Je hond veganistisch opvoeden.

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Wegan
Leefwijze: vegetarier

Je hond veganistisch opvoeden.

Bericht door Wegan » wo aug 10, 2016 18:04

Hoi ik ben Thirza een vegetariër die graag veganist zou willen worden. Ik ben dierenartsassistente en ben er vorig jaar achter gekomen dat er vegetarische/veganistische voeding is voor honden die je kan kopen via zooplus. Honden schijnen namelijk net als mensen gemakkelijk op vervangende eiwitten kunnen leven zoals die in vleesvervangers, katten niet want die hebben taurine nodig in hun voeding. Maar goed.. ik ben dus benieuwd of er mensen op dit forum hun hond vega of vegan voeren? Ik wil namelijk in de toekomst een hondje en zou die dan heel graag op die voeding willen zetten.

Martine
Moderator

Re: Je hond veganistisch opvoeden.

Bericht door Martine » wo aug 10, 2016 18:42

:welcome: Wegan

Als je de zoekfunctie van het forum gebruikt kun je hier heel veel informatie over vinden. Kijk ook eens in de webwinkel van Vegavriend, waar ze uitsluitend vegan diervoeding verkopen. http://www.vegavriend.nl/

Ook voor (sommige) katten is het trouwens mogelijk om veganistisch te eten. Er zijn plantaardige brokjes waar synthetische taurine en andere essentiële voedingsstoffen aan toe zijn gevoegd (bij de meeste reguliere vleesvoeders wordt dat trouwens ook gedaan, omdat die van zichzelf ook vaak niet voldoende voedingsstoffen bevatten). Onze poes eet als bijna drie jaar vegan Amicat brokjes en ze is volgens onze dierenarts in goeie conditie.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Billy20
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Billy20 » zo aug 28, 2016 19:03