Wat eten we vandaag?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Wat eten we vandaag?

Bericht door Assie » ma nov 10, 2014 18:59

Lekker toch?

Ik eet erwtensoep van gisteren, die niet helemaal gelukt was maar ja ik heb nog best veel.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma nov 10, 2014 19:20

Oeh, die gratin ziet er lekker uit Luna!

Wij aten vandaag pompoen chili uit de oven: http://vegetus.nl/romige-chili-met-pompoen-uit-de-oven/
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp » ma nov 10, 2014 19:49

Groetjes Suzanne

Luna

Bericht door Luna » vr nov 21, 2014 16:57

Mmmmmmmmmm lasagne. Ziet er lekker uit Stipp!

Die chili kijkt ook geweldig Martine. Ik zoek nog een doel voor mijn blik zwarte bonen. :grin:

Luna

Bericht door Luna » zo nov 23, 2014 21:29

Martine schreef:Wij aten vandaag pompoen chili uit de oven: http://vegetus.nl/romige-chili-met-pompoen-uit-de-oven/
Deze heb ik vanavond gemaakt! Errug lekker hoor. Bij mij wilde de pompoen alleen niet garen in de oven, dus ik heb uiteindelijk de hele zwik in een pot gedaan en op 't gas laten garen. Desalniettemin: goed recept hoor, die saus is echt heerlijk. :hungry2:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma nov 24, 2014 7:31

Fijn dat het lekker was! De pompoen gaart bij mij altijd prima, maar je moet hem wel echt dun snijden en een niet te diepe ovenschaal gebruiken. In de slowcooker doet dit recept het vast ook goed, misschien met wat extra vocht?
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Luna

Bericht door Luna » do dec 04, 2014 18:57

Ik had stukjes gesneden en die waren vast te groot... Volgende keer beter...

Vanavond had ik pastinaaksoep volgens dit recept

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1 ... hampignons

Zonder ei natuurlijk, en ook geen creme fraiche. Ik heb de champignons gebakken en er op 't laatst wat dille overheen gestrooid. Daarna de champignons bij de soep. In een kommetje, laagje Wilmersburger pizzakaas erop en even onder de grill. Geslaagd!

Luna

Bericht door Luna » vr dec 05, 2014 18:15

Pizza! Met wilmersburger, champignons, paprika, seitan chorizo plakjes en rucola. Ik heb zitten genieten. :chef:

http://i875.photobucket.com/albums/ab31 ... 8de286.jpg

Raynak

Bericht door Raynak » vr dec 05, 2014 19:22

Hmmmm, die ziet er echt heerlijk uit!

Veggie93

Bericht door Veggie93 » ma dec 08, 2014 17:23

Gisteren erwtensoep! Erg goed gelukt, al zeg ik het zelf :mrgreen: Ik had nu voor de eerste keer de ah groentenspekjes erin gegooid, was erg geslaagd. Zelfs de niet-vegans vonden het lekker :good: Vanavond nog de restjes opmaken, het was wel veel.
Treat others how you would like to be treated.

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp » ma dec 08, 2014 17:44

Vanavond gevulde paprika (met rijst, bonen, rozijnen, ui, knoflook en div kruiden) met een tomatensaus erbij. Als toetje hebben we stoofpeertjes.
Groetjes Suzanne

Ananas

Bericht door Ananas » di dec 09, 2014 0:25

Wat leuk om mijn recepten hier voorbij te zien komen :-)

Afgelopen dagen zit ik echt weer in een kookflow. Is tegenwoordig altijd de vraag hoe lang dat blijft hangen, du ik maak er maar gebruik van en vries veel porties in voor later :D

Vandaag maakte ik een grote pan erwtensoep, want laatst dacht ik een zak linzen te kopen bij de Turkse winkel maar het bleken spliterwten te zijn. Was een/mijn standaardrecept met knolselderij, wortel, laurier en wat garam massala, en tempeh spekjes erbij. Paste precies bij dit weer, erg lekker, en voor mijn Duitse huisgenoot was het de eerste keer erwtensoep :mrgreen: zo leuk om recepten te delen!

