Even Spar mailen

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Even Spar mailen

Bericht door Ananas » zo dec 15, 2013 10:39

In Oostenrijk heeft Spar sinds dit jaar een huismerk vegetarische/vegan producten: Spar Veggie. Daar vind je dus in de supermarkt vele soorten vegan broodbeleg, ijs, worst, burgers, en kant-en-klare maaltijden. (Zie volledig overzicht). Inmiddels zijn deze producten ook al verkrijgbaar bij Spar in Tsjechië, Slovenië en Kroatië, maar... nog niet in Nederland!

Het zou natuurlijk geweldig zijn als dat soort dingen ook hier verkrijgbaar zou zijn, het zou vegan eten voor veel mensen een stuk makkelijker & toegankelijker maken. Helaas liet Spar weten dat ze dit voorlopig nog niet van plan zijn... dus tijd om massaal te laten horen dat hier wel behoefte aan is!

Je kunt een mailtje naar Spar sturen, via het contactformulier stuurde ik dit:
Beste meneer/mevrouw,

Bij de Spar in Oostenrijk heb ik kennisgemaakt met de productlijn Spar Veggie, een innoverende lijn met vegetarische en veganistische producten. In Nederland zijn er weinig van deze producten verkrijgbaar, terwijl er steeds meer vraag naar is door het groeiende aantal vegans, vleesverlaters en mensen met ei- of zuivelintolerantie.

Het viel mij op dat de Spar Veggie producten ook al verkrijgbaar zijn in Tsjechië, Slovenië en Kroatië. Zijn er plannen om deze productlijn ook in de Nederlandse Spars te introduceren? Spar zou hiermee een gat in de markt opvullen en veel nieuwe klanten trekken.

Alvast bedankt,

Renee1137

Re: Even Spar mailen

Bericht door Renee1137 » zo dec 15, 2013 14:34

Cool idee! Gedaan!
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

vegamike

Bericht door vegamike » zo dec 15, 2013 17:20

Inderdaad een uitgebreide lijn! Heb ook meteen gemaild, ben benieuwd :wink:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma dec 16, 2013 10:04

Done :)

Ook even naar AH gemaild over het labelen van de vegan recepten op hun website.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Brchj

Bericht door Brchj » ma dec 16, 2013 12:16

Gaaf, en idd labeltjes vind ik ook wel ideaal.
Het valt mij wel op dat er steeds meer winkels, en dan met name 'doorsnee' supermarkten meer vegan gaan aanbieden!
De nieuwe diepvrieslijn vega/vegan bij de Aldi is ook echt groot, stuk of 6 nieuwe producten, alleen wel maar 2 vegan, maar dan nog :) Het valt me echt op dat daar een goede markt voor is, ik vind het heel slim dat Vivera bijvoorbeeld 100% plantaardig aanbiedt, die hebben echt een voorsprong op merken die alleen vega aanbieden, Quorn ofzo. In andere landen is het Quorn assortiment sowieso veel groter trouwens.

Anyway, ik dwaal compleet af :offtopic: Goed mailtje haha (y)
Lieve Nugget! <3
Clover

Ananas

Bericht door Ananas » di dec 17, 2013 22:13

En, wat voor reactie hebben jullie gekregen?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di dec 17, 2013 22:37

Dat de Veggie producten niet voor de Nederlandse markt zijn ontwikkeld en dat Spar in Nederland een kleine buurtsuper is, dus dat ze die producten hier niet kunnen verkopen.

Want vegans doen geen boodschappen bij buurtsupers en ze lusten geen Oost-Europese ijsjes en burgers? :lol: :shock: :roll:
Laatst gewijzigd door Martine op di dec 17, 2013 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » di dec 17, 2013 22:38

Ik kreeg dit:
Geachte,

Dank voor uw bericht dat we ook via de website van de Nederlandse Vereniging voor Veganisme hebben ontvangen.

Spar Veggie is een product van onze zusterorganisatie Spar Oostenrijk. Vanuit Oostenrijk worden tevens een aantal Oost Europese landen beleverd. We kennen deze bijzondere productlijn Spar Veggie met Vegetarische Spar producten, maar voeren dit niet. In Nederland heeft Spar buurtwinkels en een klein marktaandeel waardoor deze lijn op dit moment voor ons niet haalbaar is. Daarnaast is Spar Veggie niet voor de Nederlandse markt ontwikkeld.

Spar Nederland heeft wel een goed aantal Vegetarische producten in het assortiment maar niet specifiek benoemd als onderdeel van het huismerk. Zo voeren we al sinds lange tijd merken als Vivera en Valess. Ook verkopen we in onze winkels onder fabrikanten- of Sparmerk vergelijkbare vegetarische producten.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Spar servicebureau
Edit: oh, wat Martine zegt dus. :) Tja, had ook geen andere reactie verwacht, maar "niet voor de Nederlandse markt" is wel beetje een vaag argument inderdaad. Toch goed om te laten weten dat er meer vraag naar is, wie weet doen ze er in de toekomst iets mee...

Ananas

Bericht door Ananas » wo dec 18, 2013 8:57

Oh dat is wel al veel meer dan ik eerst kreeg:
Beste,

Hierbij reageer ik op uw vraag betreffende Spar Veggie.

Deze productlijn die u in Oostenrijk en Slovenië heeft gezien voeren wij niet.
We hebben geen Spar Vegetarische lijn en deze gaan wij op korte termijn ook nog niet opstarten.

Hopende hiermee uw vraag voldoende beantwoord te hebben.

Met vriendelijke groet,
Toch wel erg jammer... 'niet ontwikkeld voor de Nederlandse markt' -maar in Slovenië en Kroatië loopt het wel... Terwijl er hier toch meer potentie is, zou je denken.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » wo dec 18, 2013 11:25

Inderdaad jammer, maar ongetwijfeld zal er ergens de komende jaren zoiets ontwikkeld worden. Smaken verschillen per cultuur, land en zelfs per regio. Denk aan de vele internationale keukens die in ons land geintroduceerd zijn en zijn aangepast op Nederlandse smaakpappillen. Veel Nederlanders vinden Duits brood niet te eten en wat wij als Chinees eten beschouwen is eigenlijk Kantonees maar dan zoeter en met wat minder pit. Als Spar of een ander bedrijf een nieuwe productlijn wil introduceren dan willen ze zeker weten dat het bij de eerste poging een succes is. Overigens zullen andere supermarkten Spar voor zijn met dit soort productlijnen en bijhorend consumentenonderzoek.
Veganisme bewijst de redelijkheid temidden van waanzin.

vegamike

Bericht door vegamike » zo dec 22, 2013 16:20

Kreeg dezelfde reactie. Jammer de banmer!

Plaats reactie