Recepten van blogs en websites

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Framboos

Re: Recepten van blogs en websites

Bericht door Framboos » wo feb 11, 2015 11:31

Ultimate green smoothie. Erg lekker, maar je moet er wel maar net van houden denk ik.

Chia breakfast yoghurt. Ook lekker.

Komkommer-dillehummus Beetje bland op brood, tot ik er schijfjes komkommer en wat cayenne bij opdeed: toch wel erg tasty sandwich...

Korean barbecue tofu bowls with stir fried veggies and quinoa. Maar dan met soba noodles ipv quinoa. Ik had niet door dat het voor vier personen was, maar/en had een kleiner blok tofu gebruikt (van taifun) en we hebben het met z'n tweeën, opgegeten. Volgende keer gebruik ik wel minder-zout-sojasaus, maar het was echt erg lekker. Ga ik zeker vaker maken.

Marianne
Leefwijze: veganist

Re: Recepten van blogs en websites: Paturain/Boursin

Bericht door Marianne » vr mei 15, 2015 14:52

Van http://veganfeastkitchen.blogspot.ca/20 ... ursin.html heb ik de boursin gemaakt. Dat smaakte, om het nog preciezer aan te geven, meer naar paturain. Was wel even werk, maar de hoeveelheden kloppen precies, en het smaakt net zo romig en kazig als de echte paturain. Je gelooft niet dat het calorie-arm is.

Ik denk dat zelfs omni's niet in de gaten hebben dat het vegan is.

NB: ik heb de guargom vervangen door even veel xanthaangom. Eigenlijk moet je 2 eenheden xanthaangom in plaats van 3 eenheden guargom nemen, maar daar had ik geen maatlepels voor.

Morality
Leefwijze: veganist

Re: Recepten van blogs en websites

Bericht door Morality » wo aug 12, 2015 19:13

Hebben jullie weleens Vegan Omurice gemaakt? Het ziet er erg lekker uit.

Plaats reactie