Groene smoothies

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Assie
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Groene smoothies

Bericht door Assie » zo mei 25, 2014 22:29

Ik begin morgen met groene smoothies (ik wil strakke benen...).
Ik moet nog boodschappen doen, wat zijn jullie top recepten?

Alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd vond ik niet voor herhaling vatbaar. Ik ben van plan spinazie, boerenkool (als ik dat kan vinden), bleekselderij, avocado, paprika, peterselie en broccoli te halen.

Martine
Moderator

Re: Groene smoothies

Bericht door Martine » ma mei 26, 2014 7:52

De Groene Meisjes hebben best veel groene smoothie recepten: http://www.degroenemeisjes.nl/?s=Groene+smoothie

Volgens mij is het geheim van een lekkere groene smoothie om niet te veel groente erdoor te doen. Als je veel (blad)groente wilt eten kun je misschien beter een lekkere hartige soep maken?

Het verband tussen groene smoothies en strakke benen zie ik niet helemaal (maar ben sowieso geen fruit eter, en al helemaal niet als ik wil afvallen) ;)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » ma mei 26, 2014 9:01

Ik heb gisteren nogal lang naar oplossingen voor cellulitis zitten zoeken en het blijkt geen vet maar opgeslagen gifstoffen die ingekapseld zijn. Ik heb voor mezelf nu een programma opgesteld dat bestaat uit masseren (auw), heel veel groente eten en fitness.

Ik ben wel een enorme fruiteter, geniet van bijna ieder stuk en met een shake erbij zit ik zo op 5 stuks per dag. Maar dat schijnt dan weer niet zo goed te zijn.

Bedankt voor de link :P

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » ma mei 26, 2014 9:03

Oh en ik wil NIET afvallen. Ik ben niet te dik en hou niet van honger :wink:

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma mei 26, 2014 10:29

Oh sorry, ik had niet door dat je letterlijk strakkere huid wilde, maar geen dunnere benen. :wink:

Ik geloof eigenlijk niet zo in dat soort 'detox' verhalen. Volgens wikipedia (I know, ook niet de beste bron) is cellulite het resultaat van verklevend bindweefsel in je huid, gifstoffen hebben er weinig mee te maken. Er bestaat helaas geen bewezen behandeling voor. :(

Groente eten en bewegen is gelukkig sowieso goed voor je!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » ma mei 26, 2014 10:40

Geeft niks hoor.

Ja ik las het ook op wikipedia en geloof er niet zo in, maar weet echt niet wat ik er anders nog aan kan doen.
Ach, een tijdje volhouden is vast ook goed voor mijn huid e.d.

Ik heb net een smoothie 1 gemaakt van diepvriesspinazie, munt, banaan en water. Best lekker, volgende keer meer munt erin. Dat groeit hier toch enorm.

Alleen die honger, ik had al tofu gebakken (als roerei) met tomaat en basilicum, nu 1,5 glas smoothie en ik verlang al dringend naar de lunch.

Framboos

Bericht door Framboos » ma mei 26, 2014 20:23

Martine schreef:Oh sorry, ik had niet door dat je letterlijk strakkere huid wilde, maar geen dunnere benen. :wink:

Ik geloof eigenlijk niet zo in dat soort 'detox' verhalen. Volgens wikipedia (I know, ook niet de beste bron) is cellulite het resultaat van verklevend bindweefsel in je huid, gifstoffen hebben er weinig mee te maken. Er bestaat helaas geen bewezen behandeling voor. :(
Nu komen er natuurlijk de n=1-verhalen, maar triathlon heeft mijn benen toch echt wel heeel erg veranderd...

Edit: on topic.

Boerenkool heeft banaan nodig (en met pindakaas proef je er echt gegarandeerd niks meer van). Spinazie is milder en kun je makkelijker met minder overheersende smaken maken.

Boerenkool + banaan + pindakaas
Spinazie + een cup fruit + sojamelk

Je kunt ook eens hier kijken: http://greenmonstermovement.com/?page_id=39

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di mei 27, 2014 7:53

Dank je Framboos!

Ik heb gisteren 2 winkels bezocht maar geen boerenkool, paksoi of andere kool te vinden :roll: Zelfs de broccoli was op dus die heb ik maar uit de diepvries meegenomen.

Vandaag weer een experiment, ik denk broccoli mango oid.

Plaats reactie