24 April Wereldproefdierdag ADC Actie Rotterdam

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

24 April Wereldproefdierdag ADC Actie Rotterdam

Bericht door TonyJello » do apr 18, 2013 16:36

ADC schreef:
https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hp ... 4217_n.jpg

ADC organiseert op Wereldproefdierendag, 24 april 2013, een wel heel bijzondere actie. Een spandoek van maar liefst 100 meter wordt ontrold in Rotterdam!

Het is een protest tegen de apenexperimenten die plaats vinden op de Erasmus Universiteit.

ADC-campagneleider Robert Molenaar: ' Mahatma Gandhi was een door iedereen gerespecteerd man met respect en liefde voor mens en dier. Een van zijn bekende citaten hebben wij op een spandoek van 100 meter lang geplaatst.

'Ik verafschuw dierproeven met mijn hele ziel; elke wetenschappelijke ontdekking die bevlekt is met onschuldig bloed is voor mij van geen enkel belang.'

In de Erasmus Universiteit worden tientallen apen gevangen gehouden. Het is onduidelijk hoe de apen erbij zitten. Zowel ADC als verscheidene journalisten hebben tevergeefs gevraagd om de apen te bezoeken. De apen worden tijdens de experimenten geinjecteerd met virussen en na afloop van het experiment afgemaakt. Dat hou je toch niet voor mogelijk?

Wil je meedoen? Geef je dan nu op:info@stopdierproeven.org

We verzamelen om 11.45 voor de ingang van het Erasmus MC aan de Westzeedijk 361 in Rotterdam. Om 12:00 zullen we het enorme spandoek ontrollen.
We zoeken ook 20 vrijwilligers die een apenpak willen dragen. We hebben voor de overige deelnemers rode overalls met achterop de tekst: against animal testing.

We hebben vervoer vanaf Antwerpen, Alkmaar, Haarlem, Amsterdam Sloterdijk, Den Haag. We proberen ook nog van andere locaties vervoer te regelen, bv. Nijmegen/Breda/Maastricht.
Link

http://www.stopdierproeven.org/adc/imag ... go-ADC.jpg

Onze successen

Actie-kalender

Steun ons

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 8423_n.jpg

MBVegan31

Re: 24 April Wereldproefdierdag ADC Actie Rotterdam

Bericht door MBVegan31 » do apr 18, 2013 21:08

Erg jammer, moet helaas gewoon werken en heb 's avonds een cursus van t werk. Ik had graag van de partij willen zijn..

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » zo apr 21, 2013 23:07

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 8423_n.jpg
''verandert''

(mensen kunnen daar commentaar op gaan leveren)
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 22, 2013 9:09

Goeie! (y)

En zou de zin niet moeten beginnen met: Wordt?

Ik denk dat ADC dit niet zelf heeft gemaakt, maar ik geef het door.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 22, 2013 10:00

Herhaling:
ADC schreef:
https://fbcdn-profile-a.akamaihd.net/hp ... 4217_n.jpg

ADC organiseert op Wereldproefdierendag, 24 april 2013, een wel heel bijzondere actie. Een spandoek van maar liefst 100 meter wordt ontrold in Rotterdam!

Het is een protest tegen de apenexperimenten die plaats vinden op de Erasmus Universiteit.

ADC-campagneleider Robert Molenaar: ' Mahatma Gandhi was een door iedereen gerespecteerd man met respect en liefde voor mens en dier. Een van zijn bekende citaten hebben wij op een spandoek van 100 meter lang geplaatst.

'Ik verafschuw dierproeven met mijn hele ziel; elke wetenschappelijke ontdekking die bevlekt is met onschuldig bloed is voor mij van geen enkel belang.'

In de Erasmus Universiteit worden tientallen apen gevangen gehouden. Het is onduidelijk hoe de apen erbij zitten. Zowel ADC als verscheidene journalisten hebben tevergeefs gevraagd om de apen te bezoeken. De apen worden tijdens de experimenten geinjecteerd met virussen en na afloop van het experiment afgemaakt. Dat hou je toch niet voor mogelijk?

