'Houden' van huisdieren

Veganisme en dierenrechten

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
jojo
Leefwijze: veganist

Re: 'Houden' van huisdieren

Bericht door jojo » ma nov 25, 2013 21:39

Hippie is tussen de 13 en 16 jaar geworden..... dus dat is best nog wel oud.... Maar jeetje! Wat voel ik een groot verdriet! En wat zal ik hem gaan missen!

Luna

Bericht door Luna » ma nov 25, 2013 22:22

Enorm veel sterkte Jojo. :(

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » ma nov 25, 2013 22:50

Sterkte Jojo!

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » ma nov 25, 2013 23:50

Veel kracht, jojo!

jojo

Bericht door jojo » di nov 26, 2013 8:45

Dank jullie wel lieve mensen! Vandaag gaan we Hippie begraven onder de kersenboom....

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di nov 26, 2013 9:03

Mooi plekje, rust zacht Hippie.

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » di nov 26, 2013 12:21

Gecondoleerd Jojo, wat een droevig nieuws, veel sterkte!!!

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » di nov 26, 2013 13:40

Oh Jojo :( Wat rot zeg! Heel veel sterkte!
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

jojo

Bericht door jojo » di nov 26, 2013 20:28

Lieve mensen... ik vind het hartverwarmend..... Dank..... :) En het klinkt misschien een beetje gek... maar elk nadeel heb z'n voordeel: We hebben sinds kort een Roemeens vluchteling in huis: Banjer, een gered straathond. Het is een schat! Met behoorlijk wat trauma's... Door onze zieke Hippie moest het hier een beetje rustig blijven in huis.... Maar vandaag heb ik weer contact gehad met Norma Miedema (van de Stichting, die honden redt uit Roemenië) En één dezer dagen mogen wij hier pleeghondje nummer twee verwelkomen! :) Geen idéé wat voor hondje het is, maar wat ik wél weet is dat door de heftige ervaringen, het een enorm angstig hondje is geworden... Jojo gaat haar best doen!!!! :) Enne..... Onze Hippie heeft een prachtplek gekregen onder onze kersenboom... de kaarsjes branden ernaast......

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » di nov 26, 2013 20:31

Wat lief dat je je huis hebt opengesteld voor een vluchteling. Hij zal een warm thuis krijgen zo te lezen.

Hier is Pantera begraven onder de hortensia waar hij vaak zat. Het heeft me het eerste jaar veel troost gegeven daar gewoon even te zitten. De kersenboom waar Hippie onder ligt klinkt net zo. Prachtig.

Sandra
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sandra » di nov 26, 2013 20:33

Jojo je bent een held, wat geweldig dat je je huis openstelt voor een pleeghondje!!

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » di nov 26, 2013 22:18

Sterkte Jojo met het verlies van Hippie :(

Ik ben erg benieuwd naar je geredde hondjes. Heb je foto's van Banjer en misschien al van je toekomstige hondje?
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Wen

Bericht door Wen » di nov 26, 2013 23:57

Ik krijg er de brok van in de keel. Het doet me erg aan mijn eigen verlies van dit jaar denken.
Heel zwaar zo'n verlies verwerken.
Hopelijk vind je veel troost in de zorg voor de nieuwe pleeghond!

jojo

Bericht door jojo » wo nov 27, 2013 9:26

Van Banjer heb ik foto's natuurlijk :) Van het nieuwe pleeghondje nog niet.... Ik zal mijn lief vragen om er een paar op te zetten, want jojo is een theemuts met computers hihi En wat zijn jullie allemaal lief!!!!!!

Kitsune

Bericht door Kitsune » wo nov 27, 2013 18:13

Allereerst sterkte Jojo! En goed dat je een andere hond straks een kans geeft! (y)
Brent schreef:Domesticatie vind ik geen argument. Varkens zijn als je ze loslaat ook nog even veel zwijn als wilde zwijnen, ze zijn enkel voor ons gemak genetisch misvormd geraakt en dat geldt ook voor de roofdieren die we houden.
Laat je honden los, dan gedragen ze zich weer gewoon als wolven, daar heb ik al voorbeelden van gegeven en katten redden zich in het wild ook prima.

Nee, het is net als met vleeseters die met allerlei schijnargumenten aan komen zetten om hun eigen lust voor de smaak van vlees uit het beeld weg te poetsen. Mensen die huisdieren houden doen dat voor eigen gewin en het natuurlijke gedrag van het dier staat niet op de agenda, die kennen ze onvoldoende en wordt afgeknepen door de beesten te isoleren in een menselijke omgeving.

Stel je voor dat de slavenhouders van destijds speciaal doorgefokte negers waren gaan houden die er uitzagen zoals dwergen om onze riolen schoon te kunnen houden. Je moet er niet aan denken, maar dat is dus wel met honden/wolven gebeurt, die zijn tot absurde vormen doorgefokt voor menselijk gewin.
Hierbij ga te wel erg makkelijk over bepaalde zaken heen. De domesticatie van honden is bijv. heel anders verlopen dan die van bijv. koeien. Zeer waarschijnlijk hebben bepaalde wolven zelf contact gezocht met mensen door op hun voedselresten af te komen van waaruit de honden zijn ontstaan. Honden die je loslaat gedragen zich echt niet zo maar weer als wolven.....ze hebben immers nooit geleerd om in een groep te jagen! Waarschijnlijk vormen ze tijdelijke groepen zoals zwerfhonden en zullen nog steeds ind e buurt van mensen blijven. Huidige wolven doen er alles aan om mensen te vermijden dankzij eeuwenlange uitroeiing. Wolven van nu zijn heel anders dan de wolven waar de honden van afstammen (qua gedrag dan, niet genetisch gezien).

Overigens ben ik het met je eens dat honden compleet zijn doorgefokt en dat je beter geen huisdieren hebt in een ideale wereld. Maar in deze wereld is dat niet mogelijk (naast het effect op de huidige fauna wanneer je alle uisroofdieren loslaat).

Luna

Bericht door Luna » zo dec 01, 2013 12:39

Wat goed dat je zo'n hondje een tweede kans geeft Jojo! Ik hoop dat het voor hem en voor jullie goed uitpakt. En mooi om te lezen dat Hippie een eigen plekje heeft gekregen in de tuin. Zo blijft ie toch bij jullie.
Kitsune schreef:Overigens ben ik het met je eens dat honden compleet zijn doorgefokt en dat je beter geen huisdieren hebt in een ideale wereld. Maar in deze wereld is dat niet mogelijk (naast het effect op de huidige fauna wanneer je alle uisroofdieren loslaat).
+1 (y)

jojo

Bericht door jojo » zo dec 01, 2013 14:07

Zo zo, poeh poeh, hè hè..... Gelukt! :) Witte hondje is Banjer, beige hondje is Suus, kat Is Hippie en die ene rare mevrouw.... dat ben ik :)

http://i43.tinypic.com/2mq3me1.jpg,http://i42.tinypic.com/68v3h4.jpg,http://i40.tinypic.com/i3bg2x.jpg,http://i39.tinypic.com/23j5zps.jpg

Veggie93

Bericht door Veggie93 » zo dec 01, 2013 14:25

Wat een leuke foto's!! :D En wat een schattige dieren (L)
Treat others how you would like to be treated.

Assie
Contacteer:

Bericht door Assie » zo dec 01, 2013 15:58

Lieve dieren, maar een rare mevrouw zie ik niet. Wel een lieve dame die geniet van haar dieren :P

ARTHUR

Bericht door ARTHUR » zo dec 01, 2013 16:15

LIEF! En ik kan een vrouw in jurk of rok érg waarderen…

Plaats reactie