Enquête over eetgewoonten

Plaats hier uw aankondigingen voor demonstraties, markten, optochten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Ananas
Leefwijze: veganist

Enquête over eetgewoonten

Bericht door Ananas » do feb 06, 2014 9:18

Voor een nieuw project willen we inventariseren hoe mensen tegenover tofu staan. Vooral van mensen die nu nog niet zo vaak tofu eten zijn we benieuwd naar hun beweegredenen, we hopen dat vooral omnivoren deze vragenlijst zullen invullen. Veggies en vega's staan immers vaak al een stuk positiever tegenover tofu ;-)

Kunnen jullie deze enquête verspreiden in jullie netwerk? Alvast dank!

http://bit.ly/LSsusS

Martine
Moderator

Re: Enquête over eetgewoonten

Bericht door Martine » do feb 06, 2014 11:39

Ik heb het gedeeld, zowel op mijn persoonlijke pagina als op die van Vegetus. Ik kreeg meteen vragen over wie de enquete gemaakt heeft en wat er met de gegevens gaat gebeuren. Misschien handig om dat er even bij te zetten, al snap ik dat je niet te veel extra informatie wilt weggeven.

Toen ik hem zelf invulde en op 'verzenden' klikte was het voor mij niet duidelijk of het echt verzonden was. Misschien kun je een bevestigingsbericht toevoegen. 'Dankuwel voor het invullen' o.i.d.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Ananas

Bericht door Ananas » do feb 06, 2014 15:04

Dank voor je feedback! Ik heb nu dit erboven gezet:
Wij zijn vier studenten van de Future Food Academy en werken hiervoor aan een project rondom tofu. Daarvoor willen we graag weten wat mensen wel en niet aanspreekt hierover. We horen graag je mening middels deze enquête!
Maar dat van dat verzenden snap ik eigenlijk niet... ik had juist een mooie afsluiter geschreven die mensen zouden moeten zien na verzenden. Ik ga nog even puzzelen met google!

En dankjewel voor het delen :)

Banaan

Bericht door Banaan » za feb 15, 2014 23:02

Ingevuld namens m'n vriend die wel gewoon (biologisch) alleseter is. - die nogal korte droge antwoorden gaf. Bij hoevaak ie vlees at alleen 1x p/w ingevuld terwijl dat eerder 1 a 2x per maand is (maar ook geen 0 dus)
Succes met je onderzoek!

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » zo feb 16, 2014 14:33

Ik zie het nu pas staan. Ben je er al klaar mee of wil je nog graag meer reacties? Dan wil ik hem wel proberen te verspreiden.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » ma feb 17, 2014 20:01

M'n vriend heeft hem ingevuld net voor je :)

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » do feb 20, 2014 9:21

Ik heb hem ingevuld, alhoewel ik niet zo positief tegenover tofu sta :wink:

sillygirl

Bericht door sillygirl » do feb 20, 2014 9:27

Leuke enquete, alleen ik mis 1 dingetje: namelijk wat er met de info gedaan wordt, in hoeverre het anoniem verwerkt wordt e.d. Waarschijnlijk spreekt het voor zich en hebben jullie het daarom niet vermeld, maar het is toch wel belangrijk. Ik wil hem graag delen op FB maar ik weet nu al dat daar dan mensen over gaan zeuren :lol:

Oh en ander dingetje, maar de enquete gaat er wel erg vanuit dat je direct weet wat tofu is en dat je weet of je dit lekker vindt (er is geen 'weet niet/neutraal' antwoord). Ik kan me voorstellen dat dat niet voor alle omni's opgaat, helaas. de meesten die ik ken hebben zelfs nog nooit één Vivera product geprobeerd totdat ze het voor mij kochten. :roll: Laat staan dat rare witte spul waar je zelf nog iets mee moet doen. Of ze kennen het alleen als tahoe (oudere generatie geloof ik).

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » do feb 20, 2014 9:53

Je hoeft nergens je naam te vermelden, dus lijkt me toch vrij anoniem (y)

sillygirl

Bericht door sillygirl » do feb 20, 2014 9:55

nou ja, dat is waar, maar ik ken deze software niet maar als ik zelf surveys op internet deed kreeg ik daar keurig de tijd van invullen en het IP adres bij :P

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » do feb 20, 2014 10:05

Als je na het invullen de antwoorden van anderen te zien krijgt, vind ik het niet heel anoniem meer.

sillygirl

Bericht door sillygirl » do feb 20, 2014 10:08

Ja, krijg nou wat! Daar kwam ik ook net achter. Als je daar persoonlijke info hebt ingevuld is dat niet handig. maar hopelijk beperken de meesten zich tot korte antwoorden over tofu en niet over zichzelf

Ananas

Bericht door Ananas » vr feb 21, 2014 6:06

Sorry, doordat mijn computer stuk is kom ik hier niet zo vaak meer, het leest wat onhandig vanaf de telefoon. Erhm, begrijp ik nou goed dat je na het invullen alle resultaten te zien krijgt? Dat vind ik heel raar... Heb ik nog nooit meegemaakt met google :S niemand had dit verder aangegeven... Vervelend zeg :s

Hoe dan ook, gelukkig had ik de enquête vlak voor het koffie-accident met mijn laptop al geanalyseerd (en in dropbox opgeslagen :)). Dus invullen is niet langer nodig! Ik zal kijken of ik hem offline kan halen. Het is idd niet de beste enquête ever. Ik ben nog in opleiding daarvoor ;-) maar bedankt voor de tips. Is soms lastig je in te leven in omnivoren na zo lange tijd vegan te zijn.

Er kwam overigens uit, globaal genomen, dat mensen die niet weten wat ze met tofu moeten en het nu nooit eten, er ook geen behoefte aan hebben om het vaker te eten of lekkere recepten ermee te leren. Wat de boer niet kent... Onder veggies & vega's was die behoefte ongeveer 50/50 verdeeld.

Het was slechts een klein inventariserend onderzoek. Op 1 april zullen jullie zien waarvoor we ons verdiepen in tofu. Wordt supervet :D

Plaats reactie