Eenvoudig veganistisch menu kiezen

Deel en bespreek recepten met anderen. Culinaire hoek. Vragen en tips!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Morality
Leefwijze: veganist

Eenvoudig veganistisch menu kiezen

Bericht door Morality » do jul 23, 2015 19:56

Over een paar jaar wil ik een eigen bedrijf beginnen en dan ook veganistische opties voor ontbijt, lunch en diner aanbieden (alles moet veganistisch zijn). Ik ben geen professionele kok en ik ga er denk ik ook geen aparte kok voor inhuren (het is niet de hoofdfunctie van het bedrijf), dus wil ik dat het eenvoudige (en snel te maken) gerechten zijn.

Ik ben heel benieuwd wat andere veganisten graag op het menu zien staan. Ik ben al allerlei ideeën op het forum tegengekomen, maar ik wil graag weten wat de favorieten zijn. Ik wil daarom jullie favorieten hier verzamelen en vervolgens met een bracket zoals challonge.com/5sems570 vaststellen (jullie kunnen dan stemmen) welke gerechten de meeste voorkeur hebben. Als gerecht mag je een losse appel, boterham met jam of een bord patat o.i.d. voorstellen, maar minder voor de hand liggende opties zijn zeker ook welkom.

Aan het eind maak ik een rangschikking aan de hand van de resultaten, met die rangschikking zouden we nog een keer op een nieuwe bracket kunnen stemmen om de rangschikking te verbeteren. We kunnen over de eindresultaten discussiëren en we kunnen ook tijdens het proces de gerechten bespreken. Daarnaast denk ik dat het leuk is om op je favoriete gerechten te stemmen. Ik hoop dat jullie veel eenvoudige en snelle gerechten benoemen, er kunnen er heel veel in de bracket. Geef a.u.b. ook aan welke gerechten die anderen noemen je lekker vindt.

Marianne

Re: Eenvoudig veganistisch menu kiezen

Bericht door Marianne » do jul 23, 2015 20:14

Morality

Bericht door Morality » di jul 28, 2015 9:51

Er staan gelukkig heel veel goede ideeën op dit forum (en elders), zo ook bij http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =21&t=5758

Mijn doel is om hier een soort 'best of' te krijgen. Een aantal van mijn favorieten die ik graag op het menu zou zien zijn:
- Pitabroodje met falafel en oosterse groenten.
- Witlof met aardappelen en banaan uit de oven.
- Andijviestamppot met broccoliburger.
- Boterham met komkommer, tomaat en sla.
- Bloemkool met aardappelschijfjes en salade.
- Bami met oosterse groenten en cassave kroepoek.
- Spruitjes met krieltjes en falafel.
- Mandarijnen.
- Witte bonen in tomatensaus met aardappelen en gekruide tofu.
- Bonenmix met röstirondjes.
- Sugarsnaps.
- Groentenspies.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » di jul 28, 2015 12:03

Ik snap niet echt wat je precies met deze informatie wilt gaan doen, maar als ik simpel maar lekker wil eten ga ik vaak voor dingen als chili met kidneybonen en groente, pasta met een goedgevulde tomatensaus, curry met kokosmelk en peulvruchten of een gevulde peulvruchtensoep met een broodje.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Morality

Bericht door Morality » di jul 28, 2015 16:59

Chili +1.

Uiteindelijk is het idee om (met een bracket) gedurende meerdere ronden een poll te hebben om vast te stellen welke gerechten het beste op een veganistisch menu kunnen. Eerst moeten we echter de opties voor de bracket/poll kiezen.

Ik heb dit op een andere website een keer gedaan om een rangschikking te maken van verbeteringen voor die website, toen zorgden de inventarisatie van ideeën en het stemmen in de bracket ervoor dat heel veel gebruikers van de website het eens waren met het eindresultaat. Ik hoop nu ook een veganistisch menu samen te stellen dat goed in de smaak zal vallen.

Plaats reactie