Recepten van blogs en websites

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Framboos

Recepten van blogs en websites

Bericht door Framboos » di sep 30, 2014 7:27

Ook al lees ik lang niet zo veel blogs meer als voorheen, ik kom regelmatig lekkere recepten tegen. Die sla ik dan op in Evernote en... vervolgens doe ik er weinig mee. Ben wel iets beter geworden in ze ook daadwerkelijk maken, maar kan beter. Dus. Ik ga proberen de recepten die ik in 1 week verzamel de volgende week te maken (muv alle taarten en baksels, dat lijkt me dan weer niet zo'n goed plan...).

Deze week staan op het programma:

Easy peach crisp van Detoxinista. Al gemaakt en 't was verrassend lekker. Ook de duurste crumble die ik ook maakte denk ik (normaal is dat natuurlijk dirt cheap met bloem en olie/margarine en wat suiker; deze is met walnoten en kokos en maple syrup) maar ik denk ook de gezondste (relatief dan he).

Haveryoghurt van Plantaardigheidjes (ik ben bij stap 2!)

Chickpea flour pancakes van Eating with the rabbits

Frisse komkommer-cashewdip van de VeganChallenge

Toffee cinnamon oatmeal cookie bars van Oh she glows

Vegan mozzarella van Plantaardigheidjes (moet alleen even agar agar halen, bij de toko waar ik gister was hadden ze alleen rode en groene en oranje...)

Mini omelets waarvan ik het recept (uit Isa does it) van Eating with the rabbits kreeg.

Wat zijn blogrecepten die jij uit gaat proberen?

Martine
Moderator

Re: Recepten van blogs en websites

Bericht door Martine » di sep 30, 2014 8:15

Wat een leuk idee voor een draad! Ik sla ook megaveel recepten op die ik vervolgens vaak niet maak, maar soms ook wel.

Ik wil deze linzensoep van de veganchallenge maken, misschien straks voor de lunch (thuiswerken, yay!): http://veganchallenge.nl/tomaten-linzensoep/

Deze mac&cheese met broccoli: http://petitepanini.com/vegan-macaroni- ... -broccoli/

En deze hartige taart met linzen (staat al maanden op mijn lijstje, maar het komt er steeds niet van): http://www.vegansandra.com/2012/12/lent ... e-pie.html
Edit: nu ik er weer eens naar kijk, staat die hele blog eigenlijk vol met dingen die ik wil proberen :grin:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Raynak

Bericht door Raynak » di sep 30, 2014 20:00

Leuk idee :)

Dit zijn een paar van de dingetjes die ik gepland heb staan voor de komende week:

Gluten free apple bread, with dates, raisins & pecans.
http://www.gluten-free-vegan-girl.com/2 ... ecans.html
http://www.gluten-free-vegan-girl.com/w ... jpg?593b06

Super vegan bowl, with parsley cashew pesto.
http://www.scalingbackblog.com/savory-b ... hew-pesto/
Ik neem denk ik quinoa, ipv couscous.
http://www.scalingbackblog.com/wp-conte ... C_0795.jpg

Cranberry walnut chickpea salad.
http://thesimpleveganista.blogspot.nl/2 ... dwich.html
https://farm3.staticflickr.com/2841/106 ... c81e_z.jpg

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di sep 30, 2014 21:50

De linzensoep van de VeganChallenge was lekker. Er is nog fijn een bakje over voor de lunch van morgen.

De Mac&Cheese was ook lekker, maar nadat ik het recept nog een keer gelezen had kwam ik tot de conclusie dat ik het niet op haar manier wilde doen, dus ik heb wat geïmproviseerd. Was heel geslaagd, en nu heb ik een nieuw recept voor op Vegetus. ;)
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Dani
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Dani » di okt 14, 2014 22:26

Framboos schreef:
Haveryoghurt van Plantaardigheidjes (ik ben bij stap 2!)

Vegan mozzarella van Plantaardigheidjes (moet alleen even agar agar halen, bij de toko waar ik gister was hadden ze alleen rode en groene en oranje...)
En ? Hoe is de haveryoghurt geworden? Ik hoor hele wisselende verhalen, de ene is er echt heel erg blij mee en vindt het zalig. Bij een ander is het gaan schimmelen.

