Waterkefir?

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Sas
Leefwijze: veganist

Waterkefir?

Bericht door Sas » do mei 15, 2014 16:15

Had er tot op de dag van vandaag nog nooit van gehoord... Waterkefir! heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me supergezond namelijk. Als ik het goed begrijp, is het een soort probiotica (fris) drankje, wat je maakt met Waterkefir-korrels, water, vruchten en gember. De bewering gaat dat er ook vitamine B12 in zit, naast alle B complex vitaminen. Als dat zo is, dan lijkt me het wel handig om eens te proberen...

Zie: http://www.waterkefir.net/wat-is-waterkefir-.html

Martine
Moderator

Re: Waterkefir?

Bericht door Martine » do mei 15, 2014 22:45

Als je van fermenteren houdt zeker leuk om eens te proberen. Marktplaats staat vol met advertenties van mensen die kefirgraantjes overhebben. Zelf heb ik dit nog nooit gedaan, misschien toch eens doen.

Ik denk niet dat er echt B12 in zit, dat zou namelijk groot nieuws zij voor vegan diëtisten (andere melkzuurbacteriën/probiotica maken ook geen B12). Helaas staat er veel misinformatie over B12 op het internet. Melkkefir van koemelk is natuurlijk wel een bron van B12, misschien zijn ze daarmee in de war. Andere B vitamines zitten er waarschijnlijk wel in.

Probiotica uit voedsel/drank overleven trouwens je spijsvertering meestal niet, dus je darmflora zal er niet veel baat bij hebben.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie