Ervaringen Magimix Le Blender

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Kitsune
Leefwijze: veganist

Ervaringen Magimix Le Blender

Bericht door Kitsune » wo apr 30, 2014 20:26

Ik weet dat er al redelijk wat topics zijn over blenders en ik weet dat een aantal hier de Magimix hebben. Aangezien we weer een tijd verder zijn hebben deze mensen misschien meer ervaring opgebouwd :).
We zitten er namelijk sterk aan te denken de Magimix aan te schaffen. Ik heb met kerst zo'n flutblender gekregen, maar heb daardoor wel de smaak te pakken gekregen van groene smoothies e.d. (wat overigens niet te doen is met dat goedkope ding....). Tot nu toe hebben we ons eigenlijk altijd wel gered met de staafmixer en bijbehorende mini blender/hakselaar.
Uiteraard heb ik ook overd e Vitamix gelezen, maar aangezien we nog redelijk nieuw zijn op het gebied van Blenders (hoe vaak ga je 'm gebruiken?) vinden we dat te duur.

waar willen we 'm voor gebruiken? Smoothies met name, fijn maken van lastige dingen zoals dadels voor beslag, meel maken van noten e.d., notenkaas, veganaise (krijg met met de huidige staafmixer nooit dik genoeg).

Alle ervaringen zijn welkom!

Assie
Contacteer:

Re: Ervaringen Magimix Le Blender

Bericht door Assie » wo apr 30, 2014 23:25

Ik heb een Franse vriend :P , zoals ik Le Blender liefkozend noem.

Heb hem in Nederland gekocht en was er meteen erg blij mee. Ik maak iedere dag een fruitshake, die is gladder en romiger dan ooit. Ook soepen zijn zonder room, lekker romig. Hij is natuurlijk meeverhuisd hier naartoe.

Wat ik erg handig vind zijn de zelfstoppende programma's. Ik doe het fruit in de blender, gooi er vers sap overheen (de gebruiksaanwijzing zegt andersom), doe de deksel er stevig op, zet de blender aan en spoel ondertussen de citruspers af. Hij bepaalt zelf wanneer een smoothie of soep goed is.

Het notenbolletje gebruik ik niet heel vaak, maar is toch onmisbaar. Ik maak er o.a. notenpasta's voor op brood mee.

Als ik een nadeel zou moeten noemen, is het de zwaarte van de glazen kan. Dat is persoonlijk, ik heb flutpolsen.

Als je dit nog geen verkooppraatje genoeg vindt :mrgreen: , ik zou hem echt aanraden, wou dat ik hem jaren eerder had gekocht (ik heb ook een Philips, waardeloos vergeleken bij deze).

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » wo apr 30, 2014 23:27

PS Dadels plakken erg, die zou ik in stukjes knippen en dan in het mini bolletje doen.
Heb ik zelf nog nooit geprobeerd.

Kitsune

Bericht door Kitsune » vr mei 02, 2014 7:27

Bedankt Assie! Nu zie ik ook net de revoblend voorbij komen....ik dacht dat ik eruit was, maar begin toch weer te twijfelen ;).

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » vr mei 02, 2014 20:42

Haha graag gedaan.

Arthur en Dani (en nog meer mensen) hebben er ook een.

Behalve dat hij goed werkt is hij ook nog mooi vind ik :P

Plaats reactie