Gewoon een simpele cake

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Eaolise
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Gewoon een simpele cake

Bericht door Eaolise » do nov 28, 2013 9:27

Ik word echt gek. Ik zoek al dagenlang op internet naar 'n vegan recept voor een gewone Hollandse cake. Maar raad eens? Er zit altijd wel iets in zoals chocolade, glazuur, vruchten en wat niet. Ik zou 't erg waarderen als iemand hier een recept kon plaatsen van een gewone, pure cake.

Bonnie
Contacteer:

Re: Gewoon een simpele cake

Bericht door Bonnie » do nov 28, 2013 9:53

Ik vind de cakerecepten van Celine Steen met sojayoghurt erin heel lekker. De vanilleversie ervan is mijn favoriete recept voor een gewone simpele cake zonder spul erop. :) Het recept staat in 500 Vegan Recipes, maar ook hier op haar blog. Je kunt het beslag ook in een langwerpig cakeblik bakken. Hier staat een versie in het Nederlands van Lena voor cupcakes - zelfde verhoudingen maar met dubbele hoeveelheden.

Ik maak 'm trouwens vaak met gewone (riet)suiker in plaats van poedersuiker en dan vind ik 'm misschien nog wel meer op een Hollandse cake lijken.

Ananas
Leefwijze: veganist

Bericht door Ananas » do nov 28, 2013 16:28

Een simpel recept:

150 g suiker
250 mL vanille sojamelk
4 el zonnebloemolie
1 el (appelcider)azijn

300 g bloem
1 el bakpoeder
1/2 tl zout

Verwarm de oven voor op 175 graden en vet een cakevorm in met wat olie/margarine. Meng de suiker met de natte ingrediënten en roer goed door. Voeg dan bloem, bakpoeder en zout toe. Roer tot een egaal beslag en vul de cakevorm. Bak in ca. 40 minuten gaar (test of een satéprikker er schoon uit komt).

Liek
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Liek » wo apr 26, 2017 9:21

De vraag is al van een paar jaren geleden, maar ik heb hier een gewone simpele cake die elke keer nog gelukt is.

http://veganhomemade.nl/2016/01/21/vega ... sisrecept/

Er zit wel fruit in, maar ik geloof dat dat anders bedoeld was ;-)

Plaats reactie