Zwarte bonen spaghetti

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Pindaprak
Leefwijze: veganist

Zwarte bonen spaghetti

Bericht door Pindaprak » za jan 02, 2016 22:08

Ik ben opzoek naar spaghetti gemaakt van zwarte bonen. Iemand enig idee waar ik dit kan kopen? Ik zou het onwijs graag hebben, omdat het bijna 50 gram eiwit per 100 gram bevat en dus mijn sportgerichte voedingsschema flink zou kunnen pimpen :-D

ChewChili

Re: Zwarte bonen spaghetti

Bericht door ChewChili » zo jan 03, 2016 10:09

Zelf eet ik geregeld deze: http://www.bodyenfitshop.nl/food/pasta- ... h-protein/

Volgens mij voldoet dit wel aan je eisen :)

Pindaprak

Bericht door Pindaprak » zo jan 03, 2016 13:49

Ja, dat is inderdaad precies wat ik zoek. Enig idee of dat ook in de supermarkt of misschien een toko te koop is? Ik woon nog thuis en ik denk niet dat mijn ouders voedingsmiddelen online willen kopen.
Hoe smaakt het trouwens? Proef je de smaak van de bonen heel erg?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » zo jan 03, 2016 16:20

Ik ben helemaal fan van die zwarte sojabonen noodles. Er is ook een witte variant van en groene variant die wat breder is, meer zoals linguine. Ik vind ze erg lekker. Ze hebben een iets stevigere beet dan tarwepasta en de smaak is wat aardser, maar dat vind ik prima. Ik koop ze bij Ekoplaza of bij Deen supermarkten. Misschien hebben andere supermarkten ze ook wel. https://gewoonvegan.nl/soja-noodles/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

ChewChili

Bericht door ChewChili » di jan 05, 2016 15:55

In Nederland heb ik deze spaghetti nog nooit in een winkel gezien. Nou ben ik ook niet in alle winkels geweest, dus daar zal het ook wel aan liggen ;) De grootste kans om spaghetti van zwarte bonen in het assortiment te hebben, geef ik de BioMarkt aan de Weteringschans in Amsterdam. Ik weet niet of die locatie handig voor je is, maar je kunt het in elk geval mooi combineren met een bezoekje aan het Rijksmuseum.

Wat betreft de smaak, kan ik je vertellen dat deze niet heel uitgesproken is. Dat heeft als voordeel dat je er alle kanten mee op kunt, nu je zowel Aziatische als Italiaanse gerechten ermee kunt maken.

Pindaprak

Bericht door Pindaprak » di jan 05, 2016 17:48

Vanmiddag bij een toko wezen kijken: 20 soorten noedels, geen soja noedels. Toen ging ik maar naar de zaailing (een soort alternatieve winkel met veel bio producten) en het eerste wat ik zie zijn drie verschillende soorten soja noedels! Ik ben blij :-D

Paolo_K
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Paolo_K » do aug 17, 2017 8:38

Hoi,

Je koopt de spaghetti op Holland en Barret. De vroegere tuinen. Makkelijk te bestellen online, veel aanbiedingen ook en regelmatig 50% korting en/of geen verzendkosten.
Kijk zelf maar eens.
Succes.

Plaats reactie