De mozzarella al kunnen maken? Leuk Oranje mozzarella met koningsdag :rotfl:
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Framboos

Bericht door Framboos » wo okt 15, 2014 8:43

Framboos schreef:Haveryoghurt van Plantaardigheidjes (ik ben bij stap 2!)

Chickpea flour pancakes van Eating with the rabbits

Frisse komkommer-cashewdip van de VeganChallenge

Toffee cinnamon oatmeal cookie bars van Oh she glows

Mini omelets waarvan ik het recept (uit Isa does it) van Eating with the rabbits kreeg.
De haveryoghurt is mislukt! :yawn: Het was helemaal gaan gisten, maar dan niet in a good way. Stonk vreselijk! Ik ga het nog wel eens maken, maar dan laat ik het een nacht soaken, blender het en dan gaat het gelijk of mijn maag, of de koelkast in!

De kikkererwtenpannenkoeken waren lekker en handige manier om proteïne binnen te krijgen!

De komkommer-cashewdip: wel lekker, maar veel te veel knoflook voor mij. En had de hoeveelheid al gehalveerd. Maar 's ochtends wakker worden met een knoflooksmaak in mijn mond... bleh.

Toffee cinnamon oatmeal cookie bars: hmmmmm.

De mozzarella heb ik nog niet gemaakt! Deels omdat ik eerst maar niet alle ingrediënten te pakken kreeg en deels... omdat ik geïntimideerd ben door het recept haha.
Mini-omelets: ook nog steeds niet, want had niet alle ingrediënten.

Framboos

Bericht door Framboos » wo okt 15, 2014 8:50

Ik heb deze week vrij weinig tijd en ben komend weekend de hele tijd op pad, dus nu niet de recepten die ik de komende week, maar de komende twee week wil proberen:

Als er bieten in mijn groentepakket komen: de bietensmoothie van Luna uit een andere draad (voornamelijk om de kleur, dat geef ik toe) en omdat ik wel benieuwd ben naar een smoothie met biet!

Healthy peanut butter fudge van Chocolate covered Katie

Of de Goey pumpkin pudding cake van CCK of clean eating pumpkin ice cream van de gracious pantry.

De coconut oil chocolate van Oh she Glows (ben overigens helemaal niet overtuigd van het feit dat coconut oil nu zo gezond is, en niet heel erg dol op chocolade maar het recept fascineert me om de een of andere reden.

De Cinnabon muffins van Dreena Burton / PLant Powered Kitchen.

Hm. Het is maar goed ook dat ik er twee week voor neem want het is wel heel erg veel zoet in plaats van hartig. :heart: Gelukkig kwam ook gister Salad Samurai binnen, dus daar moet al het gezonde dan maar vandaan komen!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo okt 15, 2014 12:00

Framboos schreef:
De haveryoghurt is mislukt! :yawn: Het was helemaal gaan gisten, maar dan niet in a good way. Stonk vreselijk! Ik ga het nog wel eens maken, maar dan laat ik het een nacht soaken, blender het en dan gaat het gelijk of mijn maag, of de koelkast
He wat balen!
Welk haver product heb je gebruikt? Haverkorrels, of vlokken of mout?
In een glazen pot?
Goed afgedekt, maar wel dat het kan ademen? (Kaasdoek)

Framboos

Bericht door Framboos » wo okt 15, 2014 17:28

Dani schreef:
Framboos schreef:
De haveryoghurt is mislukt! :yawn: Het was helemaal gaan gisten, maar dan niet in a good way. Stonk vreselijk! Ik ga het nog wel eens maken, maar dan laat ik het een nacht soaken, blender het en dan gaat het gelijk of mijn maag, of de koelkast
He wat balen!
Welk haver product heb je gebruikt? Haverkorrels, of vlokken of mout?
In een glazen pot?
Goed afgedekt, maar wel dat het kan ademen? (Kaasdoek)
Havervlokken. In een mason jar, maar dan in plaats van het dekselinzetje een stof die ik heel erg te vergelijken vond met kaasdoek. Misschien dat het toch niet genoeg kon ademen?

