Dieren & Politieke ontwikkelingen

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Renee1137
Leefwijze: veganist

Re: Dieren & Politieke ontwikkelingen

Bericht door Renee1137 » di nov 20, 2012 15:54

Vegantastic schreef:Vegetarier, maar pro-plantaardig.
Moest er nog eens bijkomen, dat ze anti-plantaardig was xD Zeker alleen eieren uit eigen tuin o.i.d...?
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di nov 20, 2012 17:01

Nou meer dat ze wel zo min mogelijk dierlijke producten neemt en ook wel zaken als sojamelk enzo neemt dus.
Esther vraagt met werkbezoeken of er veganistisch mogelijk is en anders neemt ze vegetarisch. Flexanistisch zeg maar.

Emiel

Bericht door Emiel » di nov 20, 2012 20:35

Ff kotsen..
Koeien die meer vlees of melk produceren, minder voedsel nodig hebben en beter bestand zijn tegen ziekten kunnen helpen de groeiende wereldbevolking te voeden. 'Belangrijk werk", vond de prins.
Jammer dat die stier hém nou niet ff te grazen nam.. De 650.001e keer werd het dan zeg maar. :P

Sorry hoor, maar naast de inhoud van dit bericht en achterliggende motieven van dit bezoek vind ik ook 'het prinselijk paar' zum kotzen. Dochter van een massamoordenaar en zoon van een vrouw die onrechtmatig op de troon heeft plaatsgenomen. Vliegen ze niet over de Bermuda-driehoek als ze terugkomen?

TonyJello

Dieren & Politieke ontwikkelingen

Bericht door TonyJello » di nov 20, 2012 21:33

Afschuwelijk. Wat zijn die mensen op de verkeerde weg! Weten ze écht niet beter? :shock:

Emiel

Bericht door Emiel » wo nov 21, 2012 11:41

TonyJello schreef:Afschuwelijk. Wat zijn die mensen op de verkeerde weg! Weten ze écht niet beter? :shock:
Nee..

Renee1137

Bericht door Renee1137 » za nov 24, 2012 14:22

Emiel schreef: Sorry hoor, maar naast de inhoud van dit bericht en achterliggende motieven van dit bezoek vind ik ook 'het prinselijk paar' zum kotzen. Dochter van een massamoordenaar en zoon van een vrouw die onrechtmatig op de troon heeft plaatsgenomen. Vliegen ze niet over de Bermuda-driehoek als ze terugkomen?
Ach, dat hele monarchische gedoe is überhaupt hopeloos ouderwets...

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Emiel

Bericht door Emiel » za nov 24, 2012 17:24

Renee1137 schreef:
Emiel schreef: Sorry hoor, maar naast de inhoud van dit bericht en achterliggende motieven van dit bezoek vind ik ook 'het prinselijk paar' zum kotzen. Dochter van een massamoordenaar en zoon van een vrouw die onrechtmatig op de troon heeft plaatsgenomen. Vliegen ze niet over de Bermuda-driehoek als ze terugkomen?
Ach, dat hele monarchische gedoe is überhaupt hopeloos ouderwets...
Sure, maar ze hebben nog wel grote invloed (Bilderberg, Shell).

repelsteeltje
Leefwijze: flexanist

Bericht door repelsteeltje » do jan 24, 2013 11:48

Ja dat is ook duidelijk met de koningin haar laatste bezoekjes! olie en shell...brrr

Eleonora
Contacteer:

Bericht door Eleonora » vr jan 25, 2013 0:40

Hebben jullie deze aflevering gezien van Keuringsdienst van waarde?
Gaat erover dat het vanaf 1 januari verboden is om in de EU legbatterij eieren te produceren, maar dat het nog volop wordt gedaan in landen als Italie, spanje en polen (en ei producten ook naar Nederland wordt geëxporteerd). Niet dat de andere kippen nu een beter leven hebben die ze nu "scharreleieren" noemen. Als ik dit filmpje weer zie ben ik blij dat ik de stap naar het veganisme heb gemaakt.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1321344
Hartelijke groet,
Eleonora

)O( Vegan-pagan )O(

http://www.eleoflora.nl
https://etenvanmoederaarde.wordpress.com/

Renee1137

Bericht door Renee1137 » vr jan 25, 2013 23:00

Eleonora schreef:Hebben jullie deze aflevering gezien van Keuringsdienst van waarde?
Gaat erover dat het vanaf 1 januari verboden is om in de EU legbatterij eieren te produceren, maar dat het nog volop wordt gedaan in landen als Italie, spanje en polen (en ei producten ook naar Nederland wordt geëxporteerd). Niet dat de andere kippen nu een beter leven hebben die ze nu "scharreleieren" noemen. Als ik dit filmpje weer zie ben ik blij dat ik de stap naar het veganisme heb gemaakt.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1321344
Nog niet gezien, bedankt voor de link!

