Boekarest een castratie marathon organiseren met als doel om zoveel mogelijk honden te castreren.
Eén castratie kost ca euro 15,-

Éen vruchtbare teef kan op 6 jaar tijd voor 67.000 nakomelingen zorgen!
Castreren/steriliseren is de enige manier om zwerfhondenleed te voorkomen.

We willen zoveel mogelijk geld inzamelen, zodat we met jouw donatie kunnen voorkomen, dat deze honden geboren worden en hun hierdoor een ellendig leven bespaard blijft.

Geef een donatie voor een castratie en sponsor Noud en Birgitta.

Meer info op http://www.walk4dogs.nl

Donaties kan je overmaken naar Stichting Duurzaam Verder o.v.v. Walk4Dogs en je naam.
IBAN: NL30 TRIO 0212 4999 20
BIC: TRIONL2U
Triodos bank: 21.24.99.920.
PayPal: info@walk4dogs.nl

http://www.walk4dogs.nl

Plaats reactie