Ik vond het trouwens wel een heel goed idee en het verbaast me dat ik niet meer heb gegeten na het blenderen. Denk dat als je het iets zoet (met dadels?) dat het dan gelijk ook al heel lekker is. Heb nog een halve zak vlokken liggen, dus denk dat ik dat daar mee ga doen..

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo okt 15, 2014 18:26

Ja jammer, want het klinkt alsof het echt goed is gedaan.
Ik heb ook een mason jar gebruikt. Wel de deksel weggelaten, en het met een elastiekje eromheen gedaan.
http://photos-d.ak.instagram.com/hphoto ... 3777_n.jpg

Dani
Contacteer:

dubbel..
Laatst gewijzigd door Dani op wo okt 15, 2014 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Dani
Contacteer:

nog een keer teveel..

Dani
Contacteer:

en ook deze was dubbel .. sorry!

Framboos

Bericht door Framboos » wo okt 15, 2014 19:42

Dani schreef:Ja jammer, want het klinkt alsof het echt goed is gedaan.
Ik heb ook een mason jar gebruikt. Wel de deksel weggelaten, en het met een elastiekje eromheen gedaan.
http://photos-d.ak.instagram.com/hphoto ... 3777_n.jpg
Ik heb van die mason jars met schroefdop waar een los dekseltje in de... schroefring ligt. Doek ziet er echt nagenoeg extact hetzelfde uit (en het stond zo leuk met die schroefdop, ahum). Maar verder zag het er dus precies hetzelfde uit!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo okt 15, 2014 21:03

Hahaha ik zie nu dat ik wel erg enthousiast ben geweest :-D
Alsof ik het gemiddelde aantal berichten omhoog wilde halen (ik heb problemen met mijn internet, vandaar).
Schroefdop heb ik er denk ik ook 1 uurtje op gehad, maar was bang dat het doek de dop wijder zou maken en dan losser zou gaan zitten.

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » wo okt 15, 2014 21:22

Hé wat leuk!! Ik verzamel zelf recepten op Pinterest. Deze recepten heb ik eerder gepint en staan voor deze week op de planning:

* morgen ga ik deze basic wraps maken van Uit mijn keukentje: http://www.pinterest.com/pin/35958497000216823/
ik vul ze met wok reepjes, paprika en ijsbergsla en maak een knoflooksausje met Remia plantaardig, en hierbij heb ik dit recept als inspiratie gebruikt: http://www.pinterest.com/pin/35958497000228547/

* zaterdag maak ik deze soep (van Martine - Vegetus): http://www.pinterest.com/pin/35958497000228577/

* zondag maak ik deze vega tosti's van ik ben Iris niet: http://www.pinterest.com/pin/35958497000228687/

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » do okt 16, 2014 18:52

Aaah, wat leuk dat je m'n pannenkoekjes hebt geprobeerd Framboos, en dat ze ook nog lekker waren! :D
Ik ben benieuwd wat je vindt van de omeletjes. Ik heb ze tot nu toe vooral op brood gegeten met iets anders erbij omdat ik ze van zichzelf toch een beetje kaal vind, maar ze zijn wel handig om in de koelkast te hebben.

En goed idee, deze draad! Ik moet m'n Pinterest boards / Feedly bookmarks eens doorkijken om te zien welke dingen ik echt wil maken.

Marianne

Bericht door Marianne » ma nov 10, 2014 20:18

Ik moet hem nog maken, maar dit is toch een feest op tafel! Moet ik natuurlijk wel net zo'n mooie schaal gaan kopen, anders lukt het niet...

