Kwark/pudding achtige niet melk producten

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Arjan
Leefwijze: pescotarier

Kwark/pudding achtige niet melk producten

Bericht door Arjan » do dec 26, 2013 0:24

Hey,

Kwark gebruik ik zelf voor een heel scala aan dingen binnen krijgen.
Eiwit van zichzelf, Soja poeder, L-arginine, poeder supplementen in het algemeen, cocao nibs, kaneel, frambozen nou ga zo maar door.

Is er een product wat jullie kunnen aanrader wat kwark 1 op 1 qua combinaties kan vervangen wat dit betreft?
Voorwaarde is dat het ook nog eens redelijk geprijsd moet zijn, nou begrijp ik wel dat 0,69 kwark van lidl voor 500gr wel extreem goedkoop is, maar meer dan 2 tot 3 keer dat en dan moet ik al dingen gaan schrappen.

Met een goede vervanger van kwark zullen jullie wellicht ook verlost worden van mijn manie uitbastingen dus kom op met die aanraders! :lol:

Greetz, Arjan.

Martine
Moderator

Re: Kwark/pudding achtige niet melk producten

Bericht door Martine » do dec 26, 2013 8:08

Sojayoghurt van Alpro ligt het meest voor de hand.

Bij Dirk/Bas/Digros kost een pak van 500 g dacht ik € 1,50 en een pak van 750 g € 1,99. Dat is dus respectivelijk 30 en 26 cent per 100 g. Je kwark kost 13 cent per 100 g, dus de sojayoghurt in 750 g verpakking is twee keer zo duur.

Er zijn misschien wel supermarkten waar het nog goedkoper is. Het is ook regelmatig in de aanbieding, en dan is er meestal wel iemand die dat in de draad met aanbiedingen zet.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Arjan
Leefwijze: pescotarier

Bericht door Arjan » do dec 26, 2013 9:32

Hey,

Kom er vannnacht achter dat er ook van die exorfines in soja zitten, wat het nu allemaal wel erg moeilijk begint te maken.

Aan de andere kant dan weer blijk ik met m'n huidige inname een spectaculair 300% eiwit overschot te hebben (zonder soja poeder en maar 150 gr vlees) dus misschien kan het zelfs zonder soja ook.

Maar goed , first things first!
Melk en koeien staan dichter bij de mens dan soja dus zoals met veel vergelijkbare situaties eerder bewezen ga ik er voorlopig maar van uit dat sojamorfines minder sterke werking op mensen zal hebben dan de casomorfines.

Plus melk eerst om van de inflammatoire eigenschappen ook af te zijn.

Zal in het schap gaan kijken, is het de lekkerste?
Je voedingswijzer geeft aan dat ik eigenlijk maar de helft zou moeten eten wat ik nu eet.
Als ik een derde minder neem mag het ook 3 x zoveel zijn per gram :lol:

Die crono site is echt super trouwens!

Greetz, Ar

PS: Begin me nu wat zekerder te voelen over meer afstand van vlees nemen. Denk dat de laatste kip het fileetje in m'n fridge is eigenlijk en het gewoon niet meer ga kopen. Dan zal het laatste koolvis/zalm om de 2 a drie dagen worden qua dierlijk eiwit.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do dec 26, 2013 10:11

Ik vind die pakken 750 g Mild&Creamy sojayoghurt van Alpro het lekkerst. Bij biowinkels verkopen ze sojayoghurts van Provamel en Sojade die ook lekker zijn (ik vind ze niet lekkerder dan Alpro). Die zijn dan biologisch en dus duurder. Er is ook sojayoghurt met smaakjes, maar daar is relatief veel suiker aan toegevoegd en voor ontbijt etc. eet ik sowieso liever naturel yoghurt waar ik zelf wat (gedroogd) fruit aan toevoeg.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie