Paasbrunch

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
MBVegan31
Leefwijze: veganist

Paasbrunch

Bericht door MBVegan31 » zo mar 23, 2014 19:59

Dit jaar ga ik een paasbrunch houden....
Voor m'n familie en dat zijn echte vlees- en kaaseters, maar ook mensen die dol op brood zijn.
Uiteraard wil ik een vegan brunch houden en moet ik dus met goede, lekkere zaken op tafel komen.

Ik ben op zoek naar lekkere recepten en al je leuke ideeën en tips!
Keep 'em coming!

Ik wil in elk geval de gevulde eitjes van Vegetus.nl maken. Ik ga ze van tevoren alvast maar een keer proef maken, zodat ik kan beoordelen of het ook daadwerkelijk wat is ;)

Ik ben wel benieuwd naar meer ideeën...

Martine
Moderator

Re: Paasbrunch

Bericht door Martine » zo mar 23, 2014 20:11

Ben benieuwd wat je van de eitjes vindt! Ik ga ze zelf ook maar weer eens maken denk ik.

Andere ideetjes:
- Stol: http://vegetus.nl/feeststol/
- Quiche: http://blog.fatfreevegan.com/2006/12/mi ... iches.html

Alles uit Vegan Brunch, als je dat boek hebt :)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

sillygirl

Bericht door sillygirl » zo mar 23, 2014 20:15

Oh, ik weet niet of je echt culinaire dingen zoekt, maar ik had vandaag de 'eier'salade van de plantaardige keuken gemaakt voor bij de lunch en die was echt heerlijk! Ook mijn (vleesetende) zus en zwager en mijn (bijna vegan) man vonden het erg lekker :) Ik was verbaasd dat kala namak echt zo naar ei ruikt/smaakt, hehe. En het is ook nog eens veel makkelijker om te maken dan met eieren, en langer houdbaar :lol:

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » zo mar 23, 2014 20:55

Dat boek heb ik niet, maar wellicht een reden om hem dan maar eens aan te schaffen :mrgreen:

Eiersalade noted goed idee idd als broodbeleg, thnx!

Edit: Mystique, zou je voor mij je saucijzenbroodjes recept uit kunnen schrijven hier? Of staat dat al ergens?

Stipp
Leefwijze: flexanist

Bericht door Stipp » zo mar 23, 2014 21:08

Sandwichbrood met hummus en komkommer in mooie driehoekjes snijden. Wellicht ook lekker met eerder genoemde eiersalade.

Champignonragout met bladerdeegbakjes vind ik zelf altijd erg lekker.

Een dunne soep.

Seitanworstenbroodjes.
Groetjes Suzanne

Mystique

Bericht door Mystique » zo mar 23, 2014 21:15

Croissants met wat No Muh melty erin gesmeerd en wat, kleiner gesneden, stukjes 'spekjes' (ik vind het meer hamblokjes) van de AH erbij. Echt heerlijke ham/kaas croissants krijg je dan. En wat gewone croissants met een beetje Provamel smeerboter erbij, ook gewoon heel lekker. Kaas/kruiden croissants maak je met No Muh melty en Italiaanse kruiden.

Ik zou er gewoon wat makkelijke dingen erbij doen, zodat ze zien dat veganisme niet alleen ingewikkeld hoeft te zijn. Wat afbakbroodjes met Wilmersburger (ik vind de Cheddar net iets smaakvoller dan de Naturel), jam en misschien iets zelfgemaakt? Jouw familie kennende (van jou horen zeggen) zullen ze toch wel al de speciale zelfgemaakte dingetjes van te voren afkraken, maar wat kunnen ze voor iets negatiefs zeggen over afbakbroodjes en croissants? Dat zullen ze zelf ook vast eten.

De gevulde eieren zou ik zeker doen, ja! Ik vond ze geweldig!

