H&M is gestopt met angora productie en verkoop!

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Sas
Leefwijze: veganist

H&M is gestopt met angora productie en verkoop!

Bericht door Sas » do jan 16, 2014 22:21

Je hebt er misschien al van gehoord: er zijn verschillende kledingwinkels die (nog) angora produkten verkopen. Zie voor meer info: https://www.partijvoordedieren.nl/depar ... -angorawol

Ik kreeg vandaag een e-mail van H&M dat ze zijn gestopt met de productie en verkoop !

Reactie van H&M:
H&M heeft besloten om de productie van angora artikelen permanent te beëindigen. Deze stop is onmiddellijk van kracht.

We hebben al enkele jaren nauw overleg met PETA en als verantwoordelijk bedrijf hebben we besloten om de productie van angora artikelen definitief te stoppen.

We hebben veel moeite gedaan om te waarborgen dat op de angora boerderijen van onze onder-leveranciers aan onze strikte voorwaarden wordt voldaan. Op 27 november jl. zijn we gestopt met de productie van angora artikelen en hebben we aanvullende inspecties uitgevoerd bij de boerderijen waar onze leveranciers hun angora wol inkopen. Deze angora boerderijen bevinden zich verder in de toeleveringsketen. Hierdoor kunnen we op dit moment niet garanderen dat onze Product Policy en de specifieke richtlijnen voor de levensomstandigheden van angora konijnen worden nageleefd.
Prima keuze van H&M ! (y)

Sas

Re: H&M is gestopt met angora productie en verkoop!

Bericht door Sas » za feb 01, 2014 12:48

Ik kwam vandaag in de Xenos, en zag handschoenen liggen. (wist niet eens dat ze die verkochten). Dus ik trok er eentje aan om te passen... zag ik ineens het label: ANGORA WOL. Meteen uitgedaan natuurlijk... verschrikkelijk dat ze dit nog durven te verkopen... die Angorakonijnen worden LEVEND geplukt voor een paar handschoenen. Bah! wat een misselijke wereld is dit toch!

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » za feb 01, 2014 22:01

Yup, die heb ik ook in m'n handen gehad, vond het ook schokkend. Heb een ander paar zonder wol gekocht.

Waarvan ik inmiddels de helft verloren ben in het bos, dus de andere handschoen maar weg heb gegooid, dus nu weer handschoenloos ;)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo feb 02, 2014 0:22

Vandaag in Duitsland in een H&M nog steeds een angora truitje in mijn handen gehad :x
De verkoop is dus niet direct gestopt.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma feb 03, 2014 21:47

Dani schreef:Vandaag in Duitsland in een H&M nog steeds een angora truitje in mijn handen gehad :x
De verkoop is dus niet direct gestopt.
Ze wilde toch stoppen met de inkoop van de angora wol? Dus misschien is dit nog van de oude lading?
Treat others how you would like to be treated.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma feb 03, 2014 21:48

Ik dacht aan de titel van dit topic te lezen dat ze ook stoppen met verkoop. Vandaar :wink:
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Framboos

Bericht door Framboos » di feb 04, 2014 19:23

Ik heb eigenlijk liever dat ze dat wat ze nog hebben gewoon verkopen ipv wegdoen; anders trekken ze weer een stel schapen tevoorschijn om vervangende producten te produceren.

Plaats reactie