Keukentips

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Truus
Leefwijze: veganist

Re: Keukentips

Bericht door Truus » vr apr 03, 2015 7:11

Dani schreef:Wat voor een type linzen gebruik je Truus?
Mijn favorieten zijn DuPuis- en Berglinzen.

Assie-linzen hoor je even als alle andere bonen niet rauw te eten, hoor. Spruiten verkort wel aanzienlijk de kooktijd.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » ma apr 06, 2015 7:32

Nee dat weet ik Truus, ik ben met peulvruchten opgegroeid :wink:
Ik bedoel dat ik ze ga laten spruiten, zoals taugé.

Berglinzen zijn mijn favoriet. Zo lekker hartig!

Framboos

Bericht door Framboos » do mei 21, 2015 21:20

Stipp schreef:Ik heb 2 crockpots en ben er helemaal weg van!
Stipp, Truus, Dani... welke slowcooker hebben jullie, bevalt die, waar moet ik op letten bij aanschaf? Hoe groot is die van jullie?

Truus

Bericht door Truus » vr mei 22, 2015 6:08

Framboos schreef:Stipp, Truus, Dani... welke slowcooker hebben jullie, bevalt die, waar moet ik op letten bij aanschaf? Hoe groot is die van jullie?
De mijne heb ik ooit een kwart eeuw geleden gekocht bij een Chinese winkel. Ik schat 'em op 2½ liter. Wanneer ik 'em op hoog of automatisch zet wordt hij na enkele uurtjes net iets te heet, maar het is niet erg. In al die jaren is het me slechts één keer gebeurd dat 'ie aan de bodem iets was aangebrand, en het keramiek was makkelijk schoon te maken.

HIj is mooi, dus je kunt 'em (met snoer) op tafel zetten, of je kunt de keramieke binnenpot eruit halen en op tafel zetten.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di mei 26, 2015 7:14

Ik zit op dag 2,5 van het linzen spruiten, het ziet er al goed uit! Ik hoop dat het lekker is.

Janna86

Bericht door Janna86 » ma aug 17, 2015 20:48

Ik hoop dat ik in dit topic even wat kan vragen.
Ik heb zondag een bbq van mijn broertje, na wat getwijfel besloten om wel te gaan, en ik neem mijn eigen eten mee, zodat hij niet 'moeilijk' hoeft te doen.
Maar kan ik groentespiesjes met falafel of kipstuckjes in aluminiumfolie gewikkeld op de bqq leggen (wordt het dan lekker/gaar/niet zompig)? Ik wil er helemaal dichte pakketjes van maken, zodat het niet naar vlees gaat stinken.
Of kan ik beter een kleine wegwerp-bbq meenemen, omdat je het toch wel ruikt?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma aug 17, 2015 21:02

Ik zou voor een wegwerp bbq gaan als je jouw dingetjes niet naast het vlees wilt leggen. Als je de spiesjes helemaal inpakt krijg je inderdaad niet het 'barbecue effect', maar wordt alles gestoomd (hoeft niet vies te zijn). Bovendien hoef je dan niet steeds naar het vlees te kijken terwijl je wacht tot jouw dingetjes gaar zijn.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Janna86

Bericht door Janna86 » vr aug 21, 2015 13:18

Martine schreef:Ik zou voor een wegwerp bbq gaan als je jouw dingetjes niet naast het vlees wilt leggen. Als je de spiesjes helemaal inpakt krijg je inderdaad niet het 'barbecue effect', maar wordt alles gestoomd (hoeft niet vies te zijn). Bovendien hoef je dan niet steeds naar het vlees te kijken terwijl je wacht tot jouw dingetjes gaar zijn.
Bedankt, ik heb een wegwerpbbq van 3 euro gekocht! Ben benieuwd of het lukt, en anders neem ik mijn eten gewoon weer mee naar huis, en bak ik het hier wel op.

Plaats reactie