Oh en mijn seitan saucijzenbroodjes natuurlijk! ;)

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » zo mar 23, 2014 21:17

Ja klinkt lekker, van die saucijzenbroodjes graag het recept nog een x Mystique :mrgreen:

Edit: o heb ze op je blog gevonden met recept :)

Champignonragout, goed idee Stipp!
Hummus zijn ze niet zo van helaas.

Brchj

Bericht door Brchj » ma mar 24, 2014 10:28

Wat ik altijd heel lekker vond, en ik vind het wel passen bij een paasbrunch, was chinois.
Ik had een keer een vegan recept hiervan gevonden, op postpunkkitchen volgens mij, ga hem even zoeken.
Heb hem zelf nog nooit gemaakt, maar als het smaakt als 'echte' chinois is het een heerlijk zoet, zacht brood.

Edit: Ik heb hem gevonden, challah heet het: http://www.theppk.com/2013/09/vegan-challah/
Lieve Nugget! <3
Clover

Ananas

Bericht door Ananas » ma apr 14, 2014 21:14

Holy guacamole, ik ga mijn kersverse schoonmoeder ontmoeten bij het paasontbijt zondag :p (okee, de avond van te voren al want ze woont nogal ver, but you get the picture)

Ze doet al mee met de VeganChallenge deze maand... dus nu ben ik aan het brainstormen over een Paasgerecht wat niet in de Challenge zit, wat ik thuis al kan bereiden en wat een 2 uur durende treinreis zal overleven, maar wat toch een beetje bijzonder is. Gevulde eieren is me te ingewikkeld :p hmm misschien bak ik thuis alvast wafels? en dan daar in de toaster.. of gewoon scrambled tofu (is voor mij heel gangbaar/normaal maar voor een ander misschien wel bijzonder?) hmmz.. een paastaart? advocaat? :p Of gewoon een blikje croissantdeeg en Wilmersburger mee? :mrgreen:

Weten jullie al wat je gaat maken met Pasen?

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di apr 15, 2014 6:41

Wat tof dat je schoonmoeder de veganchallenge doet!

Wij gaan naar mijn ouders voor pasen (3 uur reizen) en we nemen in ieder geval rijstmelk chocolade eitjes en hazelnoten in pure chocola van Ekoplaza mee.

Ik ga misschien ook nog een stol bakken. Dat lijkt ingewikkeld, maar het valt mee als je een mixer met deeghaken hebt om het deeg te kneden. Maar misschien doe ik wel dit notenbrood (hoeft niet te kneden of rijzen) met een rolletje spijs erin verstopt. http://vegetus.nl/omas-notenbrood/

Croissantjes of tofu scramble lijkt me ook heerlijk. Als je zijde tofu en een zakje voorgemengd kikkererwtenmeel en kruiden meeneeemt kun je PPK omeletten bakken, dat maakt vast ook indruk. :)
(wel even checken of ze een staafmixer o.i.d. heeft dan)

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di apr 15, 2014 11:58

Ananas schreef: Of gewoon een blikje croissantdeeg en Wilmersburger mee? :mrgreen:
Welk croissant deeg gebruik je nu? Of gewoon nog die van AH?
Zou graag croissantjes voor mijn moeder willen maken met pasen.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » di apr 15, 2014 19:02

Dani schreef:
Ananas schreef: Of gewoon een blikje croissantdeeg en Wilmersburger mee? :mrgreen:
Welk croissant deeg gebruik je nu? Of gewoon nog die van AH?
Zou graag croissantjes voor mijn moeder willen maken met pasen.

Ik koop Tante Fanny croissantdeeg bij de Jumbo, dat zit als een rol in een plastic verpakking.
http://www.tantefanny.nl/mijn-deegsoort ... ssantdeeg/

Zelfde principe qua maken als de blikjes van de AH!

Ananas

Bericht door Ananas » wo apr 16, 2014 11:12

Oh stol, wat een goede! Had met kerst ook jouw stol gebakken, was een succes :)

Overigens dacht ik dat AH de croissants weer vegan verklaard had? Ik hou het eigenlijk niet zo bij...