ViviVie
Leefwijze: vegetarier

Bericht door ViviVie » wo dec 10, 2014 18:03

Ik maak vanavond deze soep: http://www.24kitchen.nl/recepten/gevuld ... C3%AFssoep
Maar dan in vegan versie :) Echt een aanrader!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo dec 10, 2014 18:06

Aardappels uit de oven, rode kool en iets van een burger oid uit de vriezer.
Nog steeds bezig het voorraadmonster te verslaan, wat is die hamster irritant :mrgreen:

ViviVie

Bericht door ViviVie » wo dec 17, 2014 17:49

Vanavond maak ik frietjes van zoete aardappel. Is heel makkelijk: frietjes snijden, olie erop, paprikapoeder en wat peper en zout en dan een tijdje in de oven. Daarbij eet ik een simpele salade.

Ananas

Bericht door Ananas » di dec 23, 2014 12:56

Ik denk dat ik vandaag pizza maak, favoriet eten van een vriend die morgen jarig is en vanavond hier komt eten.

Gisteren at ik met mijn toneelgroep, dat was leeeuk. Ik had aangegeven dat ik vegan eet maar dat ze niet hun hoofd moesten breken erover, het was in potluckstylo. Ik had wel nog de link naar mn blog gegeven voor inspiratie. Er was:

tomaten-wortelsoep
turks brood met hummus en muhammara
spaghetti met rode saus
tomaat met vegan pesto (en voor de anderen ook mozzarella)
nacho's met guacamole (waar helaas wel room doorheen zat)
veggie saté (maar met ei door het vleesalternatief, terwijl het idee notabene van mijn blog kwam :p)
mijn meegebrachte tiramisu
appeltaart (met ei helaas)

En verder bier, wijn en gluhwein. Al met al toch lekker kunnen eten :mrgreen: Het toffe vond ik nog wel dat er eigenlijk niet één vraag over veganisme is gesteld. Gewoon van oh jij eet zo, nou dit kun je wel en dat kun je niet eten blabla klaar. Waren alle etentjes met nonvegans maar zo :-)

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jan 04, 2015 23:37

'Goulash' voor 2 personen (of een paar meer kleine eters)
Gril een rode paprika tot ie zwart is (het velletje moet er daarna af, dat gaat het makkelijkst als je hem bij het afkoelen in een afgesloten bakje of zakje stopt)
Bak een paar portobello's in een pan, met eventueel wat seitan of lupinestukjes (hangt er vanaf hoeveel mensen er mee willen eten :-) )
Voeg hieraan een rode ui, een gewone ui (allebei gesnipperd) en een gele paprika toe. Hierbij twee kleine blikjes tomatenprut en een kopje groentebouillon. Naar eigen smaak kun je in dit stadium ook een winterpeen en dergelijke toevoegen (had ik niet in huis, dus ik heb een blikje linzen er door heen gedaan). Als je van scherp houdt gaan er ook een paar kleine chilipepertjes doorheen (ik had er één hele door gedaan, en het was niet heel erg scherp, als je hebt kan er natuurlijk ook spaanse peper of jalapeno door).
Nu de rode paprika erbij en een tIjdje laten sudderen, en dan een scheutje cuisine erdoor.
Serveren op fettuccine of rijst (ik had rode bietjes pasta uit Denemarken meegenomen), mjum.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Tabu

Bericht door Tabu » do jan 08, 2015 13:26

vanavond trainen, dus dan maak ik meestal maaltijden waar ik goed op klim (veel carbs!).
Dit keer word het bulgur, met veel kruiden, sugar snaps, ui, knoflook en waarschijnlijk wat soja.

José

Bericht door José » zo jan 11, 2015 17:42

Vandaag mijn eerste 'diner' recept uit Plant Power geprobeerd; rode quinoa met tempeh - maar dan heb ik quinoa vervangen door gierst ( en ben de peterselie en rucola vergeten, maar gelukkig heb ik gelijk voor twee keer gemaakt, dus later deze week voor de herkansing wat dat betreft :-D )

http://i1062.photobucket.com/albums/t48 ... 270b1d.jpg

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » zo jan 11, 2015 20:33

En? Was het lekker?
Hoe gebruik je gierst? Is dat gewoon een kwestie van in water koken, afgieten en klaar?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Plaats reactie