De organisatie Foodwatch (http://www.foodwatch.nl/) maakt zich er o.a. sterk voor dat ook op producten waarin eieren verwerkt worden, verplicht komt te staan wat voor eieren er dan in zitten.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo okt 02, 2013 15:24

Emiel schreef:Ff kotsen..
Koeien die meer vlees of melk produceren, minder voedsel nodig hebben en beter bestand zijn tegen ziekten kunnen helpen de groeiende wereldbevolking te voeden. 'Belangrijk werk", vond de prins.
:shock:
Treat others how you would like to be treated.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo okt 02, 2013 15:30

Ook dit van keuringsdienst van waarde doet me echt blij zijn dat ik veganist ben:

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 12-09-2013

Het is gewoon... Ik heb er niet eens woorden voor :cray:

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » di okt 08, 2013 8:42

Volgens Proefdiervrij worden zijn in de (nog niet definitieve) Wet op dierproeven meer ongewervelde dieren opgenomen: http://www.proefdiervrij.nl/nieuws/nieu ... ierproeven
Ik kan eigenlijk nergens meer info vinden, zoals over welke dieren het dan gaat, maar het is vast goed nieuws.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » di okt 08, 2013 8:56

Veggie93 schreef:
:shock:[/quote]
Vreselijk!
In de NRC stond pas geleden ook zoiets, een groot interview met de baas van een groot Nederlands zuivelbedrijf, waarin die man zei dat ze heel Azië aan de melk willen krijgen, en iets in de trant van 'Wij zijn geen McDonalds, wij willen juist een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij'. Hoe is Aziaten melk opdringen (extra dierenleed, extra milieuschade en waarschijnlijk veel gezondheidsschade bij al die Aziaten die helemaal niet tegen melk kunnen) in godsnaam combineerbaar met een positieve invloed hebben? :roll:
Ik vind dat echt heel eng nieuws, dat zij Azië als afzetmarkt zien. Op de Nederlandse opinie over zuivel kunnen wij nog wel een klein beetje nuance aanbrengen, maar Aziaten zijn voor ons natuurlijk niet bereikbaar.
Ik hoop niet dat veel mensen daar denken 'oh dit is een cool product want dit drinken ze in het Westen'...

Mystique

Bericht door Mystique » di okt 08, 2013 10:14

Ai... Ik hoop ooit nog op Okinawa te mogen gaan wonen, maar laat ik daar geen melk(producten) tegen komen, want dan word ik boos! Het is niet voor niets dat de Okinawanen het oudst worden. Mede dankzij hun calorial restriction diet, maar ook vast door de NIET inname van zuivel. :x

Prins

Bericht door Prins » wo nov 06, 2013 12:17

Hier ook weer zo'n fijn artikel met de titel: "Dierenactivisten moeten snel terug in hun hok".

http://www.trouw.nl/tr/nl/5948/Dierenwe ... -hok.dhtml

Een van mijn Facebook "vrienden" postte dit met de tekst "hear, hear" en als antwoord op mijn reactie: "degene die het hardst roepen,, hebben vaak nog geen bedrijf in het echt gezien in nederland, en hebben vaak maar 1 kantvan het verhaal."

Is het erg als ik kotsneigingen krijg van zulke mensen? :roll:

@rno

Bericht door @rno » wo nov 06, 2013 19:28

Ik denk dat Helma Lodders binnenkort wel teruggefloten zal worden. Of ze komt tot inzicht als ze de pluimveehouderijbedrijven van binnen ziet die geen model of voorbeeld zijn.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

MBVegan31

Bericht door MBVegan31 » vr nov 08, 2013 23:39

Prins schreef:Hier ook weer zo'n fijn artikel met de titel: "Dierenactivisten moeten snel terug in hun hok".

Een van mijn Facebook "vrienden" postte dit met de tekst "hear, hear" en als antwoord op mijn reactie: "degene die het hardst roepen,, hebben vaak nog geen bedrijf in het echt gezien in nederland, en hebben vaak maar 1 kantvan het verhaal."

Nee daar wou ik niet eens facebookvrienden meer mee zijn!

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo nov 13, 2013 14:22

Oeps...Dubbel :oops:
Laatst gewijzigd door Veggie93 op wo nov 13, 2013 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Veggie93

Bericht door Veggie93 » wo nov 13, 2013 14:23

Veggie93 schreef:
Prins schreef:Hier ook weer zo'n fijn artikel met de titel: "Dierenactivisten moeten snel terug in hun hok".

Nee hoor! Ik heb daar ook altijd moeite mee, maar die mensen ontvriend ik altijd gelijk als ze me gaan provoceren.

Plaats reactie