https://vebu.de/themen/lifestyle/essen- ... it-maronen

Framboos

Bericht door Framboos » do nov 20, 2014 20:43

Framboos schreef:Vegan mozzarella van Plantaardigheidjes (moet alleen even agar agar halen, bij de toko waar ik gister was hadden ze alleen rode en groene en oranje...)
Tja. Ik vond het wel grappig, maar denk niet dat ik het snel weer zal maken. En het recept maakte overigens véél!
Framboos schreef:Mini omelets waarvan ik het recept (uit Isa does it) van Eating with the rabbits kreeg.
Had een deel met dille en een deel met bieslook gemaakt. Ik vond ze heerlijk, en erg handig om in de koelkast te hebben (zodat ik ze kon pakken als ik nog wat proteïne bij een maaltijd nodig had). Vriend was geen fan, maar ik ga ze zeker vaker maken. Dank Bonnie!
Framboos schreef:Als er bieten in mijn groentepakket komen: de bietensmoothie van Luna uit een andere draad (voornamelijk om de kleur, dat geef ik toe) en omdat ik wel benieuwd ben naar een smoothie met biet!
Nog geen bieten gehad...
Framboos schreef:Healthy peanut butter fudge van Chocolate covered Katie
Tja. Wel aardig, maar ook wel een beetje bananig. Nou vond iemand anders in huis ze wel heel erg lekker dus ze waren snel uit de vriezer verdwenen...
Framboos schreef:Of de Goey pumpkin pudding cake van CCK of clean eating pumpkin ice cream van de gracious pantry.
Allebei niet gemaakt. Maar heb en een butternut, en een hokkaidopompoen in de kast liggen dus gaat wellicht nog wel komen...
Framboos schreef:De coconut oil chocolate van Oh she Glows (ben overigens helemaal niet overtuigd van het feit dat coconut oil nu zo gezond is, en niet heel erg dol op chocolade maar het recept fascineert me om de een of andere reden.
Tja. Het vreemde was: het ene stukje (met gekarameliseerde suiker) was heerlijk, en het andere stukje (met alleen kokosolie en cacao) was heel erg... kokosolie met cacao haha. Niet echt lekker. Die stukjes met suiker daarentegen... heerlijk. Dus. Undecided.Was wel leuk dat ik eindelijk mijn bonbonvormpjes een keer kon gebruiken!
Framboos schreef:De Cinnabon muffins van Dreena Burton / Plant Powered Kitchen.
Wel lekker, maar tijdens het maken ontdekte ik dat er geen olie inging. Vreemd, omdat zij juist altijd zegt dat a little oil a long way goes, en dat muffins e.d. altijd beter smaken als er maar een klein beetje olie in zit. Dat vond ik in dit geval ook. Waren wel lekker, maar ook een beetje droog.

Framboos

Bericht door Framboos » do nov 20, 2014 21:08

Deze pumpkin oatmeal cookies van the PPK maakte ik al (ik gebruik bijna altijd veel minder suiker dan staat aangegeven, zo ook in dit geval maar weet niet meer hoeveel). En heb het recept gehalveerd. Lekker! En ook vriend, die niet van pompoen houdt, vond ze heerlijk.

Deze pumpkin loaf staat nu in de oven.

Als ik nog naar mijn ouders ga binnenkort: Chocolate gem gingerbread van Dreena Burton

De brownies van Jamie Oliver waar Astrid zo'n lovende recensie over gaf, maar alleen als vriend en ik niet de enige zijn die 'm op 'moeten' eten haha.

Sweet potato casserole van Oh she glows, want heb een zoete aardappel in de kast liggen. Of deze, romige gratin van zoete aardappel van de AH.

Ik heb nog een enorme zak maanzaad liggen die wel eens op mag, dus ik wil een poging doen met dit Poppy seed pull apart bread van Seitan is my motor.

En afgezien van de jam zien deze flourless thumbprint breakfast cookies van Oh she glows er wel redelijk gezond uit, toch?

Coconut chocolate chip magic bars van CCK

Jee, wat veel zoet weer. Dat kan ik maar beter niet allemaal in 1 week maken! Zelfs de hartige gerechten zijn met zoet(e aardappel).

En dan plan ik deze niet eens vanwege de hoeveelheden suiker en/of te-ongezond-gehalte: Vegan Maple Pecan Pie, Crustless Marlbed Chocolate pumkin pie, Pumpkin chocolate mousse pie, cinnamon pumpkin bread

En wat is deze mangotaart mooooi!

Plaats reactie