Wil je meedoen? Geef je dan nu op:info@stopdierproeven.org

We verzamelen om 11.45 voor de ingang van het Erasmus MC aan de Westzeedijk 361 in Rotterdam. Om 12:00 zullen we het enorme spandoek ontrollen.
We zoeken ook 20 vrijwilligers die een apenpak willen dragen. We hebben voor de overige deelnemers rode overalls met achterop de tekst: against animal testing.

We hebben vervoer vanaf Antwerpen, Alkmaar, Haarlem, Amsterdam Sloterdijk, Den Haag. We proberen ook nog van andere locaties vervoer te regelen, bv. Nijmegen/Breda/Maastricht.
Link

http://www.stopdierproeven.org/adc/imag ... go-ADC.jpg

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » ma apr 22, 2013 11:11

TonyJello schreef:Goeie! (y)

En zou de zin niet moeten beginnen met: Wordt?

Ik denk dat ADC dit niet zelf heeft gemaakt, maar ik geef het door.
Ze weten het daar wel, maar volgens hen ging t om t principe niet om de taalfouten...
Ik vond het zelf ook een beetje vaag.. zulke taalfouten bij een professionele stichting...

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 22, 2013 13:40

Het is niet door ADC gemaakt en de maker wordt ingelicht.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 22, 2013 13:59

Belgische landelijke krant:

200 meter lang spandoek tegen leed van proefdieren

http://static1.hln.be/static/photo/2013 ... 754436.jpg
Naar aanleiding van Wereldproefdierendag overmorgen vraagt de Nederlandse Anti Dierproeven Coalitie (ADC) aandacht voor het lot van proefdieren. Honderd activisten ontrollen dan twee spandoeken van 100 meter lang voor het Erasmus MC, het academisch ziekenhuis van Rotterdam en het grootste proefdiercentrum van de Benelux.
"Mahatma Gandhi was een door iedereen gerespecteerd man met respect en liefde voor mens en dier. Een van zijn bekende citaten hebben wij op een spandoek van 100 meter lang geplaatst", zegt ADC-campagneleider Robert Molenaar in een persbericht. "Ik verafschuw dierproeven met mijn hele ziel; elke wetenschappelijke ontdekking die bevlekt is met onschuldig bloed is voor mij van geen enkel belang."

Experimenten
Volgens de organisatie voert het Erasmus MC veel virologische experimenten uit op Java-apen en andere dieren. "De aapjes krijgen hierbij eerst een temperatuursensor geïmplanteerd in hun buikholte. Na deze operatie worden ze opgesloten in een isolator en opzettelijk besmet met een schadelijk en potentieel dodelijk virus. Gedurende het onderzoek wordt er herhaaldelijk bloed afgetapt en worden ook meermaals de longen doorgespoeld. Na enkele dagen tot weken worden de aapjes afgemaakt en opengesneden voor verdere analyse."

Leed
"Het Erasmus MC heeft sinds 2000 al meer dan 750 apen gebruikt in experimenten," stelt de ADC. "Twee derde van de apen in het Erasmus MC lijden meer dan 'matig', bij een vierde is er zelfs sprake van ernstig leed." Volgens Ab Osterhaus, het hoofd van Afdeling Virologie van het ziekenhuis, hebben de proefdieren echter een goed leven: "Deze dieren hebben het niet anders dan wanneer je thuis een paar fretten hebt... of een kat. Die beesten hebben het gewoon goed," citeert de ADC de man. "Het is echter onduidelijk hoe de apen in het Erasmus MC gehuisvest worden", stelt de organisatie". "Journalisten van TV Rijnmond hebben ondanks de herhaaldelijke verzoeken geen rondleiding bij de apen gekregen."

Plaats reactie