Martine
Moderator

Bericht door Martine » wo apr 16, 2014 12:01

Ananas schreef:Oh stol, wat een goede! Had met kerst ook jouw stol gebakken, was een succes :)

Overigens dacht ik dat AH de croissants weer vegan verklaard had? Ik hou het eigenlijk niet zo bij...
Leuk! :)

Die croissants zijn waarschijnlijk vegan inderdaad, maar er staat nog steeds melk/lactose(?) bij de ingrediënten. AH had de hoeveelheid 'sporen van' een beetje te hoog ingeschat en toen hebben ze het voor de zekerheid maar als ingrediënt op de verpakking gezet. :banghead:

Gelukkig heeft Tante Fanny nu bladerdeeg met vegan logo.

Johannetje

Bericht door Johannetje » do apr 17, 2014 9:51

Ben nog op zoek naar ideeën voor de paasbrunch (het wordt waarschijnlijk meer een ontbijt gezien mijn dochter altijd vroeg wakker is...) maar ik maak in ieder geval:
- scones met jam
- kaneelbroodjes http://kblog.lunchboxbunch.com/2012/02/ ... range.html
- kikkererwten en tofu salade met crackers http://kblog.lunchboxbunch.com/2014/04/ ... .html[url]
- fruitsalade

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do apr 17, 2014 12:15

Lekkere afbakbroodjes, (zelfgemaakte) granola/cruesli met noten en gedroogd fruit, versgeperst sap/smoothie, notenmelk, Wilmersburger kaas...

Misschien nog een taart voor bij de koffie? Ik heb al dagen zin in deze rabarber 'kuchen' http://www.laubfresser.de/2013/05/vegan ... uchen.html

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » zo apr 20, 2014 22:09

Het is bij mij uiteindelijk een paasontbijt geworden zonder familie... sjucht.. na goed... maar wel overheerlijk!
Ik had tofu scramble, eiersalade, pancakes, lekkere broodjes, fruitsalade en diverse soorten beleg!

Morgen hebben we nog een brunch bij vrienden waarbij ik de '' vreemde eend in de bijt " ben en dus mijn eigen dingen meeneem, mooi de restjes van vandaag dus en ik ga nog een Russische paasstol bakken morgenvroeg en veganizen...

De gevulde eitjes nog niet gemaakt, dus dat wordt een andere keer dat ik je dat ga mededelen Martine.
Wel je gehaktbrood en empanades gemaakt vanmiddag voor een potluck, dat heb ik je op je website medegedeeld ;)

Ananas

Bericht door Ananas » vr apr 25, 2014 21:12

Beter laat dan nooit... maar het paasontbijt was geslaagd :-)

De stol en scrambled tofu die ik mee had vielen erg in de smaak. De moeder van m'n vriend had ook haar best gedaan om lekkere vegan dingen te halen, dus er waren allerlei spreads, brood & crackers... sap, thee en koffie met sojamelk... en beschilderde kiwi's :D

https://pbs.twimg.com/media/Blp6_WfIcAEs0bp.jpg:large

Zondagavond begon ik met vriendinnen hier deel 2 van onze Harry Potter marathon... met onder andere deze Dumbledore is secretly gay rainbow cake

https://pbs.twimg.com/media/BlsPa7WIYAIw879.jpg

Ja, hij was minstens 20 cm hoog :D en daarbij hadden we ook nog stol en verse sapjes uit m'n gloednieuwe versapers :-)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za apr 26, 2014 7:15

Wat een leuk idee om kiwi's te beschilderen voor pasen. Super creatief!
En wow, die rainbow cake :shock: :carro:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za apr 26, 2014 10:13

Die kiwi! Wat leuk! ^^
En die taart is mooi gelukt zeg. Hoe lang duurde die om te maken? :)

Plaats reactie