Chocolade pasta AH

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Veganilla

Chocolade pasta AH

Bericht door Veganilla » do apr 02, 2015 14:14

Beste Mensen,

Laatst las ik ergens, ik kan het topic niet meer vinden, dat de chocpasta van de appie (niet de pure) veganistisch is.
Ik dacht jippie! Maar guess what, that aint truuuew...
Ik heb gecheckt er zit lecithine in. Een product wat vaak uit sojabonen wordt gehaald maar tegenwoordig steeds vaker uit bijvoorbeeld eigeel. E322, wat staat genoteerd als dierlijk E-nummer volgens het kaartje van de NVV.
Zo zijn jullie op de hoogte.

Wat een teleurstelling he xD Ik hou van chocopastaa

p.s de groentebouillon van Maggi is ook niet vegan. Mocht je denken, oh is groentebouillon das swsss vegan. Maar nee.

Veganilla

Re: Chocolade pasta AH

Bericht door Veganilla » do apr 02, 2015 14:37

Nu staat in http://www.veganisme.org/forum/viewtopic.php?f=3&t=9821

dat het kan als er bij allergie informatie niets staat over eieren.
Nemen we t nu wel of niet

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za apr 11, 2015 6:47

Die chocopasta is inderdaad vegan. Als het eierlecithine is, moet er een allergiewaarschuwing bij staan. Deze komt dus uit een niet allergene bron zoals raapzaad of zonnebloempitjes.
Veganilla schreef:p.s de groentebouillon van Maggi is ook niet vegan. Mocht je denken, oh is groentebouillon das swsss vegan. Maar nee.
Waarom niet? Volgens mij wel hoor. Op hun website zeggen ze dat ie vegetarisch is, dus de e-nummers zijn niet van dierlijk vet gemaakt.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Mystique
Leefwijze: veganist

Bericht door Mystique » za apr 11, 2015 11:50

De chocopasta bevat palmolie. Alsnog een reden om niet te willen kopen dus.

Appelmoes
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » za apr 11, 2015 18:46

Die chocopasta is vegan genoeg voor mij. Lecithine komt toch bijna altijd uit soja? Daar maak ik me nooit zo'n zorgen om.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Veganilla

Bericht door Veganilla » di apr 14, 2015 12:40

Martine schreef:Die chocopasta is inderdaad vegan. Als het eierlecithine is, moet er een allergiewaarschuwing bij staan. Deze komt dus uit een niet allergene bron zoals raapzaad of zonnebloempitjes.
Veganilla schreef:p.s de groentebouillon van Maggi is ook niet vegan. Mocht je denken, oh is groentebouillon das swsss vegan. Maar nee.
Waarom niet? Volgens mij wel hoor. Op hun website zeggen ze dat ie vegetarisch is, dus de e-nummers zijn niet van dierlijk vet gemaakt.
Er zitten dierlijke enummers is. vegetarisch houdt zich niet bezig met dierlijke enummers. ik heb t opgezocht.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di apr 14, 2015 13:03

Op de website van Maggi staat dit:
Ja, de MAGGI Bouillonblokjes bevatten geen dierlijke ingrediënten en zijn daarom dus geschikt voor vegetariërs.
https://www.maggi.nl/Contact/FAQ.aspx#6

Er zitten dus geen dierlijke ingrediënten in. Ze hadden net zo goed kunnen zeggen dat het geschikt is voor veganisten, maar die doelgroep vinden ze waarschijnlijk te klein. Het e-nummer wat erin zit (E621), is sowieso in de praktijk eigenlijk nooit dierlijk. Alleen de potjes tuinkruiden bouillon bevatten ook nog E631, wat vaker dierlijk is, maar ook dat is al eens gecheckt volgens mij. Als je het niet vertrouwt kun je het zelf nog even extra navragen bij de klantenservice (ik heb erg goeie ervaringen met de klantenservice van Maggi).
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Plaats reactie