Recepten droogoven gezocht

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Wen

Recepten droogoven gezocht

Bericht door Wen » zo nov 16, 2014 20:58

Receptjes voor droogoven gezocht. Ik heb net 2 weken geleden een droogoven gekocht. Ik eet geen fruit (door frutoseintolerantie). Maar ik heb wel al wortel, rode biet, pastinaak, raap, zoete aardappel en sla gedroogd.Ik snij het in stukjes, soms wrijf ik het in met olijfolie en dan droog ik het. Best lekker. Maar ik zoek nog receptjes voor in de droogoven. Wie kan er helpen?

Martine
Moderator

Re: Recepten droogoven gezocht

Bericht door Martine » ma nov 17, 2014 8:12

Leuk!

Bietenchips vind ik veel lekkerder als de bietjes eerst gekookt zijn voor het drogen. Ze worden dan veel knapperiger.

Heb je al boerenkoolchips gemaakt? Dat is heel hip en verrassend lekker.

Deze lijnzaadcrackers vind ik ook heel lekker: http://vegetus.nl/lijnzaad-amandel-crackers/

Oh, en sperzieboontjes! Werkt het beste met diepvries boontjes, want die zijn al geblancheerd. Beetje edelgist, olijfolie en zout erover en dan drogen.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Wen

Bericht door Wen » ma nov 17, 2014 9:59

Leuke tips :) Ga ik proberen.
Kook jij veel groenten voor je ze in de droogoven steekt? Ik vond de rode biet echt niet te eten en ik heb het weggegooid, maar ik ben sowieso al geen bietfan.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma nov 17, 2014 10:04

Ik heb nog niet zo heel veel geprobeerd, maar bij de bieten en sperzieboontjes merk ik in ieder geval echt verschil tussen rauw en gekookt/geblancheerd. Zal er wel mee te maken hebben dat koken de celwanden van de groente kapot maakt, waardoor ze dan knapperig worden in plaats van taai als je ze droogt.

Een beetje balsamico azijn maakt bietenchips veel lekkerder vind ik. Dat helpt misschien als de smaak van de bieten je niet bevalt.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie